Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@16:06:24 GMT

ربیعی: مدیر عامل ایران خورو امروز برکنار می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۱۷۰

صراط:

علی ربیعی سخنگوی دولت در نشست خبری خود با اصحاب رسانه گفت: ما توانستیم از شکنندگی که بازار را به هم زده بود و تعادل کشور را بهم زده بود عبور کنیم، برخی کشور‌ها با دو توئیت دستخوش تلاطم می‌شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران او افزود: فشاری که آمریکا بر دولت و ملت ایران وارد کرد؛ حتی کشور‌های با ثبات را دستخوش تغییر و ناآرامی قرار می‌داد و اقتصاد آن‌ها را دچار مشکل میکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی دولت تصریح کرد: یادمان نرود که ترامپ تصور می‌کرد ایران در سه ماه فرو می‌پاشد، لابی‌ها صهیونیستی اذعان کردند که جمهوری اسلامی خیلی بزرگ است و در رسانه‌ها این جملات مطرح شد.

ربیعی گفت: ما در کنار مردم از این مرحله عبور کردیم و در آستانه هفته دولت با مردم تجدید پیمان می‌کنیم که در کنار رنج آن‌ها هستیم و مشکلات آن‌ها را درک کرده و می‌بینیم و نخواستیم با بیان سختی‌های دولت کام مردم را تلخ کنیم.

او تاکید کرد: افزایش قیمت خوردو قانونی نبوده و باید بررسی شود که آیا اشتباه نرم افزاری یا خطای شخصی بوده است، مدیرعامل ایران‌خودرو چون عمدی و بدون هماهنگی قیمت را افزایش دادند، امروز برکنار می‌شود و آقای علی آبادی مدیرعامل خوردو می‌شود.
ربیعی در پاسخ به سوالی پیرامون همکاری منطقه ویژه لوتوس روسیه با ایران، اظهار کرد: برخی گفتند ما چابهار و بوشهر را به روسیه و هند واگذار کرده‌ایم که حرف درستی نیست، ما یک قرارداد با هند داریم که در راستای قرارداد چابهار بین ایران، افغانستان و هند است و با ۱۸۵ میلیون دلار به روش BOT یک شرکت هندی فاز یک بندر شهید بهشتی را مورد بهره برداری قرار می‌دهد که روی اشتغال چابهار به ما کمک می‌کند.

وی افزود: بحث واگذاری بنادر اصلا مطرح نیست و یک جریانی در خارج از کشور که قبلا بحرین را واگذار کردند، این موارد را مطرح می کنند.

سخنگو دولت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به اینکه رئیس جمهور دستور مداخله بانک مرکزی در بازار ارز فردایی را صادر کرده‌اند و معاون سابق ارزی بانک مرکزی و جمعی از متهمان به همین دلیل محاکمه می‌شوند، چرا ایشان مسئولیت این اقدام را بر عهده نمی‌گیرند؟ بیان کرد: از زحمات آقای سیف و احمد عراقچی سپاسگزاریم، اینها از مدیران پاک هستند.

سخنگوی دولت در خصوص قانون منع به کارگیری بازنشستگان، عنوان کرد: کسانی که ۴۰ سال کار کردند و مدیر نشده باشند، دیگر مدیر نخواهند شد تا فرصت برای بالا آمدن نیروهای جوان باشد. عمل به قانون وظیفه دولت است و اگر جایی هم تخلفی صورت گرفته باشد با آن برخورد میکنیم.

ربیعی همچنین در پاسخ به سوالی پیرامون وضعیت حضور زنان در ورزشگاه‌ها، گفت: اولا باید بگویم که الزام فیفا برای همه کشورهای عضو فیفا است و فقط ایران را شامل نمی شود. پروژه‌ های اجتماعی مسائل خودش را دارد ولی نکته این است که باید این مساله را با رعایت فرهنگ و موازین موجود حل کنیم.

وی ادامه داد: در معابر و مکان‌های مشخص ورزشگاه‌ها اقداماتی صورت می‌گیرد که در بازی‌های ملی شاهد حضور بانوان در ورزشگاه باشیم. آرام آرام می توان به سمت رفتاری منطقی حرکت کنیم.

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی پیرامون نامه نگاری صورت گرفته و انتقاد دو روحانی از یکدیگر، بیان کرد: متاسفم از این قبیل مجادلات که نه به نفع جامعه است و نه مسأله و مشکلی از مردم را حل می کند. صرفا می توان این موضوع را نظر شخصی دانست و یقین دارم روحانیت یکی از ارکان جامعه است. روحانیت جایگاه بالایی در کشور دارد، جایگاه روحانیت به رغم همه بدخواهان در میان مردم از اهمیت بالایی برخوردار است.

ربیعی گفت: هرگونه مطلب و مجادله‌ای که روند باهم بودن و درکنار هم بودن برای عبور از مشکلات فعلی جامعه را بهم ریزد مناسب نیست و صرفا آن را بیان نظرات شخصی فردی محترم تلقی می کنیم.

او با تاکید بر اینکه امروز نقد دولت به ثواب تبدیل شده، افرود: به برکت انقلاب خیلی چیزهایی که آرزویشان را نسل‌های قبل داشتند داریم، علی رغم نقد، آزادی بیان در کشور وجود دارد، باید به رسانه های مکتوب آزادی بیشتری دهیم و نباید مرجعیت خبر را به رسانه های خارج دهیم.

این خبر در حال تکمیل است....

