Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، مرتضی جباری پور در نشست تربیت و تعالی حوزه حضرت فاطمه الزهرا(س) سهند به اهمیت موضوع ولایت در فرهنگ اسلامی پرداخت و ادامه داد: موضوع ولایت در اسلام یک اصل محوری است که تمامی اعمال براساس میزان ولایت پذیری افراد مورد ارزش گذاری قرار می گیرد.

وی در ادامه به بررسی ادله عقلی ولایت مطلقه فقیه پرداخته و افزود: متاسفانه بعضی افراد از روی ناآگاهی و بعضا از روی عناد و دشمنی اقدام به نشر شبهات علیه اصل مترقی ولایت مطلقه فقیه می کنند در صورتی که برای اثبات این اصل دلایل عقلی و نقلی بسیار محکمی وجود دارد که دشمن همیشه سعی می کند تا ذهن افکار عمومی را از آشنایی با این دلایل منطقی دور نگه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جباری پور با تبیین ادله عقلی برای اثبات اصل ولایت مطلقه فقیه خاطرنشان کرد: مطلقه بودن ولایت در جنبه های اطلاق مکانی، زمانی، موضوعی و حکمی است و به عبارت دیگرحکم ولی فقیه در کلیه شئون حکومتی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نافذ است و محدودیت زمانی و مکانی ندارد.

وی افزود: تاریخ در طول چهل سال س از انقلاب نشان داده هر زمانی که در مسیر منویات ولی فقیه حرکت کرده ایم، موفق شده ایم و هرجایی که از رهنمود های ایشان زاویه گرفته شده، موجب خسران و زیان بوده است. به عبارت دیگر برای رشد مادی و معنوی جامعه همراهی امت با امام ضروری است.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است

‌به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، با عنوان این مطلب که ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملاً رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالا است که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، کودکان ناشی از سزارین نسبت به کودکان ناشی از زایمان طبیعی خطر ابتلاء به آسم و بیماری تنفسی شأن بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهل دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی، کاهش نوبت شب کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا دو سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

کد خبر 6088342 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهرکرد، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه
  • ماجرای رفاقت فرهاد مجیدی و خسرو حیدی؛ در ماجرای درگیری او دخالتی نکردم!
  • در ماجرای مجیدی و سعادتمند در گود نبودم
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است
  • پاسداران سرباز ولایت و انقلاب اسلامی هستند
  • دلایل بروز زانودرد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • دلایل بروز زانو درد و روش‌های درمانی آن را بشناسید
  • عقل سیاسی باید مردم را به سمت بندگی خدا هدایت کند
  • توصیه نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه با مدیریت مصرف