Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@10:01:02 GMT

ربیعی: مدیرعامل ایرانخودرو برکنار می شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۰۰۸

سخنگوی دولت گفت: ما از وضعیت شکننده بی‌تعادلی ارز عبور کردیم و از سال ۹۹ به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با خبرنگاران که امروز برگزار شد، با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت گفت: نامگذاری هفته دولت بنام شهید رجایی و باهنر نشانگر ناکامی تروریست‌ها در اهدافشان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیامم به عنوان سخنگوی‌دولت این است که ما وارث آن معنویت هستیم، جمهوریتی که بار دیگر جمهور شد. شهید رجایی گفته بود من یک‌کاسه‌فروش هستم و فراموش نمی‌کنیم چه حمله‌هایی به یک‌کاسه‌فروش شد. اما کیست که از منش و شخصیت باهنر و رجایی بی خبر‌باشد؛ یاد آن دو بزرگوار گرامی‌باد.

وی افزود: ما از وضعیت شکننده بی‌تعادلی ارز عبور کردیم و از سال ۹۹ به سمت تعادل مثبت حرکت خواهیم کرد. درد و رنج مردم را می‌بینیم؛ بازنمایی و برجسته‌سازی مخالفان داخلی و خارجی به قصد تحت تاثیر قرار دادن روان جامعه است، اما ما از این مرحله عبور کردیم. از مشکلات دیگر هم با اتحاد و همدلی عبور می‌کنیم.

سخنگوی دولت همچنین از رونمایی برخی پروژه‌های عمرانی در استان‌های کشور به مناسبت هفته دولت خبر داد و با اشاره به انتشار برخی اخبار مبنی بر واگذاری بندر بوشهر و چایهار به هند یا چین گفت: این خبر اطلاع درستی نیست. آنچه که اتفاق افتاده این است که یک قرارداد با هند داریم که در راستای توافق‌نامه چابهار منعقد شده و یک شرکت هندی برای مدیریت و بهره‌برداری از فاز یک‌بندر شهید بهشتی به روش BOT است. ۱۸۵ میلیون دلار هم سرمایه‌گذاری خواهند کرد و این یک فرصت ۱۰ ساله خواهد بود. این به معنای واگذاری بندر نیست و برداشت غلطی است.

ربیعی همچنین درباره مصاحبه احمد عراقچی و اینکه وی اعلام کرده بانک مرکزی با دستور روحانی مداخله کرده است، گفت: اولا از زحمات دکتر سیف و عراقچی تشکر می‌کنم که از مدیران پاک و سالم ما بودند و هستند و آقای عراقچی به شهادت همه از این‌موضوع نفع شخصی نداشتند. بحث بر سر سیاست‌های تزریق ارز به بازار است که نهایتا خلاصه شده از طریق تزریق ارز از غیرصرافی‌ها. این روش ۶۰ سال در کشور وجود داشته است و این سیاست را کشور‌های همسایه هم انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: این یک مداخله طبیعی است و مسئولیتش بر عهده دولت است و کسی در آن تردیدی ندارد، ضمن اینکه به صرافی‌ها هم‌بانک‌مرکزی مجوز می‌دهد.
دولت از برخورد یا تخلف حمایت می‌کند، ما مطمئن هستیم‌که سیف و عراقچی هیچ نفع و سودشخصی نداشند بلکه به نفع بازار و‌کنترل بازار مداخله کردند. ۱۵۹ میلیون دلار گفته شده که خارج از چارچوب بوده است و همه این‌ها براساس روش‌های قبلی بوده و تشخیصی بوده که داده شده و حالا تشخیص درستی و غلطی این سیاست با ناظران سیاست‌گذاری است. کنترل بازر غیررسمی روش جاری برای کنترل بازار رسمی بوده است.

سخنگوی دولت اظهار کرد: مدیرعامل ایران خودرو به دلیل تصمیم خودسرانه در افزایش محصولات این خودروساز برکنار می‌شود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تابناک ایرانخودرو ربیعی نامه آملی به یزدی سالار آقاخان آیت الله یزدی صادق لاریجانی لیگ نوزدهم نفتکش گریس ۱ حماسه پاوه ولی الله سیف عید غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟

عصرایران در یادداشتی نوشت: به تازگی، دولت، یوسف نوری را به عنوان استاندار جدید مازندران تعیین کرد. این در حالی است که او دقیقا یک سال قبل (فروردین ۱۴۰۲) به دلیل تقصیر وزارت آموزش و پرورش در ماجرای تاخیر پرداخت حقوق معلمان، در قالب استعفا، از سمت وزیر آموزش و پرورش برکنار شد.

