Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی وقوع نزاع کلامی اخیر بین رؤسای اسبق و سابق قوه قضائیه، مکتوبی از سوی آیت الله رشاد رییس شورای حوزه‌های علمیه استان تهران و مؤسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد، وی در این مکتوب صمیمانه تاکید کرده است که: آنچه در میانه این جهنم جان و جهان‌سوز سوخت: ایمان مردم مؤمن، اعتماد نسل جوان، سرمایه‌ی اجتماعی جبهه‌ی انقلاب، حیثیت دو رجل عزیز مجاهد که از سرمایه‌های نظام و کشور قلمداد می‌شوند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس خارج حوزه از دو شخصیت برجسته انقلابی تقاضا کرده است که: تیغ کلام به نیام کظم غیض بکشند و از در معافات درآیند، و آتش تنازع خاموش کرده، شکیبایی پیشه سازند. مباد این روند تداوم یابد و امتداد اجتماعی پیدا کند و بیش از این موجب خسارت گردد.

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

حضرتَین آیتَین عَلمَین، حاج شیخ محمد یزدی و حاج شیخ صادق آملی لاریجانی (دامت برکاتهما)

سلام الله علیکم و رحمته

مشاجره‌ی کلامی ـ کتبی اخیر میان شما دو شخصیت برجسته‌ی انقلابی، مایه‌ تأسف و تأثر شدید خیل دلسوزان نظام گشت. توقع نمی‌رفت چنین رفتار خسارتباری از سوی دو مجتهد کاردیده‌ی قضا و مصلحت‌شناس صادر شود.

زمینه‌سازان این واقعه‌ی تلخ و تاسف‌انگیز، تواماً رسانه‌های فاسد و فاسق برون‌مرزی و رسانه‌های غیرمتخلق و غیرمتشرع درون‌مرزی بودند، که اولی با ساخت خبر دروغ و دومی با پرداخت آن، نقش هیزم‌کش و آتش‌زنه‌ی این جهنم جان و جهان‌سوز را ایفاء کردند. و آنچه در این میانه سوخت: ایمان مردم مؤمن، اعتماد نسل جوان، سرمایه‌ی اجتماعی جبهه‌ی انقلاب، حیثیت دو رجل عزیز مجاهد که از سرمایه‌های نظام و کشور قلمداد می‌شوند بود.

این حریق سرمایه‌سوز و حادثه‌ی خسارتبار، طی این آنات و ایام، خوراک مطلوب و مطبوعی برای رسانه‌های معاند فراهم آورد، موجب شادمانی دشمنان دین و انقلاب گشت، کام مردم متدین و ولایی را در آستانه‌ی عید الله الاکبر تلخ کرد، خواب از چشم خیرخواهان نظام اسلامی ربود، به اعتبار نهادهای عالی کشور لطمه زد؛ و این‌همه، چیزی نبود که هیچ یک از دو وجود گرانمایه، به ذره‌ای از آن رضا داشته‌اید و دارید.

آیت الله محمد یزدی، مبارز شجاع دوران ستم‌شاهی، که برای اقامه‌ی عدل و تحقق آرمانها و ارزشهای الاهی و در دفاع از دین و ملت، زمان ممتد و متمادی زندان‌کشیده، و عمیق‌ترین زخم‌های شلاق و شکنجه‌ی جلادان ساواک چشیده، و بارها تبعید شده، و همه‌ی عمر به روشنگری و خدمت در سنگرها و میادین خطیر انقلاب و نظام سپری کرده است، سرمایه‌ی مغتنم انقلاب و نظام بشمار است و نباید آسیب ببیند، و خود آن بزرگوار باید بیش و پیش از دیگران از این سرمایه‌ی ثمین صیانت بفرماید.    

آیت الله صادق لاریجانی، فاضل فرهیخته، متفکر نواندیش حوزه، پیش‌آهنگ مواجهه با تفکرات معارض، انقلابی متین و محکم، که محضر برکت‌آثارش مبدا خدمات علمی و فکری فراوان در روزگا حاضر بوده است، سرمایه‌ی مغتنم انقلاب و نظام بشمار است و نباید آسیب ببیند، و خود آن بزرگوار باید بیش و پیش از دیگران از این سرمایه‌ی ثمین صیانت بفرماید.

این کمترین طلاب از محضر هر دو عزیز ارجمند استدعا می‌کنم: در این اوضاع سرّاء و ضرّاء، انفاق معنوی کنند و تیغ کلام به نیام کظم غیض بکشند و از در معافات درآیند، و آتش تنازع خاموش کرده، شکیبایی پیشه سازند. مباد این روند تداوم یابد و امتداد اجتماعی پیدا کند و بیش از این موجب خسارت گردد. «الّذین ینفقون فی السّرّاء و الضرّاء و الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین»؛ «وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاتَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ». هشدار که وَقود و هیزم این شعله‌های جگرسوز و دلدوز، سرمایه‌ی ایمان مردم و اعتماد ملی است.