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: ربیعی ایران خودرو برکناری آمریکا ایران دولت صراط

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جلسه عصر امروز یکشنبه هیئت دولت با تبریک سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به آثار و برکات ‌فراوان چهار دهه فعالیت سپاه پاسداران در حوزه‌های نظامی و امنیتی، کمک به مردم در مشکلات و سازندگی کشور اشاره کرد و افزود: پیشرفت‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تحت مدیریت عالی رهبری عظیم‌الشأن انقلاب، علاوه بر ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور، موجب شادمانی و امیدواری ملت‌های مسلمان و آزاده جهان نیز شده است که تنبیه اخیر رژیم جنایتکار و کودکش‌کش صهیونیستی، یکی از جلوه‌های این اقتدار بود که با استقبال ملت‌های جهان همراه شده و تزلزل و آسیب‌پذیری این رژیم جانی را عیان کرد.   رئیس جمهور همچنین همکاری و هماهنگی میان «میدان، دیپلماسی و رسانه» را از جمله ویژگی‌های برجسته عملیات وعده صادق در بخش عملیاتی و اجرایی کشور عنوان کرد و افزود: همکاری و هماهنگی مطلوب نیروهای مسلح، وزارت امور خارجه و رسانه ملی، موجب تقویت اعتماد و امید در جامعه شده و شایسته تقدیر است.   دکتر رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود در جلسه امروز هیئت دولت با بیان اینکه موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است که در توجه به آن هیچگونه تردیدی وجود ندارد، از همه بخش‌های فرهنگی، ‌اجتماعی، ‌انتظامی و قضائی کشور که به موجب قانون دارای وظایفی در این زمینه هستند خواست عمل به وظایف محوله را مطابق آنچه در این قانون آمده است، با تدبیر و برنامه‌ریزی مورد توجه قرار دهند.   رئیس جمهور با اشاره به فرمایش اخیر رهبری معظم انقلاب درباره وظایف دولت و قوه قضائیه درباره عفاف و حجاب تصریح کرد‌: امروز انتظار مردم، ‌متدینین و قانونمداران نیز توجه به قانون، حفظ حقوق مردم و کرامت انسانی آحاد جامعه است و همه دستگاه‌های اداری در همه بخش‌های حاکمیتی باید در این زمینه پیشتاز و پیش قدم باشند.   در جلسه امروز هیئت دولت آقایان یوسف نوری و ابوطالب شفقت برای انتصاب در سمت استانداری مازنداران و لرستان از هیئت دولت رای اعتماد گرفتند. 
  در ابتدای این جلسه وزیر نیرو در گزارش مفصلی از میزان بارش‌ها، وضعیت منابع آبی و سدهای کشور، از ثبت 190 میلیمتری بارندگی و رشد 5 درصدی نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود:‌ در فروردین‌ماه 60 درصد از بارش‌های ثبت شده در مناطق مختلف کشور از مجموع نرمال بیشتر بوده و افت 15 درصدی بارش نسبت به حد نرمال در تهران نیز با ورود سامانه بارشی در روزهای آینده جبران خواهد شد.   دکتر محرابیان توزیع بسیار مطلوب در کشور را از ویژگی‌های بارشهای اخیر عنوان کرد و با اشاره به نقش اقدامات زیر بنایی دولت از جمله ساخت سد و سد بندها و همچنین اطلاع‌رسانی مناسب رسانه ملی در کاهش قابل توجه میزان خسارت سیل اخیر در جنوب شرق کشور گفت‌: برغم اینکه میزان بارش‌ها در کشور ما بویژه بخش‌های جنوب شرقی کشور از برخی کشورهای همسایه به مراتب بیشتر بود، اما خوشبختانه با اقدامات و پیش‌بینی‌های صورت گرفته و همچنین حضور به موقع استاندار، وزیر کشور و نقش‌آفرینی نیروهای مسلح، هلال احمر و اطلاع‌رسانی دقیق و به هنگام رسانه ملی، میزان خسارت‌های وارده به بخش‌های جنوبی کشور به مراتب کمتر از کشورهای همجوار بود.   در ادامه جلسه امروز هیات دولت رئیس سازمان برنامه و بودجه نیز با اعلام خبر کاهش تورم سالانه به کانال 30 درصد گفت‌: طبق گزارش مرکز آمار که روز گذشته منتشر شد، روند تورم همچنان رو به کاهش است به نحوی که تورم نقطه به نقطه به حدود 31 درصد رسیده و در شرف ورود به کانال 20 درصد است و تورم 12 ماهه هم به 38.8 درصد رسیده که به معنای ورود به کانال 30 درصد است.   دکتر منظور ابراز امیدواری کرد با ادامه سیاست‌های تنظیم‌گری دولت در بخش پولی و همچنین انضباط مالی در اجرای بودجه و جلوگیری از کسری بودجه این روند استمرار داشته و تا پایان سال تورم 12 ماهه تا کانال 20 درصد کاهش یابد. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جمعیت سالم عامل اقتدار هر کشور است
  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید!
  • وزیر ناتوان و برکنار شده چطور استاندار مازندران می‌شود؟
  • وزیر ضعیف را استاندار نکنید 
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر؛ این شخص باید برکنار شود!
  • واکنش‌ها به اظهارات آقای مدیر ؛ این شخص باید برکنار شود ! ...| بر چه مبنایی برای۴۵ دقیقه‌ سریال ۳ میلیارد تومان هزینه می‌شود؟
  • مدیر عامل تلگرام : اپل با حذف تلگرام از اپ استور، گل به‌خودی زد
  • رئیسی: پیشرفت‌های نیروهای مسلح تحت مدیریت عالی رهبر انقلاب موجب ایجاد امنیت، اقتدار و امید برای مردم و کشور شده است
  • پیشرفت‌های نیروهای مسلح، موجب اقتدار است/تعیین دو استاندار