Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد معماریان روز  دوشنبه در گفت و گو با  ایرنا بیان کرد: مرکز پیشگیری و درمان سنگ‌های ادراری به بهترین انواع دستگاه‌های سنگ‌شکنی درون اندامی و برون اندامی مجهز شده است.

وی با اشاره به اینکه در این درمانگاه سالانه بسیاری از بیماران با سنگ‌های کلیه، حالب و مثانه تحت درمان سنگ‌شکنی قرار خواهندگرفت، افزود: پیشگیری، تشخیص و درمان کلیه سنگ‌های ادراری در این مرکز با آخرین اطلاعات و فناوری دانش پزشکی صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فوق تخصص ریه و مراقبت‌های ویژه، مکان درمانگاه سنگ‌های ادراری را درون بیمارستان کوثر سمنان عنوان و بیان کرد: این درمانگاه طیف وسیعی از خدمات پیشگیری، تشخیصی و درمانی برای بیماری سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری بزرگسالان و اطفال را به بیماران ارائه می‌دهد.

وی اضافه کرد: درمان بیش از ۹۰ درصد سنگ‌های ادراری در درمانگاه سنگ‌های ادراری استان سمنان از روش‌های غیرتهاجمی (سنگ‌شکنی ESWL) و کم‌تهاجمی ( PCNL, TUL, لاپاراسکوپی) استفاده می‌شود.

معماریان اضافه کرد: مرکز پیشگیری از سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری اولین و تنها مرکز پیشگیری از سنگ ادراری در استان سمنان است که در مساحت بیش از ۱۰۰ متر مربع و هزینه ۳۰۰ میلیون ریال برای رفاه حال شهروندان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه این مرکز در محل درمانگاه بیمارستان کوثر است، گفت: این مرکز وابسته به دفتر توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان کوثر سمنان است که در آن گروهی از پزشکان متخصص و فوق‌تخصص نفرولوژی، اورولوژی و تغذیه همکاری می‌کنند.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان ابراز داشت: بیماران و مراجعان به این مرکز تحت آزمایش متابولیکی خون، ادرار ۲۴ ساعته و تغییرات سبک زندگی(life style) و رژیم غذایی مناسب قرار گرفته و در صورت لزوم داروی مورد نیاز را دریافت می‌کنند.

وی بیان کرد: مرکز مذکور در راستای گسترش فعالیت‌های خود و استقرار سیستم ارجاع، آمادگی پذیرش بیمارانی که توسط متخصصین ارولوژی، نفرولوژی و سایر پزشکان یا مراکز درمانی دیگر معرفی می‌شوند را نیز دارد.

معماریان خدمات پیشگیری، درمان سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری و دستورالعمل‌های تغذیه‌ای و کاروبی را از جمله فعالیت‌های مرکز پیشگیری و درمان سنگ‌های ادراری استان سمنان معرفی کرد.

انجام فعالیت‌های پژوهشی در مرکز پیشگیری و درمان سنگ کلیه سمنان

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان با بیان اینکه این مرکز طرح‌های پژوهشی استانی و بومی در رابطه با اپیدمیولوژی سنگ‌های ادراری و طرح‌های مرتبط دیگر در همین زمینه را انجام می‌دهد، گفت: نتایج حاصل از این پژوهش‌ها در مجلات علمی معتبر به چاپ خواهد رسید.

وی هدف از افتتاح این مرکز را درمان بیماران مبتلا به سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری به منظور جلوگیری از ارجاع بسیار زیاد بیماران به شهرهای دیگر، کاهش هزینه‌های درمانی بیماران مبتلا به سنگ‌ها و ارائه خدمات پیشگیری و کاهش هزینه‌های تشخیصی بیان کرد.

معماریان اضافه کرد: مطالعات علمی و پژوهشی با توجه به شیوع بالای سنگ‌های سیستم ادراری مطابق با اپیدمیولوژی بومی و منطقه‌ای از جمله ضرورت‌های افتتاح این مرکز است.

رئیس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر سمنان با بیان اینکه سنگ‌های کلیه و مجاری ادراری یکی از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه ادراری است، بیان کرد: شروع مجدد این بیماری در جهان شایع است و تقریبا ۵۰ درصد سنگ‌های کلیه، ظرف مدت ۱۰ سال شروع مجدد خواهند داشت.

طرح ساخت مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کوثر در آبان ماه سال ۱۳۸۵ در پی سفر پر برکت مقام معظم رهبری به استان سمنان مورد تایید و تصویب قرار گرفت و در زمینی به مساحت ۳۲ هکتار و با زیربنای ۲۵ هزار متر مربع توسط دستگاه اجرایی وزارت راه و شهرسازی (سازمان مجری ساختمان ها و تاسیسات دولتی و عمومی) در همان سال عملیات ساخت آن آغاز شد.

بخش کت لب، پست کت، آی سی یو و جراحی قلب باز از جمله بخش‌های این بیمارستان است.

/۷۴۰۸/۹۸۹۱

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان علوم پزشکی بهداشت و درمان کارآمدی دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید

عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس از بخش اورژانس و مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر سمنان بازدید کرد.

سه واحد دانش‌بنیان و ۲ واحد تحقیق و توسعه شرکت‌های دارویی در پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مستقر است و شمار واحدهای فناور دانشگاه علوم پزشکی این استان در دولت سیزدهم از هشت به ۵۴ واحد و اختراعات از ۲۰ به ۳۰ رسید و اچ ایندکس (شاخصی عددی بهره‌وری و تاثیرگذاری علمی دانشمندان) این دانشگاه نیز ۱۹ درصد افزایش یافت.

بهره‌برداری از مرکز درمان سرطان نیز از مطالبه‌های مردمی استان سمنان است که با اهتمام دولت سیزدهم در تزریق به موقع اعتبار به پیشرفت فیزیکی ۹۹ درصد رسیده است.

مرکز جامع تشخیص و درمان سرطان بیمارستان کوثر با ۵۲ تخت بیمارستانی، ۶ هزار و ۸۸۰ مترمربع زیربنا دارد و در دست تجهیز است.

این مرکز با کمک خیران حوزه سلامت و نگاه ویژه دولت سیزدهم در دست تکمیل و راه‌اندازی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • اجرای پویش ملی غربالگری سرطان در ایران
  • ساختمان اداری شبکه بهداشت و درمان شهرستان آرادان افتتاح شد
  • مرکز تخصصی هوش مصنوعی پارک علم و فناوری استان سمنان افتتاح شد
  • خبر خوش وزیر بهداشت برای سمنانی‌ها؛ افتتاح مرکز درمان سرطان در هفته دولت امسال
  • درمان رایگان انواع سرطان‌ها در دست برنامه‌ریزی است
  • ۲ خانه بهداشت روستایی در گرمسار افتتاح شد
  • معاون وزیر ۲ خانه بهداشت روستایی را در گرمسار افتتاح کرد
  • افتتاح پارک علم و فناوری دانشگاه علوم پزشکی سمنان با حضور وزیر بهداشت
  • پارک علم و فناوری دانشگاه علوم‌پزشکی سمنان رسید
  • افتتاح نخستین مرکز درمان و بازپروری حیات وحش در تنگ صیاد