Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@01:27:24 GMT

شهردار تهران: فیلم سگ‌کُشی مربوط به سال ۹۶ است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۹۷۲

شهردار تهران: فیلم سگ‌کُشی مربوط به سال ۹۶ است

به گزارش ایرنا، پیروز حناچی روز دوشنبه در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تهران و سازمان نظام پزشکی کشور افزود: دستور پیگیری این موضوع را صادر کردم و در این باره تذکر جدی دادم؛ همچنین پیمانکاری که نسبت به عملکرد آن اعتراض شده بود خلع ید شد. 

وی افزود: ما به همه مخلوقات خداوند احترام می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایرنا انتشار تصاویر مربوط به سگ‌کُشی با استفاده از سم توسط یکی از پیمانکاران شهرداری تهران طی روزهای اخیر خبرساز بوده است؛ غلامحسین محمدی رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران نیز اعلام کرده است که این تصاویر که در فضای مجازی منتشر شده مربوط به سال های قبل است، در عین حال قرارداد یک پیمانکار امسال لغو شده است. 

بازسازی بیمارستان‌های فرسوده

شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی در خصوص بازسازی بیمارستان‌های فرسوده که در دوره های گذشته مدیریت شهری امضا شده خاطرنشان کرد: این امر به‌تنهایی در توان شهرداری نیست اما شهرداری در خصوص بیمارستان‌هایی که با همکاری خیران در حال توسعه هستند همکاری‌های خوبی دارد. 

وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه همکاری با سازمان نظام پزشکی کشور یادآور شد: در قالب این تفاهم‌نامه در حوزه افزایش سواد سلامت مردم و توسعه سلامت تلاش خواهد شد. 

حناچی همچنین با اشاره به افتتاح مرکز آنکولوژی شهرداری تهران در منطقه ۶ پایتخت گفت: با افتتاح این مرکز ارائه خدمات به ۵۰۰ نفر از همکاران شهرداری که شرایط حادی دارند فراهم شد تا علاوه بر درد بیماری متحمل مشکلات دیگر نشوند. 

ذرات معلق در تهران ۳ برابر استاندارد جهان

شهردار تهران همچنین در آیین امضای این تفاهم‌نامه با گرامیداشت روز پزشک و گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات شیرین که کمتر به آن پرداخته شده این است که در زمان جنگ رکورد ما از لحظه اول جراحت تا رسیدن به اتاق عمل از رکورد آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام نیز پایین‌تر بود.

حناچی با بیان اینکه سازمان بهداشت جهانی در سال ۲۰۱۷ مقابله با افسردگی را هدف قرار داد و با شعار "بیایید گفت و گو کنیم" آن را دنبال کرد گفت: این موضوع یکی از آرزوهای جامعه شهری است. 

وی با اشاره به صحبت‌های معاون کل وزارت بهداشت درباره وضعیت سلامت در تهران یادآور شد: تهران بیشترین حجم نخبگان و گردش سرمایه را دارد اما باوجود تصورها در مقایسه برخی شاخص ها از جمله آموزش ابتدایی و متوسطه، بهداشت و درمان وضعیت متفاوت است. 

حناچی با بیان اینکه ۳۰ درصد تهرانی‌ها قند خون و ۵۰ درصد کلسترول بالا دارند عنوان کرد: نقش ذرات معلق در سلامت مردم تهران نیز قابل تأمل است. 

وی ادامه داد: باوجود همه تلاش‌ها در زمینه ارتقای کیفیت سوخت و جدی گرفتن معاینه فنی خودرو، سال گذشته ۲۰ درصد ذرات معلق کاهش یافت اما این میزان سه برابر استاندارد جهانی است. 

شهردار تهران درباره تاکیدش بر دوچرخه سواری نیز اظهارداشت:‌ دوچرخه مد (نوع) اصلی حمل و نقل نیست اما پیامی برای تغییر شیوه زندگی است. 

وی با اشاره به اینکه بی‌توجهی به آمارهای سلامت می‌تواند وضعیت را بدتر کند خاطرنشان کرد: من راهی کوتاه‌مدت‌تر از همکاری مردم نمی‌دانم زیرا به ازای پیوستن هر نفر به کمپین دوچرخه، یک خودرو شخصی کاهش می‌یابد آن هم در شرایطی که ۴۰ درصد آلودگی هوا مربوط به خودروهای شخصی است.

