Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان گفت: در دوران خشکسالی موفق نشدیم حتی نیمی از سهمیه آب خود را دریافت کنیم اما با این وجود توانستیم در بخش‌های مختلف از بحران‌های موجود گذر کنیم. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

ستار شکیبا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، با اشاره به مشکلات خشکسالی و سیل اخیر اظهار داشت : با برنامه ریزی‌های دقیق و تجارب قبلی ناشی از بحران سیل و خشکسالی، مزارع و تاسیسات را از این خطرات حفظ کردیم همچنین با تقویت سیل بندهای روستاهای مجاور توانستیم از آسیب‌های سیل به مزارع و روستاها جلوگیری کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در این کشت و صنعت کشت و صنعت میرزا کوچک خان طی یک سال گذشته از فراز و نشیب های زیادی عبور کردیم ولی به لطف خدا و نگاه مثبت مدیران ارشد استانی و مجموعه توسعه نیشکر همچنین تلاش همکاران در بخش‌های مختلف این شرکت از بحران‌های موجود گذر کرد و سربلند بیرون آمد.

مدیرعامل کشت و صنعت میرزا کوچک خان با اشاره به آثار مخرب خشکسالی و کمبود آب  در کشاورزی و صنعت گفت: در دوران خشکسالی موفق نشدیم حتی نیمی از سهمیه آب خود را دریافت کنیم، یکی از اقدامات مهمی که در راستای عبور از بحران خشکسالی صورت گرفت این بود که سطحی 4 هزار هکتاری از مزارع در این کشت و صنعت در مرحله حفظ ریشه نگه داشته شود.

آغاز عملیات کشت نیشکر در 2 هزار هکتار از اراضی حاصلخیز خوزستان + تصاویرخوزستان| مدیرعامل جدید شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی معرفی شددستور ویژه جهانگیری برای بازسازی زمین‌های نیشکر؛ آب از زمین‌های 4 شهر خوزستان تخلیه شد

وی ادامه داد: از این رو نیاز به آیش احساس نشد و امسال این 4 هزار هکتار را در برنامه "داشت " قرار دادیم و این فعالیت که در راستای حفظ گیاه نیشکر انجام شد، سبب شد از زیانی 20 میلیارد تومانی در سرمایه این شرکت جلوگیری به عمل آید.

شکیبا افزود: در بخش اسماعیله که سیل بندها در مقابل سیل از مقاومت کافی برخوردار نبودند و شکسته شدند، حجم 400 تا 500 میلیون مترمکعب آب در جنوب اهواز انباشته شد که این خطر بزرگی را برای روستاهای مجاور کارون ایجاد می‌کرد و برای مقابله با این سیل سرگردان با همکاری مدیریت بحران استان، مسئولان منطقه و سپاه مسیر این آب‌های سرگردان که خطر بالقوه زیادی برای مردم خرمشهر و شلمچه ایجاد می‌کرد، به حوضچه‌های تبخیری کشت و صنعت میرزا کوچک خان منحرف و در حوضچه‌های تبخیری ما ذخیره شدند.

وی گفت: انجام فعالیت‌هایی نظیر شور ورزی و پرورش ماهی و میگو با زهاب، کشت پنبه و کینوا، گندم و جو از دیگر فعالیت‌های انجام شده در این کشت و صنعت است و بر اساس مطالعاتی که فی مابین  کشت و صنعت میرزا کوچک خان، سازمان آب و برق و دانشگاه برای انجام مطالعات علمی در این زمینه از سال 96 در دستور کار قرار گرفت موفق به انجام این کار در کشت و صنعت میرزا کوچک خان شدیم.

انتهای پیام/ح 

R41468/P/S6,57/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی

گزارش خبرگزاری مهر، محمود محمودی اظهار کرد: همگرایی و همراهی کارکنان نقش بسزایی در موفقیت‌های سال گذشته داشته و باید امسال نیز با افزایش امید آفرینی بتوانیم در خدمت رسانی بهتر عمل کنیم.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: طرح‌هایی مانند هوشمند سازی، اپراتور هوشمند انرژی، همکاری با صنایع و کشاورزان، پایش مصرف برق ادارات و سایر طرح‌ها باید با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به شعار سال، برق را یکی از زیرساخت‌های اصلی عنوان کرد و گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی به عنوان زنجیره آخر صنعت برق و مرتبط با مردم همواره تلاش کرده تابرق مطمئن و پایدار را باکیفیت به مردم خوب استان ارائه کند.

محمودی با اشاره به چالش‌های صنعت برق در استان، تأمین منابع مالی پروژه‌های این صنعت را مهم برشمرد و تصریح کرد: فعالیت شرکت توزیع نیروی برق استان منوط به وصول مطالبات است.

وی با اشاره به تدوین ۱۸۰ پروژه و برنامه برای مدیریت مصرف برق تابستان امسال از سوی وزارت نیرو گفت: برای رفع ناترازی صنعت برق، باید از ظرفیت تکنولوژی‌های جدید بهره گیری شود.

محمودی با اشاره به استفاده از بستر اپراتور تلفن همراه برای ارتباط بهتر با مردم در زمینه مدیریت مصرف گفت: این ابزار در کنار صنعت برق می‌تواند ارتباط با مردم را تقویت کند و باید از این ظرفیت بسیار مهم، بتوانیم حداکثر بهره را ببریم.

کد خبر 6079095

دیگر خبرها

  • برتری ۲ برابری پرسپولیس مقابل صنعت‌نفت در آبادان
  • زیباترین گل دوران فوتبال سعید عزت‌اللهی!
  • بازگشت ۳۰ واحد صنعتی هرمزگان به چرخه تولید
  • برنامه های مدیرعامل شرکت مدیریت صنعت شوینده در سال ۱۴۰۳
  • ۱۰۰ روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • یکصد روز تا المپیک؛ سهمیه ایران به ۲۱ رسید
  • کری مدیرعامل صنعت نفت برای قهرمانی پرسپولیس
  • کشاورزان گیلانی برای دریافت سهمیه کود شیمایی خود اقدام کنند
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • بازیکنان پرسپولیس پیگیر مطالبات