Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-18@08:07:47 GMT

حواس پرتی در جایگاه مهمی به نام شورای نگهبان!!

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۸۹۱

حواس پرتی در جایگاه مهمی به نام شورای نگهبان!!

پایگاه خبری جماران، در چند روز گذشته حتما در جریان جدل دو عضو فقهای شورای نگهبان قرار گرفته اید.

بیانیه آیت الله آملی لاریجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در واکنش به سخنان آیت الله یزدی، حاوی چند نکته مهم است، مانند:

1) سطح معلومات فقهی آقای یزدی!

2) پرونده قضائی معاون شهردار تهران و معاون اقتصادی سپاه!

3) توهین و حواس پرتی در جایگاه مهمی به نام شورای نگهبان!

4) محوریت کار آقای یزدی بر توهین و تحقیر مسئولین و توهّم قیم بودن برای حوزه‌های علمیه!

اما به نظر از آنجا که شورای نگهبان با ورود و خروج نامزدهای مجلس، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری در تماس است، و نیز وظیفه نظارت بر انتخابات و تایید آن را عهده دار است و اعلام نظر نهایی بعد از بررسی مصوبات مجلس و تطبیق آن با شرع و قانون، مسئولیت مهم شرعی و حقوقی ایشان است، مطلب سوم در خور توجه مضاعف است که به انجام رساندن این وظائف مهمی که حقوق هشتاد میلیون نفر را در بر می گیرد، چگونه با "توهین و حواس پرتی"  قابل جمع است؟!

عبارت ذیل که از نامه مهم آقای لاریجانی به آقای یزدی است در خور توجه می باشد:

《آقای یزدی ؛ بخدا سوگند؛ در همین مورد هم "خلاف" می گویید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شورای نگهبان، سخنان "غیر دقیق"، "غیر مستدل" و حتی "نامربوط" شما برای اعضاء روشن است. اگرسکوت می کنند و چیزی نمی گویند، حرمت پیرمردی شما را پاس می دارند. شما در آن جلسه کذایی شورا، بدون اینکه بدانید مساله چیست، به خیال آنکه هنوز بحث در مساله قبلی است... مثل همیشه شروع کردید به "داد و قال کردن و توهین کردن" و همه هاج و واج مانده بودند که شما چه می گویید!》

آقای لاریجانی در نامه اش اشاره ای به حملات خارج از عُرف و اخلاق ایشان به استاد و سرور عزیزم  آیت الله العظمی حاج آقاموسی شبیری زنجانی هم دارد که با توجه نوشته هایی که در این رابطه داشتم، وقت شما را نمی گیرم.

ای کاش این دو بزرگوار؛ الگوی اخلاق و مدارا بودند، در این شرایطی که مشکلات مردم ما چیز دیگری است به جان هم نمی افتادند.

《خدا به عصمت حضرت زهرا(س) عاقبت همه ما را ختم به خیر فرماید.》

هوالودود

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر انتخابات خبرگان رهبری شورای نگهبان قانون محمد یزدی آملی لاریجانی آملی لاریجانی آیت الله یزدی قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۸۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بخش قرائت شده رفع ایرادات شورای نگهبان به گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی در مورد لایحه تجارت موافقت کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، در نشست علنی امروز _دوشنبه بیست و هفتم فروردین_ مجلس شورای اسلامی، بررسی ایرادات شورای نگهبان به گزارش کمیسیون قضائی و حقوقی در مورد لایحه تجارت در دستور کار قرار گرفت و مواد ۸۱۷ تا ۱۱۵۰ این لایحه برای تأمین نظر شورای نگهبان به تصویب نمایندگان رسید.

ایرادات در مشارکت تجاری، احکام تفرقه اشخاص حقوقی، توقف نشر آگهی، انسجام شرکت‌ها، الزامی بودن اخذ مجوز از شورای رقابت، تجزیه شرکت‌ها، مجاز بودن ادغام ساده یا مرکب هر یک از شرکت‌ها در یکدیگر، ضرورت موافقت سازمان بورس با ادغام‌ها، تبدیل شرکت‌ها، جرایم مربوط به مدیرعامل و مدیران شرکت‌ها، احکام متفرقه، اداره اموال متوقف، آثار اعلام توقف و اداره اموال متوقف و تشخیص مطالبات و … از جمله مواردی است که در فصول این لایحه مطرح شده است.

کد خبر 744827

دیگر خبرها

  • ارتش جایگاه مهمی در حفظ و حراست کشور دارد
  • غضنفرآبادی: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند
  • اعضای شورای شهر تهران معترض به توهین‌های باند زاکانی
  • واکنش شورا به توهین یک مدیر زاکانی /خط قرمز ما ادب است
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • رسیدگی به «لایحه تجارت» در مجلس پایان یافت
  • نکته مهمی که امام به هنگام عملیات طریق‌القدس بر آن تاکید کردند چه بود؟
  • واکاوی فضای سبز شهرکرد مورد توجه قرار گیرد
  • مجلس با رفع ایرادات شورای نگهبان به لایحه تجارت موافقت کرد
  • اصلاح موادی از لایحه تجارت در مجلس