حناچی اضافه کرد: از بحث درمان در شهر تهران و بویژه آنجاکه باری از روی دوش دولت برداشته شود حمایت می‌کنیم و در این زمینه در طرح توسعه بیمارستان سینا، بیمارستان کودکان منطقه ۱۸ و پردیس شماره ۲ بیمارستان شریعتی در منطقه ۲۲ را مورد حمایت قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به سخنان رییس سازمان نظام پزشکی کشور در خصوص آمار بالای تروما(ضربه) در تهران گفت: برخلاف بسیاری از کشورها ۹۰ درصد حمل و نقل در ایران روی جاده هاست. 

شهردار تهران اضافه کرد: سالانه ۷۰۰ نفر در تهران در تصادفات کشته می‌شوند که ۳۵۰ نفر آن به طور مستقیم بر اثر تصادف با موتور و ۳۵۰ نفر دیگر به طور غیرمستقیم به موتورسواران مربوط می شود. 

وی افزود: همچنین بسیاری از تصادفات منجر به فوت در ۳۰ کیلومتری مبادی ورودی شهرها رخ می‌دهد که این نیز بی‌ارتباط با موتورسواران نیست که باید از این مساله که موتور وسیله‌ای برای دور زدن قانون است عبور کنیم. 

حناچی با بیان اینکه ۲۰ درصد آلودگی هوای شهر تهران مربوط به موتورهای کاربراتوری است گفت: باید با اطلاع رسانی و کمک خواستن از مردم به کاهش آلودگی هوای تهران نیز کمک کنیم. 

به گزارش ایرنا در نتیجه این تفاهم نامه قرار است همکاری‌های مشترک شهرداری و مجموعه نظام پزشکی در زمینه ارتقای سلامت، توسعه بخش های ارائه خدمات سلامت و نیز افزایش آگاهی های عمومی شهروندان در حوزه سلامت شکل گیرد.

تهرام/۹۳۵۳/ ۱۰۰۸

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر پزشک حمل و نقل خودرو سازمان بهداشت جهانی مد قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری

محمدامین توکلی‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار همشهری آنلاین، با اشاره به اینکه یکی از موضوعات مغفول‌مانده در حوزه فرهنگی و اجتماعی، توجه به سلامت اجتماعی شهروندان است، اظهار کرد: کم‌توجهی ریشه‌ای تاریخی هم دارد و سال‌هاست کارشناسان سلامت اجتماعی بر لزوم توجه به این مقوله در سیاستگذاری‌ها و اجرای برنامه‌های مختلف تأکید می‌کنند. پایش‌ها نشان می‌دهد که سهم نهادهای متولی ازجمله شهرداری در تحقق سلامت اجتماعی شهروندان بیش از ۷۵درصد است. در این دوره از مدیریت شهری طی ۳سال اخیر، در پی هم‌اندیشی با کارشناسان و فعالان فرهنگی و اجتماعی به این نتیجه در مدیریت کلانشهری رسیده‌ایم که باید توجه عمیق وجدی به موضوعات مرتبط با سلامت شهروندان خصوصا سلامت روان و سلامت اجتماعی داشته باشیم و برای تحقق این موضوع با تغییر ریل‌گذاری در روندها و تصمیمات تلاش کرده‌ایم تا به تامین ‌نیازهای اجتماعی و فرهنگی روزافزون شهروندان پاسخ دهیم.

او ادامه داد: به‌عنوان ‌نمونه سال گذشته در حوزه ترویج ازدواج و فرزندآوری، از تشکیل خانواده ۲۲۰ زوج دانشجو در دانشگاه تهران حمایت و برای نخستین‌بار برای نشان دادن لذت و حلاوت داشتن فرزند، جشن دردانه را در این دانشگاه برگزار و طی آن از دانشجویان دارای ۳فرزند و بیشتر تجلیل به عمل آمد تا تصویری که از خانواده ایرانی وجود دارد به دانشجویان نیز منعکس شود. علاوه بر این، شهرداری در تلاش برای دسترس‌پذیرکردن امکانات شهری برای همه اقشار و گروه‌های جمعیتی برای سالمندان و افراد دارای معلولیت با طراحی برنامه‌های متنوع تلاش کرد سهمی در افزایش حضور اجتماعی این قشر ایفا کند.