در فرجامه‌ی این مسوّده‌ی مختصر تذکر صمیمانه‌ای نیز با رسانه‌های دلسوز و دغدغه‌مند مصالح کشور و هوادران و علاقه‌مندان به این دو شخصیت عرض می‌کنم: اخلاق و انصاف، مصالح کشور و نظام، خطورت و حساسیت حوزه و روحانیت در شرائط فعلی را منظور داشته باشید، و فروتنانه تقاضا می‌کنم: دامن به این آتش افروخته نزنید و اجازه بدهید شعله‌ها فروکش کند و موضوع فیصله یابد.

کمترین طلبه‌ی ارادتمند هر دو شخصیت خدوم

علی‌اکبر رشاد

هفدهم ذی الحجة ۱۴۴۰قمری، مطابق ۱۷/ ۵/ ۱۳۹۸ شمسی

کد خبر 4696515

منبع: مهر

کلیدواژه: آیت الله رشاد پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی محمد یزدی آیت الله آملی لاریجانی عید غدیر خم کنفرانس بین المللی فعالیت های قرآنی آیت الله جوادی آملی دعای عرفه قرآن پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی معرفی کتاب عید سعید قربان فلسفه علوم انسانی طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی گام دوم انقلاب حج تمتع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سرلشکر محمدعلی جعفری مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله سپاه پاسداران در بخشی از فیلمی که فارس منتشر کرده، در خصوص طرح نور گفت: مهم آن است که بدانیم یک دستگاه و مجموعه‌ای به نام فراجا با آن غیرتی که فرمانده این دستگاه در اجرای وظیفه قانونی طرح نور دارد در این مورد باید همه دلسوزان انقلاب و ارزش‌ها و دلسوزان فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی جامعه از این طرح حمایت کنند زیرا این دستگاه وظیفه قانونی خود را اجرا می‌کند.

وی افزود: هر اقدامی که اجرا می‌شود ممکن است اشکالاتی داشته باشد و به دنبال آن عوامل اجراکننده تذکراتی هم دریافت کنند و این اتفاق هم رخ داده و طبیعی است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، اظهار کرد: یک اشتباهی از جانب عوامل اجرایی صورت گرفته و از جانب آقای فضائلی گفته می‌شود که حضرت آقا تذکری داده‌اند و این امر طبیعی است زیرا یا گزارشات به محضر رهبر انقلاب می‌رسد و یا ایشان در فضای مجازی رؤیت می‌کنند.

سرلشکر جعفری بیان کرد: این دو تذکر در مورد انجام همه مأموریت‌های امنیتی، فرهنگی و اجتماعی یک امر طبیعی است زیرا ممکن در اجرا یک مأموری اشتباهی کند و با آن تذکر این اشتباه اصلاح شود، بنابراین با این تذکر اصل مأموریت زیر سوال نمی‌رود و باید مأموریت به‌درستی اجرا شود.

وی با بیان اینکه این اقدام فراجا جای تقدیر دارد، تصریح کرد: در این شرایط و فضایی که کشف حجاب و برهنگی در کشور از جانب دشمن در حال برنامه‌ریزی و گسترش است، در حال مقابله با آن است.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله، تأکید کرد: این وظیفه همه است تا از این اقدام حمایت کنند و ما هم حمایت می‌کنیم.

سرلشکر جعفری عنوان کرد: آن مطالبی که در فضای مجازی در خصوص آقای فضائلی گفته شده و گزارش دروغی که نسبت به ایشان داده شده باید گفت که خلاف این امر انجام نشده و ایشان هم در صحبت دوم خود مجددا تاکید کرده است و دفتر رهبر انقلاب هم تکذیبی نکرده و این نشان دهنده واقعیت آن است، بنابراین حضرت آقا بر انجام این امر تأکید دارند اما تذکر هم داده‌اند که کار درست انجام شود.

وی تصریح کرد: بنابر اطلاعی که دارم هم با آن مأموری که خطا کرده برخورد شده و تذکر داده اند و هم در دست کنترل است تا چنین اتفاقاتی رخ ندهد تا این ماموریت درست انجام شود.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله به نکته‌ای در مورد لایحه عفاف و حجاب اشاره کرد و گفت: چون این لایحه باب میل برخی دوستان نیست لذا شروع به رد کردن آن و زیر سوال بردن این لایحه کرده‌اند که کار بسیار مسموم و نگران کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899050

دیگر خبرها

  • اظهارات سرلشکر جعفری در مورد ماجرای تذکر رهبر انقلاب درباره نحوه اجرای طرح نور
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد
  • تذکر رهبر انقلاب درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد /سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • تذکر رهبر انقلاب به مسئولان اجرایی درباره گشت ارشاد و حجاب تایید شد/ سردار جعفری: اظهارات آقای فضائلی صحت دارد /با مأمور خطا کرده برخورد شده است
  • انتقاد رییس اتاق بازرگانی تهران از دلار ۴۰ هزار تومانی: دولت هم چوب را می‌خورد هم پیاز را/ دود این سیاستها به چشم صادر کننده‌ها می‌رود
  • هشدار هواشناسی صادر شد؛ تشدید بارندگی در این استان‌ها
  • کتاب اولویت‌های پیشنهادی مجلس دوازدهم منتشر شد
  • هشدار جوی سطح نارنجی در هرمزگان صادر شد
  • مخبر: نخبگان سرمایه‌های اصلی کشور هستند/ نظام سلطه جرات مقابله نظامی با ایران را ندارد