Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@15:37:09 GMT

نیازهای فرهنگی در ارتباط با سیاست‌های فرهنگی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۲۰۸

نیازهای فرهنگی در ارتباط با سیاست‌های فرهنگی

جامعه رشید جامعه‌ای است که بتواند نیازهای فرهنگی خویش را در رهگذر حیات و حرکت‌های اجتماعی بازشناسد ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۷ رسانه ها خواندنی نظرات - اخبار رسانه ها -

به گزارش گروه رسانه های خبرگزاری تسنیم، جامعه رشید جامعه‌ای است که بتواند نیازهای فرهنگی خویش را در رهگذر حیات و حرکت‌های اجتماعی بازشناسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرط لازم برای تحقق چنین وضع مطلوبی، آن است که در هر کشور زمامداران اصول‌گرا و واقع‌گرا بتوانند به منظور همراهی با جریان عظیم و عمیق و اصیل فرهنگ در جامعه و حدکثر بهر‌ه‌گیری از دریای لایزال اراده و ایمان معنوی و الهی مردم، به‌طور هماهنگ و همسو به سیاستگذاری و برنامه‌ریزی بپردازند. سیاست‌های فرهنگی همان توافق رسمی و اتفاق‌نظر مسئولان و متصدیان امور در تشخیص، تدوین و تعیین مهم‌ترین اصول و اولویت‌های لازم‌الرعایه در حرکت‌های فرهنگی است. سیاست‌های فرهنگی را می‌توان اصول راهنمای کارگزاران فرهنگی و مجموعه علائم و نشانه‌هایی دانست که مسیر حرکت را نشان می‌دهد، به عبارت دیگر نوعی دستورالعمل فرهنگی است که روشنگر حرکت است بسیاری از نقاط کور و نکات مهم اما مبهم به مصداق اینکه گفته‌اند «خود، راه بگویدت که چون باید رفت» در حین حرکت و در اثنای کسب تجربه است که روشن می‌شود. بنابراین سیاست‌های فرهنگی در همه موارد لزوماً گویای نکات بدیع و بی‌سابقه و غیرمکشوفه نیست، معاهده‌ای است که سلسله‌ای از اولویت‌ها و اصول و فروع حرکت‌های فرهنگی را رسمیت می‌دهد و همفکری و هم‌جهتی را با همکاری و هماهنگی توأم می‌کند،‌ میثاقی است ملهم از آرمان‌ها و اعتقادات، ناظر بر تجربه‌ها و واقعیات. محدود به ظرفیت‌ها و امکانات، توجه به آینده اهداف بعید و قریب، که به هرحال در ظل و ذیل قانون اساسی قرار گرفته است. در درجه اول مسئولان، متصدیان و همه مراجع و مراکز فرهنگی وابسته به دولت و نظام جمهوری اسلامی ایران، مجریان و مخاطبان سیاست‌های فرهنگی کشور هستند و سایر افراد و جمعیت‌ها نیز لازم است با درجات و نسبت‌های گوناگون که دارند و از شأن اجتماعی و نیز نوع و نحوه فعالیت‌های فرهنگی آن‌ها ناشی می‌شود، به تناسب مورد با موارد و مفاد سیاست‌های فرهنگی برخورد داشته باشند و آن‌ها را نقص نکنند.

منبع : روزنامه اطلاعات

انتهای پیام/

بازگشت به صفحه رسانه‌‌ها

R1437/P/S9,1299/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک پزشک متخصص اعلام کرد، ریزش مو بیانگر بروز سکته‌های قلبی و مغزی است و این مورد نیازمند مراجعه به پزشک و انجام معاینات لازم است.

یک رسانه کویتی به نقل از یک پزشک جراح، گفت: ریزش مو خود یکی از اثرات جانبی بالا بودن کلسترول خون محسوب می‌شود که علت اصلی سکته‌های قلبی و مغزی به شمار می‌رود.

او تأکید کرد، بسیاری از افراد مبتلا به کلسترول بالا از وضعیت خود بی‌اطلاع هستند، اما ریزش مو در آن‌ها به وجود می‌آید و در این شرایط آن‌ها باید به این مسئله توجه داشته باشند و معاینات لازم را انجام دهند تا از خطر سکته‌ها در امان بمانند.

منبع: اعتمادآنلاین

دیگر خبرها

  • ارتباط میان سکته قلبی و ریزش مو کشف شد
  • برای دلار ۲۰ هزار تومانی و تورم ۳۰ درصدی فریاد وااسلاما سر دادند؛ الان دلار ۶۵ هزار تومانی و تورم ۴۵ درصدی را توجیه می‌کنند
  • تفاوت‌های دولت اسلامی و سکولار
  • نگاه ویژه‌ای به دانشگاه داریم
  • برپایی رویداد «مانوین» با نگاهی نوآورانه به نیازهای روز جامعه
  • تعلیق فعالیت رسانه های نور و بریا در افغانستان
  • مبانی ما در کار؛ اسلام، اصول انقلاب و فرهنگ اهل بیت (ع) باشد
  • دیدگاه فرهنگی فرزندآوری باید در جامعه اصلاح شود
  • عملیات وعده صادق بر اساس اصول تناسب و ضرورت بود
  • تعاملات میان نمایش‌خانگی و صداوسیما به خوبی پیش می‌رود