Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-20@04:03:34 GMT

برگزاری جشن عیدانه غدیر در پیاده راه فرهنگی همدان

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۰۰۴

برگزاری جشن عیدانه غدیر در پیاده راه فرهنگی همدان

عباس صوفی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: باید هر ساله عظمت و شوکت عید غدیر خم با برگزاری آیین‌ها تبیین شود و برای برگزاری این جشن ها هرکس با هر توانی که دارد باید به میدان بیاید و در زدودن مظلومیت از چهره حضرت امام علی (ع) تلاش کند.

وی اظهار کرد: شهرداری با برگزاری برنامه‌های مختلف در تلاش است تا در شناساندن اهمیت این عید مهم مؤثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار همدان اعلام کرد: جشن عید غدیر با مشارکت پایگاه‌های مقاومت و مساجد ۳۰ مرداد در فرهنگسرای ولایت برگزار می‌شود.

صوفی خاطرنشان کرد: همچنین در جشن عید غدیر، بازسازی واقعه غدیر روزانه در هفت نوبت تا یکم شهریور در تالار قرآن همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشن غدیر برای شیعیان بسیار مهم و گرامی است خاطرنشان کرد: در همین راستا جشن بزرگ عید غدیر با مشارکت نواحی چهارگانه شهرداری دوشنبه شب از ساعت ۲۱ تا ۲۳ در پیاده راه بوعلی با برنامه‌های شاد برگزار می شود.

شهردار همدان ادامه داد: نمونه همین جشن‌ها نیز در فرهنگسرای راه کربلا برپا می‌شود و نمایشگاه سوغات که صبح و بعد از ظهر تا پایان مرداد ماه در نگارخانه نگاه نو دایر است، از جمله برنامه‌های بزرگداشت این عید سعید است.

وی افزود: در ادامه می‌توان به برگزاری جشن بزرگ ولایت با مشارکت مسجد سیدالشهدا(ع) بعد از نماز مغرب و عشاء و رژه بزرگ دوچرخه سواری در روز عید سعید غدیر خم با مشارکت مسجد سیدالشهدا(ع) در ۲۹ مرداد از ساعت ۱۷ تا ۲۱ در فرهنگسرای شهید مدنی اشاره کرد.

صوفی با اشاره به برگزاری مراسم جشن عید غدیر خم با مشارکت مسجد امام علی (ع) در کوی پردیس همدان از ساعت ۲۱، یادآورشد: برگزاری شادپیمایی عید غدیر در شهر همدان با مشارکت پایگاه شهید محمدحسین بشیری از جمله این برنامه‌ها است.

تبیین معارف غدیر اساسی‌ترین برنامه دهه ولایت

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز با اشاره به اینکه باید از فرصت هفته ولایت در راستای ارتقای آگاهی مردم در این حوزه بهره برد، گفت: تبیین معارف غدیر اساسی‌ترین برنامه این دهه است که باید مورد توجه مدیران مجری برنامه‌ها قرار گیرد.

روح الله وجدی هویدا افزود: این دهه بهترین فرصت برای بیان مبانی و اهمیت جایگاه ولی فقیه در دین مبین اسلام است.

وی اضافه کرد: در کنار اجرای برنامه‌های فرهنگی مختلف، می‌توان از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد و فضای مجازی نیز در این راستا بهره برد.

وی ادامه داد: برای برگزاری هرچه بهتر اعیاد و جشن‌ها شهرداری همواره با همه مناطق و سازمان‌ها همکاری‌های لازم را داشته است و از ظرفیت این مناطق در جهت خدمت‌رسانی مطلوب‌تر به شهروندان بهره می‌بریم.

وی در خصوص جشن عید غدیر بیان کرد: با توجه به اهمیت بسیار بالای این مراسم لازم است همه دستگاه‌ها پای کار آمده و در جهت برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن تمهیداتی اندیشیده شود.

وجدی هویدا با بیان اینکه مهمتر از برگزاری این جشن باید به دنبال معرفت افزایی باشیم، تصریح کرد: جشن بزرگ عید غدیر روز دوشنبه ۲۸ مرداد بعد از نماز مغرب و عشاء در پیاده راه بوعلی با همکاری مناطق چهارگانه برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه در این جشن ورزش باستانی نیز به نمایش گذاشته می‌شود، یادآور شد: در صدد ایجاد فضای شاد و معنوی همراه با ارائه نکات آموزش شهروندی با نصب بنرها در این روز مهم هستیم.

۷۵۲۳/۲۰۹۰

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اجرای برنامه های فرهنگی خدمت رسانی دین مبین اسلام شهرداری قرآن قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۰۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه زیر ساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است گفت: اردوگاه تربیتی مناسب نسل جوان و نوجوان در همدان راه اندازی شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، آیت الله حبیب‌الله شعبانی موثقی امروز در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی امسال که با حضور قاسمی فرزاد استاندار همدان، حاجی بابائی نماینده مردم در مجلس و جمعی از اعضای شورا و مسئولان استان برگزار شد اظهار داشت: خروجی این جلسات باید منجر به رفع مشکلات مردم شود.

وی با ابراز اینکه زیر ساخت‌های تربیتی در استان ضعیف است گفت: نیازمند راه اندازی اردوگاه تربیتی مناسب نسل جوان و نوجوان هستیم چرا که مراکزی که امروز به اسم اردوگاه‌های تربیتی از آن یاد می‌شود، تنها کاربرد تفریحی دارند و تربیت محور نیستند.

وی بیان کرد: از سال 98 در باره ایجاد اردوگاه‌های فرهنگی برای نسل نوجوان تاکید می شود اما تاکنون اقدامی در این خصوص نشده است.

امام جمعه همدان با بیان اینکه ایجاد اردوگاه تربیتی در همدان هم در سند فرهنگی به آن تأکید شده و هم در مصوبات سال گذشته آمده است عنوان کرد: ظرفیت‌هایی که امروز در اختیار نهادها و ادارات مختلف قرار دارد، همه متعلق به مردم و جوانان این شهر است و هیچ کس مالک آن نیست.

وی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود کاربری اردوگاه‌ها در اختیار رشد و تعالی فرهنگ شهرها باشد افزود: یکی از مراکز بهزیستی در محدوده عباس‌آباد سالیان سال متروکه بود که سال گذشته با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی این ظرفیت شناسایی شد. در این جلسه مصوب شود، این اردوگاه اگر به مزایده گذاشته شود، زیر نظر بهزیستی و در اختیار توانیابان و نسل جوان قرار گیرد. این مرکز باید به اردوگاه تربیتی برای استفاده جوانان تبدیل شود نه صرفا باغ تفریحی باشد.

آیت الله شعبانی موثقی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: وجود خوابگاه دانشجویی از مطالبات اصلی دانشجویان دانشگاه زینب کبری(س) است که باید فکر جدی برای آن شود.

نماینده ولی فقیه در همدان با اشاره به اینکه منطقه خضر در همدان محلی است که جمعیت فراوان دارد اما مرکزیت فرهنگی ندارد گفت: امامزاده خضر(ع) و مزار مطهر شهید گمنام در منطقه کوی خضر دارای ظرفیت فرهنگی خوبی برای مردم منطقه است که باید زیر ساخت‌های لازم برای آن فراهم شود که در این راستا از میراث‌فرهنگی، اوقاف و شهرداری انتظار همکاری داریم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری بزرگداشت سعدی با هم‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی
  • برگزاری آزمون استخدامی سازمان تأمین اجتماعی در همدان
  • مفاهیم و فرهنگ کرامت انسانی به مخاطب منتقل شود
  • زیرساخت‌های تربیتی در استان همدان ضعیف است
  • همه چیز درباره دلفیناریوم استانبول
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • رفسنجان، طولانی ترین مسیر کاروان پیاده روی صادقیه در کشور را اجرا می کند
  • برگزاری دوره آموزشی صنعت زنبورداری در همدان
  • آغاز رژه روز ارتش در کرمانشاه به صورت پیاده و موتوری
  • نقش مدیریت مردم در پیاده روی اربعین پر رنگ از پیش شود