Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@09:48:20 GMT

مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان بوشهر محرومیت‌زدایی شوند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۱۷۶

مناطق حاشیه‌ای شهرهای استان بوشهر محرومیت‌زدایی شوند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری پیش از ظهر دوشنبه در جمع جهادگران بسیجی استان بوشهر اظهار داشت: گروه‌های جهادی نقش مهمی در رفع محرومیت دارند و باعث عزت و افتخار هستند.

وی یکی از برکات انقلاب اسلامی را حرکت توسط مردم دانست و ادامه داد: در دوران انقلاب اسلامی و دوران جنگ تحمیلی نیروهای مردم و بسیج وارد صحنه شدند و حماسه خلق کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انقلاب مردم‌محور و محورپایه که مردم نظام خود را مقدس می‌شمارند هیچ‌وقت شکست نخواهد خورد.

امام جمعه بوشهر اضافه کرد: انقلاب اسلامی ما خدا را دارد و با حضور مردم در صحنه هیچ‌وقت شکست نخواهد خورد. رژیم‌های قبل مردم را دچار محرومیت کردند و هر جا انقلاب اسلامی رخ داده است تاثیر مهمی در رفع محرومیت مردم داشته است.

بسیج پیشتاز محرومیت‌زدایی

وی یکی از کارهای بزرگ اسلام را محرومیت‌زدایی دانست و بیان کرد: تغییر زندگی مردم از فقر به سمت غنا و بی‌نیازی هدایت کردن از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری بسیج و سپاه را یکی از نهادهای کارآمد و جهادی و حاضر در صحنه دانست و خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی سپاه در بحران‌های مختلف اولین گروه بوده است و مشکل و محرومیت را تبدیل به آبادانی کرده است.

وی به ساخت هزار واحد مسکونی توسط سپاه برای مددجویان استان بوشهر اشاره کرد و افزود: گروه‌های جهادی از اقشار مختلف مردم تشکیل شده است و با مدیریت سپاه کار بزرگ محرومیت‌زدایی را انجام می‌دهد.

امام جمعه بوشهر تاکید کرد: در هر جامعه‌ای که فقر و محرومیت وجود داشته باشد بخش قابل توجهی از ذهن جامعه متوجه این محرومیت می‌شود و مدیران و خانواده‌ها متوجه این محرومیت می‌شوند. هر چه محرومیت بیشتر شود توان نظام کمتر می‌شود.

ایجاد امید در بین مردم

وی با بیان اینکه کار گروه‌های جهادی کاری بنیادین و بزرگ است،‌ ادامه داد: محرومیت باعث مشکلات بسیار زیادی می‌شود و کار گروه‌های جهادی در رفع محرومیت باعث توانمندی خانواده‌ها می‌شود.

آیت‌الله صفایی بوشهری به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالای استان بوشهر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: استان بوشهر یکی از برترین استان‌ها در خدمت به نظام است و نباید این میزان بیکاری را در استان شاهد باشیم و مردم دچار مشکل باشند.

وی کار گروه‌های جهادی را ایجاد توازن زیستی دانست و بیان کرد:‌ساخت یک واحد مسکونی باعث می‌شود تا بخش زیادی از مشکلات تعدادی از خانواده‌ها حل شود و اثرات بسیار زیادی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: سپاه از اول انقلاب محرومیت‌زدایی را آغاز کرد و مشکلات بهداشتی، زیرساختی و . . . را رفع کردند. اکنون نیز خدمات سپاه با جدیت ادامه دارد.

وی ایجاد امید در بین مردم را از برکات انقلاب دانست و گفت: در هرجایی که می‌روید هم کار عمرانی انجام دهید و هم اینکه کار فرهنگی انجام دهید. سعی کنید جوانان هر منطقه را پای کار بیارید که نوعی تولید منابع انسانی است.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار تشکیل پرونده در هر منطقه شد و افزود: مشخص شود که چه مشکلاتی وجود داشته، چه مشکلی رفع شده و چه مشکلاتی باقی مانده است که باید حل شوند.