تنها چند روز قبل از برکناری، مخبر معاون اول رئیس جمهوری، وزارت آموزش و پرورش را مقصر اعلام کرد تا شمارش معکوس برای پایان حضور یوسف نوری در ساختمان خیابان قرنی شروع شود و ۵ روز بعد هم خبر استعفای برکنارگونه منتشر شد. البته هیچ کدام از متن‌های استعفای یوسف نوری و موافقت رئیسی با استعفا منتشر نشدند.

تاخیر پرداخت حقوق معلمان در آخرین روز اسفند ۱۴۰۱، فاجعه تمام عیاری را رقم زد. وزارت آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه یکدیگر را متهم کردند و اختلاف به وجود آمد. در نهایت با بررسی معاون اول رئیس جمهوری به دستور رئیس جمهوری، وزارتخانه یوسف نوری، به عنوان مقصر معرفی و چند روز بعد هم طبق انتظارات از سمت خود کناره گیری کرد / کنار گذاشته شد.

ضمن اینکه سوابق یوسف نوری قبل و هنگام وزارت آموزش و پرورش نشان می‌دهد او نه در کلام و واکنش و نه در عملکرد، فرد اجرایی موفقی نیست. سپردن مسوولیت استانداری به این وزیر سابق، تنها زمینه‌ای را برای بروز اشتباهات بزرگتر فراهم می‌کند. آن هم در مازندانی که همسایه تهران است.

پس قابل پیش بینی است: یوسف نوری در مقام استاندار مازندران، با بروز سلسله اشتباهاتی، مجبور به کناره گیری یا برکنار می‌شود و دوره ماموریت خود را در ساری تکمیل نخواهد کرد.

وزیران یا براساس اختلاف نظر با رئیس جمهور یا دیگر مقامات یا فشار مجلس، برکنار یا استعفا می‌کنند یا به دلیل استیضاح موفق مجلس، مجبور به کناره گیری می‌شوند و در همه این موارد انتصاب آن‌ها به دیگر سمت‌ها از جمله مشاور و سفیر، قابل توجیه و معمول است. اما اینکه وزیری به دلیل ناتوانی عیان در اداره بدیهیات وزارتخانه تحت اداره خود، برکنار شود / استعفا دهد و سپس یک سال بعد به سمت استاندار معرفی شود از عجایب و غرایب روزگار ماست. آن هم وزارتخانه‌ای که یوسف نوری کارمند رسمی آن است و ۳۰ سال درآن سابقه دارد.

قابل توجه اینکه ۲ وزیر سابق که در دولت رئیسی به سمت استاندار منصوب شدند نتوانستند دوره خود را تکمیل کنند و به شکلی، برکنار یا کنار گذاشته شدند. صادق خلیلیان، وزیر کشاورزی دولت احمدی نژاد، در دولت رئیسی، استاندار خوزستان معرفی شد و بعد از گذشت یک سال و چند ماه کنار گذاشته شد.

حسین مدرس خیابانی قائم مقام و سرپرست وزارت صمت دولت حسن روحانی نیز در این دولت به عنوان اولین استاندار سیستان و بلوچستان معرفی شد، اما بعد از ۱۶ ماه، تغییر داده شد. او البته هم اکنون به عنوان مدیرعامل شرکت ملی مس ایران منصوب شده است.

استاندار، مسوولیت مهم و حساسی است. استاندار استانی، چون مازندران در کشوری، چون ایران، نیروی قدرتمند و شجاعی می‌طلبد که سابقه ارزشمندی از کارآمدی داشته باشد نه اینکه در نگارش رزومه شخصی خود، اسباب انبساط خاطر دیگران را فراهم کرده باشد.

نویسنده: رضا غبیشاوی

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • ربیعی: تعطیلی شنبه توطئه نیست
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • کنعانی: آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • عراقچی: پس از اقدام نظامی، زمان ورود به میدان سیاست و دیپلماسی است
  • آیا ایران از اسرائیل خواسته بود که در ازای توقف حمله به غزه، به سرزمین های اشغالی حمله نکند؟
  • افشاگری علی ربیعی درباره هویت حامیان تعطیلی روز پنج شنبه به جای شنبه
  • ربیعی، وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است