Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-23@08:32:19 GMT

واکنش دولت هادی به تعیین سفیر جدید یمن در ایران

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۲۱۹

دولت نجات ملی یمن، شنبه شب گذشته «ابراهیم محمد محمد الدیلمی» را به عنوان سفیر فوق‌العاده و نماینده یمن در ایران تعیین کرد.

دولت «عبد ربه منصور هادی» که در ریاض، پایتخت عربستان سعودی مستقر است و خود را دولت قانونی یمن می‌داند، در واکنش به این انتخاب اعلام کرد که برای این تصمیم صنعاء، به سازمان ملل اعتراض خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به نوشته روزنامه سعودی عکاظ، «معمر الاریانی» وزیر اطلاع‌رسانی دولت منصور هادی در صفحه توئیتر خود مدعی شد که تعیین سفیر جدید در تهران خلاف قوانین بین‌المللی است و تهران نباید دولت نجات ملی یمن را به رسمیت بشناسد. او در ادامه از کشورهای جهان خواست تا مقابل آنچه دخالت ایران در امور یمن می‌نامید، بایستند.


«ابراهیم محمد محمد الدیلمی» سفیر فوق‌العاده یمن در تهران

 

«نجیب غلات» مشاور وزیر اطلاع‌رسانی دولت منصور هادی نیز مدعی شد که ایران با پذیرش سفیر «حوثی‌ها» در پی تجزیه یمن است و در پشت صحنه تمامی رخدادهای این کشور قرار دارد. او همچنین ادعا کرد که دولت منصور هادی تنها دولت قانونی یمن است.

ادعای وی در حالی است که مدت زمان دو ساله دوره انتقالی که «منصور هادی» مسئولیت آن را بر عهده داشت و یک سال تمدید آن، در ۲۱ ژانویه ۲۰۱۵ به پایان رسید و فردای آن روز نیز منصور هادی استعفا داد.

از سوی دیگر ارسال یادداشت اعتراض رسمی به سازمان ملل علیه ایران در حالی است که اختلافات در جبهه ائتلاف سعودی و میان دولت منصور هادی و امارات پس از سقوط «عدن» به شدت افزایش یافته و سعودی‌ها قادر به کنترل اوضاع نیستند. منابع خبری به شبکه الجزیره گفته‌اند که «منصور هادی» هفته گذشته قصد داشت علیه امارات به شورای امنیت شکایت کند اما سعودی‌ها مانع کار او شده‌ و به منصور هادی قول داده‌اند که در عرض پنج روز «عدن» را به او بازگردانند.

متهم کردن ایران به تلاش برای تجزیه یمن در حالی است که عناصر شورای انتقالی جنوب یمن در سایه سکوت کامل سعودی‌ها و حمایت وسیع امارات شنبه هفته گذشته توانستند «عدن» را اشغال کرده و سپس اعلام کنند که قصد تشکیل کشور «یمن جنوبی» را دارند. به گفته این منابع سعودی‌ها با گذشت بیش از ده روز از سقوط عدن به دست نیروهای شورای انتقالی جنوب از حل اختلافات و کنترل بحران عاجز هستند.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: عربستان ایران پایتخت دولت سازمان ملل یمن دولت هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۲۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 17 شبکه الحره وابسته به عربستان سعودی، به بررسی زرادخانه موشکی ایران موشکی ایران پرداخته است. این گزارش جالب را با زیرنویس فارسی می‌بینید.

دیگر خبرها

  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیسی به پاکستان حائز اهمیت است
  • تعیین تکلیف خط لوله گازی آی‌پی در سفر رئیس‌جمهوری حائز اهمیت است
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • گزارش تلویزیون سعودی از زرادخانه موشکی ایران
  • دعوای تند و عجیب هادی چوپان و رئیس فدراسیون پرورش اندام: او بیمار است!
  • صدور ۲۵ هزار جلد سند بنیاد مسکن در دولت سیزدهم
  • واکنش سفیر سابق رژیم صهیونیستی به ویترین تسنیم
  • پرداخت وام مسکن روستایی در مازندران
  • اعطای بیش از ۱۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی