Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-19@11:28:21 GMT

«به زبان انیشتین»را بخوانید

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۴۵۴

«به زبان انیشتین»را بخوانید

«به زبان انیشتین»اثر «ریچارد ولفسون» با ترجمه «آرش ظهوریان پردل» را انتشارات فاطمی چاپ کرده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، بعضی از افراد عادت دارند نظریۀ نسبیت اینشین را در حوزه هایی کاملا بی ارتباط با فیزیک، مثل اخلاق، زیبایی شناسی و سیاست وارد و ادعا کنند همه چیز نسبی است!

فیزیک، علمی است که به مطالعۀ حقیقت فیزیکی می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنچه ما از فیزیک انتظار داریم، توصیف عینی این حقیقت است؛ توصیفی فراتز از نگاه و درک محدود افراد. فیزیک نباید صرفاً به چیزهایی بپردازد که از منظرهای (بخوانید «در چارچوب مرجع های») متفاوت، متفاوت اند؛ بلکه باید به حقایق بنیادی و عینی ای بپردازد که همگان بر سر آن ها اتفاق نظر دارند.

واقعیت این است که همه چیز هم نسبی نیست. نظریۀ نسبیت، در بردارندۀ عینیتی است فراتر از کش آمدن زمان و فشرده شدن فضا-که به حق، برای ما شگفتی آفرینند. اگر همه چیز نسبی بود، در فیزیک هیچ چیز مطلقی وجود نداشت و علم، دیگر نمی توانست ادعای توصیف یک حقیقت عینی فیزیکی را داشته باشد.

«به زبان انیشتین»اثر «ریچارد ولفسون» با ترجمه «آرش ظهوریان پردل» را انتشارات فاطمی چاپ کرده است.

پایان پیام/37

منبع: شبستان

کلیدواژه: غدیر عید غدیر روزنامه عید غدیر خم بیرجند کانون های مساجد استان همدان شبستان بیرجند روزنامه ها گلپایگان انتشارات فاطمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان

دبیر همایش استانی روز فیزیک گفت: این رویداد علمی بستری برای آشنایی دانش‌آموزان علاقه‌مند و مستعد متوسطه دوم با علم را فراهم کرده است.

سجاد مری هدف از برگزاری این همایش را ترغیب و تشویق استعداد‌های نوجوانان به سمت علم و تفکر دانست و افزود: به واسطه مشاهده یک آزمایش ویا از طریق شنیدن و گفتگو با اساتید، جرقه، حرکت و تحولی در ذهن دانش آموزان ایجاد شود.

او گفت: در این همایش یک روزه جدیدترین دستاورد‌های علمی در گرایش‌های مختلف علم فیزیک برای دانش‌آموزان ارائه شد و، دانش‌آموزان آزمایش‌های مختلف علمی و هیجان‌انگیزی را در آزمایشگاه‌های دانشکدۀ فیزیک تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • پیش بینی روند افزایش نسبی دما تا یکشنبه هفته آینده
  • وضعیت جوی و دریایی بوشهر آرام است/ افزایش نسبی دمای هوا از یکشنبه
  • همایش استانی روز فیزیک در دانشگاه صنعتی اصفهان
  • ردپای نفوذی‌ها در انفجارهای امروز در اصفهان و تبریز؟ /جزئیات ادعای کارشناس صداوسیما را بخوانید
  • ۳۰ فروردین در دنیای علم چه خبر؟
  • پیروزی رونالدو در دادگاه: یووه محکم به پرداخت جریمه
  • چه کولری را با چه قیمتی بخریم؟ | درباره مشخصات و قیمت کولرهای آبی و گازی بخوانید
  • نم نسبی ۴۹ درصدی در آبادان و خرمشهر
  • ثبات نسبی در بازار انرژی در پی کاهش تنش‌ها در خاورمیانه
  • نفع نوسان نرخ ارز برای دولت چیست؟/ روایت جدید وزیر اقتصاد را بخوانید