Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد؛پس از آن که مشاور اقتصادی ترامپ، تمایل آمریکا را برای خرید بزرگترین جزیره جهان تایید کرد، نخست‌وزیر دانمارک گفت که گرینلند فروشی نیست و ایده فروختن آن به آمریکا، "مضحک" است.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مته فردریکسن، نخست‌وزیر دانمارک، طی اظهاراتش به روزنامه "سرمیتسیاک" حین دیدارش از گرینلند، گفته است: "گرینلند فروشی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرینلند دانمارکی نیست. گرینلند متعلق به گرینلند است. من قویا امیدوارم که این بیان جدی نبوده باشد".

روز یکشنبه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، خطاب به گزارشگران تایید کرد که اخیرا موضوع مذکور به بحث گذاشته است؛ اگرچه به گفته او، این یک اولویت فوری نیست.

او طی اظهاراتش خطاب به گزارشگران گفته بود: "این موضوع پیش آمد... از لحاظ استراتژیک جالب است؛ اما این اولویت به شمار نمی‌رود".

قرار است ترامپ، اوایل ماه بعد به کوپنهاگ، پایتخت دانمارک سفر کند و طی دیداری با فردریکسن و کیم کیلسن، نخست‌وزیر گرینلند، به بحث درخصوص منطقه شمالگان بپردازند. گرینلند، یک منطقه خودمختار از قلمرو دانمارک به شمار می‌رود.

لری کادلو، مشاور اقتصادی کاخ سفید، برای اولین بار از طرح این موضوع در دیدار خصوصی ترامپ و مشاورانش صحبت کرده بود. او روز یکشنبه به خبرگزاری فاکس‌نیوز گفت: "نمی‌خواهم نتیجه‌ای پیش‌بینی کنم. صحبتم این است که رئیس‌جمهور، که دستی در خرید و فروش املاک دارد، می‌خواهد نگاهی به خرید گرینلند داشته باشد".

طبق اظهارات کادلو، "دانمارک صاحب گرینلند است؛ دانمارک یک هم‌پیمان [آمریکا] به شمار می‌رود، گرینلند یک منطقه استراتژیک است و مواد معدنی ارزشمندی داراست".

یک معاهده دفاعی که بین آمریکا و دانمارک در سال 1951 منعقد شده بود، حق استفاده از پایگاه هوایی "توله" -واقع در گرینلند- را به ارتش آمریکا می‌دهد.

جزیره گرینلند که بین اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس‌های قطبی است، بر حمایت اقتصادی دانمارک متکی است و امور داخلی خود را اداره می‌کند. با این حال، کوپنهاگ نیز مسئولیت دفاع و امور خارجه آن را برعهده دارد.

فردریکسن طی اظهاراتش به رسانه "دی آر" گفت: "این یک بحث مضحک است و کیم کیلسن نیز تصریح کرده است که گرینلند فروشی نیست؛ این پایان بحث است".

روی جمعه، "آنه لونه باگر"، وزیر خارجه گرینلند به رویترز گفت: "ما برای تجارت در دسترس هستیم؛ اما برای فروش نیستیم". برچسب ها: نخست‌وزیر دانمارک ، ترامپ ، گرینلند

منبع: خرداد

کلیدواژه: نخست وزیر دانمارک ترامپ گرینلند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت انگلیس در مدار چین ستیزی

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از لندن، اولیور داودن، معاون نخست وزیر انگلیس در نشست مشترک با نمایندگان مجلس عوام این کشور گفت: ما با متحدانمان از جمله در گروه هفت و دیگر اتحاد‌های نظامی تلاش خواهیم کرد با چالش‌های چین مبارزه کنیم. ما با آمریکا برای استرالیا زیر دریایی هسته‌ای خواهیم ساخت، ناو هواپیمابر به حوالی چین اعزام می‌کنیم و با همکاری ایتالیا و ژاپن هواپیما‌های نظامی جدید خواهیم ساخت.
چین ستیزی در انگلیس، با چاشنی ادعای نقض حقوق بشر، مخالفت با دموکراسی و آزادی بیان در چین و جاسوسی چینی‌ها در انگلیس، رو به افزایش است. ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس گفت: ما معتقدیم چین، چالشی نظام‌مند علیه ارزش‌ها و منافع ماست.
در یک هفته اخیر مقامات سیاسی و محافل رسانه‌ای در انگلیس موجی از چین ستیزی براه انداختد دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس هم در این باره گفت: کاری که آنان می‌کنند، چالش برای کشور ماست. 
پیش از این کارشناسان سیاسی هشدار داده بودند که آمریکا و متحدانش، به ویژه در غرب، جبهه جدیدی علیه چین تدارک می‌بینند.
مایر ویکفیلد Mayer Wakefield عضو ائتلاف ضد جنگ در انگلیس در این باره گفت: قدرت‌های جهانی اکنون مشغول یارگیری اند. اتحاد‌های نظامی در غرب، در حال شکل گیری و تغییرات است. هنوز گرد و غبار ناشی از جنگ‌های غرب در خاورمیانه فرو ننشسته، اما دولت‌های غربی، مدتهاست در حال ائتلاف در اطراف چین اند. ائتلاف نیرو‌های نظامی غربی اکنون به سرعت مشغول محاصره چین اند و آشکارا چینی‌ها را تهدید می‌کنند. ما از این گونه خشونت‌های نظامی نفرت داریم و نمی‌خواهیم پول مالیات هایمان صرف جنگ افروزی و دخالت نظامی در کشور‌های دیگر شود. ما به اندازه کافی در دیگر کشور‌ها جنگ افروخته ایم و نمی‌خواهیم جنگ جدیدی، این بار با چین آغاز شود.
دولت انگلیس این هفته همچنین تهدید کرد با همکاری متحدانش، تحریم‌های جدیدی علیه چین اعمال خواهد کرد، این در حالی است که حجم تجارت انگلیس با چین پارسال بیش از صد میلیارد پوند بود. 
جنگ سرد آمریکا، انگلیس و رفقایشان علیه چین، اکنون کاملا گرم شده است. این ائتلاف مدعی است چین به زودی تایوان را اشغال خواهد کرد و بدین ترتیب، همچون جبهه جنگ اوکراین، جبهه جدیدی در تایوان گشوده خواهد شد......

 

اظهارات:
۱ – اولیور داودن – معاون نخست وزیر انگلیس
۲ – ریشی سوناک – نخست وزیر انگلیس
۳ – دیوید کامرون – وزیر خارجه انگلیس
۴ – مایر ویکفیلد – عضو ائتلاف ضد جنگ در انگلیس

دیگر خبرها

  • جنگنده های دانمارک در اوکراین!/ عکس
  • مجارستان: ارتباط با روسیه را حفظ می‌کنیم
  • دولت انگلیس در مدار چین ستیزی
  • جنگنده‌های دانمارک به‌جای اوکراین به آرژانتین می‌روند
  • بلژیک: اشغال فلسطین باید پایان یابد
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • چرا فضا به محیط ایده‌آل برای تحقیق در مورد بیماری سرطان تبدیل شده است؟
  • ترامپ خواستار توقف جنگ غزه شد
  • رئیس‌جمهور مکزیک: ایده دیوار مرزی ترامپ کارایی ندارد