Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-18@22:52:54 GMT

شکر موردنیاز صنایع لبنی مازندران تامین شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۸۹۹۹

شکر موردنیاز صنایع لبنی مازندران تامین شد

مازندران- رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران گفت: شکر موردنیاز صنایع لبنی استان تامین شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد مهدی زاده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی با اشاره به اینکه با تامین ماهانه ۷۵۰ تن شکر موردنیاز صنایع لبنی در حال حاضر مشکلی در این زمینه نداریم، از مشکل کمبود روغن برای این واحدها خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: صنایع لبنی ابتدا وجه شکر موردنیاز را واریز می کنند و پس از یک ماه کالا را تحویل می گیرند درحالیکه در گذشته وجه موردنظر به تدریج پرداخت می شد.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران حاشیه سود صنایع لبنی استان را ۳ تا ۷ درصد اعلام کرد و گفت: طبق قانون این رقم باید ۱۷ درصد باشد که با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه این میزان حاشیه سود محقق نمی شود.

مهدی زاده با اشاره به اینکه ۷۰ درصد قیمت تمام شده محصول لبنی متعلق به شیر است، یادآور شد: تولیدکنندگان برای عرضه یک پاکت شیر ۲۰۰ تومان ضرر می کنند ولی با توجه به شرایط جامعه اقدام به توزیع شیرهای پاکتی می کنند تا نیاز مردم دچار چالش نشود.

وی خاطرنشان کرد: اغلب صنایع بعلت ساختار معیوب اداری و بانکی دچار چالش های فراوانی بوده در آستانه تعطیلی قرار دارند.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با اشاره به اینکه اغلب واحدها از سرمایه در گردش خوبی برخوردار نیستند، از دریافت سود مرکب توسط بانک ها گلایه کرد و گفت: بانک ها بلای جان صنعت شده اند.

مهدی زاده در رابطه با نظارت بر توزیع شکر میان صنایع لبنی ها افزود: در حال حاضر نیاز صنایع و مردم در بحث شکر مرتفع شده و خوشبختانه قاچاق اتفاق نمی افتد.

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین در مورد کم فروشی پنیر گفت: میزان آب موجود در پنیر مورد اعتراض مصرف کننده است در حالیکه آب موجود روال طبیعی بوده و طی پروسه تولید ایجاد می شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران در پاسخ به سوال دیگر خبرنگارمان از مردم خواست از مصرف لبنیات محلی پرهیز کنند و خاطرنشان کرد: طی دو سه سال اخیر که مصرف لبنیات سنتی در مازندران افزایش یافت، شاهد بالارفتن آمار ابتلایان به تب مالت در استان هستم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیر لبنیات شکر صنایع غذایی صنایع لبنی سرمایه در گردش مازندران سود بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۸۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟

از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳ بیش از ۲ میلیارد و ۲۶۸ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو، کالاهای تجاری و بازرگانی، واردات در مقابل صادرات و خدمات تامین شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «علی سعیدی» مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش های تامین ارز و معاملات طلای این مرکز  گفت: 458 میلیون دلار  ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو تامین شد. کالاهای تجاری و بازرگانی نیز 1269 میلیون دلار را به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد 456 میلیون دلار را نشان می دهد. تامین ارز گروه خدمات نیز 85 میلیون دلار بوده است.

مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و 725 میلیون دلار ارز صنایع تامین شده است، تشریح کرد: تامین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب 290 و 153 میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند. همچنین، تامین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل 99، 82، 56 و 113 میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه های صنایع همچنین به ترتیب ، 24، 100، 72 و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده اند. علاوه بر این گروه ها، 629 میلیون دلار ارز نیمایی و 106 میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

«سعیدی» در ادامه با اشاره به تداوم معاملات شمش و سکه طلا در بازار طلای مرکز مبادله ایران،  گفت: طی 17 حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، 2209 قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار 995 در هزار مورد معامله قرار گرفت.

وی در خصوص آمار  معاملات سکه تشریح کرد: تاکنون و در مجموع 10 حراج برگزار شده جمعا 117 هزار و 742 قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. در آخرین حراج غیرحضوری این مرکز، 10 هزار و 343 نفر شرکت کردند و 29 هزار و 386 قطعه سکه ثبت سفارش کردند؛ در پایان حراج، 7218 قطعه سکه به متقاضیان تخصیص داده شد. میانگین قیمت ربع سکه، نیم سکه و تمام سکه در دهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به ترتیب 14 میلیون و 116 هزار تومان، 23 میلیون و 644 هزار تومان و 41 میلیون و 68 هزار تومان ثبت شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمادگی پالایشگاه های نفت ژاپن برای استفاده از ذخایر اضطراری
  • محکومیت هفت میلیارد ریالی شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان
  • صدور بیش از ۷۰ فقره مجوز تاسیس صنایع کشاورزی در مازندران
  • شرکت صنایع غذایی متخلف در زنجان هفت میلیارد ریال جریمه شد
  • تامین شیر مدارس به ۴۰۰ میلیون پاکت نیاز دارد
  • سابقه ۱۴ ساله تولید مکمل‌های غذایی و دارویی در کشور/ نتیجه دستاوردها یک نگاه استراتژیک است
  • جزئیات ارز پرداختی به واردات/ سهم کدام بخش بیشتر بود؟
  • کمبودی در بازار روغن نباتی وجود ندارد
  • برگ برنده ایران در تامین امنیت غذایی/انبارها پُر از کالاست
  • صنایع انرژی بر، ۲ درصد برق مصرفی خود را از انرژی تجدیدپذیر تامین می‌کنند