توکلی‌زاده بیان کرد: با توجه به ایجاد چنین نگرشی در سیاست‌های مدیریت شهری، ماموریت‌های اداره کل سلامت به‌عنوان رکن اساسی و تخصصی حوزه سلامت اجتماعی در شهرداری تهران، ایجاد نشاط و شادابی میان گروه‌های مختلف اجتماعی و نیز قشرهایی است که از دسترسی کافی به خدمات ارائه‌شده در شهر برخوردار نبوده‌اند. این سیاست با شعار «حال خوب زندگی» اجرا شد. همچنین طراحی بازی‌های نشاط سالمندی با حضور ۱۴هزار سالمند و اجرای طرح استعدادیابی سالمندان در قالب برنامه گنجینه‌های شهر با هدف شناسایی استعدادهای سالمندان با جمع‌آوری ۱۱هزار اثر ازجمله اقدامات شاخصی بود که سال گذشته در حوزه سالمندی و با مشارکت سالمندان اجرا شد. در حوزه افراد دارای معلولیت نیز برنامه‌های خاص این گروه‌ها، برگزاری دورهمی‌های «فعال شو» در محله‌های مختلف پایتخت و همچنین برگزاری بازی‌های نشاط‌آور در سطح مناطق با شرکت ۲۰هزار نفر از دیگر برنامه‌هایی بود که در سال گذشته اجرا شده است. در حوزه زیرساختی نیز با فعال‌کردن برخی مراکز فرآموز که در دوره کرونا تعطیل شده بودند، ۴مرکز احیا و درهای آن روی کودکان و خانواده‌های آنان گشوده‌ شد. در برنامه‌ریزی‌ها نیز تلاش داریم در هر منطقه تا پایان سال‌جاری یک مرکز فرآموز راه‌اندازی شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: تاسیس و راه‌اندازی یک مرکز فرآهنگ در سال گذشته به‌عنوان مرکزی که بتواند نیازهای سالمندان را در حوزه زیرساختی تامین کند به بهره‌برداری رسیده است و انتظار داریم در سال‌جاری با توجه به رشد نرخ سالمندی در پایتخت افزایش یابد و بتوانیم نیازهای روزافزون این گروه را در آینده تامین کنیم. اینک با آغاز هفته سلامت، با نگاه به گذشته تلاش داریم در سال پیش‌رو، اقدامات جدیدی را در حوزه سلامت اجرایی کنیم‌که مردمی‌سازی‌ فعالیت‌ها، حضور در بوستان‌ها و مراکز پرتردد به جای سالن‌ها و برگزاری محدود برنامه‌ها در دستور کار قرار گرفته است و هر رویدادی در سال‌جاری شکل مردمی‌تر و ‌عمومی‌تری به‌خود خواهد گرفت.

او افزود: با چنین امید و نگاهی در حالی پا به هفته سلامت گذاشته‌ایم که نگاه به راهی که پیموده‌ایم این واقعیت را ترسیم می‌کند که نشاط، شادابی و سرزندگی گوهری است که ترویج آن در جامعه نه به‌عنوان یک نیاز بلکه یک تکلیف بر دوش مسئولان گذاشته شده است و راهی طولانی برای تحقق آنچه باید و به‌دنبال آن هستیم در پیش داریم.

کد خبر 846068 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها سلامت شهردارى تهران

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات سلامت در «نمایشگاه سلامت شهرداری»
  • استقبال شهروندان از نمایشگاه سلامت شهر در بوستان لاله تهران
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در وبگاه شفافیت شهرداری
  • بارگذاری اطلاعات مربوط به مراکز انتفاعی در سایت شفافیت شهرداری
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • عصرانه خبری شهرهای ایران در سوم اردیبهشت‌
  • عملکرد حوزه‌های تخصصی شهرداری‌های استان تهران ارزیابی می‌شود
  • اقدامات شهرداری برای ارتقای سلامت تهرانی‌ها | از طرح استعدادیابی سالمندان تا ترویج ازدواج و فرزندآوری
  • قطار ملی مترو در انتظار ورود به چرخه خدمت‌رسانی
  • ارایه خدمات رایگان سلامت در ۱۲۳ نقطه تهران