تشکیل مجمع خیرین بسیج سازندگی

وی با بیان اینکه باید سعی شود گروه‌های جهادی در منطقه خود به ارائه خدمات بپردازند، تصریح کرد: بسیج سازندگی هر شهرستان در شهرستان خودش کار کند که تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت و ارتباط اجتماعی فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: حاشیه شهرها بسیار مهم است و نیاز است که توجه خاصی به حاشیه شهرها صورت گیرد. بسیج محلات شناسایی کند و نسبت به رفع محرومیت مناطق حاشیه‌ای استان بوشهر اقدام شود.

وی ادامه داد: برخی افراد در خانه‌های نامناسب در حالی زندگی هستند و باید تلاش شود تا مشکل این افراد حل شود. گاهی با ساخت یک اتاق یا سرویس بهداشتی و یا دیوار و گاهی با ایجاد یک کتابخانه می‌توان به مردم کمک کرد.

آیت‌الله صفایی بوشهری خواستار تشکیل مجمع خیرین بسیج سازندگی در استان شد و افزود: هر جایی که نیاز به کار باشد، می‌توانیم از محل زکات کل یا بخشی از بودجه را تامین کنیم تا کار انجام شود. باید یک پشتوانه مردمی هم داشته باشیم و از مشارکت مردمی استفاده شود.

کد خبر 4696553

منبع: مهر

کلیدواژه: بوشهر امام جمعه بوشهر قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)

در گرمای سوزان تابستان نشستن جلوی باد خنک کولر و نوشیدن یک لیوان آب یخ خیلی می‌چسبد! در بیشتر شهرهای ایران خیلی از خانواده‌ها کولر دارند چون حتی تصورش هم سخت است که بتوان روزهای گرم تابستان را بدون کولر گذراند.

تابستان‌های گرم، کولر را وسیله‌ای ضروری و پرطرفدار کرده، به‌طوری‌که چیزی حدود ۷۰ درصد مردم ایران از آن استفاده می‌کنند اما شاید جالب باشد بدانید در کشورمان شهری وجود دارد که به شهر بی کولر معروف است. 

چالدران، شهر بی کولر ایران

به گزارش دلتامگ، چالدران در دامنه رشته‌کوه‌های زاگرس قرار دارد و همین بودنش در ارتفاع، آب و هوای خنکی را برایش به وجود آورده است. چالدران از شهرهای استان آذربایجان غربی و از مرتفع‌ترین شهرهای ایران است که زمستان‌های سرد و تابستان‌های خنکش از آن منطقه‌ای گردشگری ساخته است.

بارش شدید باران و برف در این شهر اصلا چیز عجیبی نیست و حتی میزان برف بیش از دو متر هم در این شهرستان دیده شده است! پس تعجب‌برانگیز نیست که وقتی در این شهر زیبا قدم می‌زنید هیچ کولری را روی پشت‌بام‌ها یا کنار پنجره‌ها نمی‌بینید چون مردم این دیار با سرمای طبیعی هوا خنک می‌شوند.

خرید کولر

اگر پای صحبت فروشندگان لوازم خانگی بنشینید از نخریدن کولر در این منطقه حرف می‌زنند و اینکه تابه‌حال سابقه نداشته کسی در این شهر نیازی به کولر داشته باشد. در سال‌های اخیر اما با وقوع سیل‌های مختلف بخشی از پوشش گیاهی این شهر از بین رفت که این باعث بالا رفتن دما نسبت به قبل شده است.

یکی از جذابیت‌های این شهر بی کولر برای گردشگران، کلیسایی با شهرت جهانی به نام قره کلیسا است که در لیست میراث جهانی یونسکو قرار دارد و در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی این شهر است. این کلیسا آرامگاه یکی از حواریون است و در سال گردشگران زیادی از آن دیدن می‌کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • در این شهر هیچ کولری روشن نمی‌شود! (+عکس)
  • محرومیت‌زدایی در حوزه آب شرب از سیاست‌های وزارت نیرو است
  • حاشیه‌ای از دیدار امروز رهبر انقلاب با کارگران
  • نحوه پرداخت عوارض آلایندگی به شهرهای استان بوشهر صحیح نیست
  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • مردم بشاگرد و حاجی‌آباد از توقف در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند
  • زنگ خطر سیلاب در ۲۳ شهر مازندران
  • افتتاح ۱۱۷ طرحِ محرومیت زدایی در بم
  • شهرک جدید در حاشیه شهر بوشهر ایجاد می‌شود
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد