Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، سرویس استان‌ها: جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی به رسم هر ساله در منطقه نمونه گردشگری «بولاغلار شهرستان نیر» آغاز شد. جشنواره‌ای که از قدمت ۱۴ ساله برخوردار بوده و به دلیل پیشینه آن جایی برای تکرار کم کاری‌ها و نواقصات گذشته ندارد.

این جشنواره که از روز یکشنبه ۲۷ مردادماه و در حضور ۲۳ استان آغاز شد، به مدت سه روز در منطقه بولاغلار شهرستان نیر ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

طبخ انواع آش و غذاهای محلی و فروش انواع غذاهای سنتی باعث شده تا حتی اهالی بومی منطقه نیز استقبال چشمگیری از این جشنواره داشته باشند. در حاشیه برنامه مذکور نیز مراسم جشن با حضور هنرمندان مطرح کشوری ترتیب داده شده تا بر جاذبه‌های جشنواره افزوده و لحظات خوبی را برای حاضران در مراسم رقم بزند.

غافل گیری بازدیدکنندگان با ورودی ۶۵۰۰ تومانی خودروها

هر چند در ابتدای کار ورودی بالای ۶۵۰۰ تومانی در نظر گرفته شده برای خودروهایی که قصد ورود به منطقه گردشگری «بولاغلار» و محل برگزاری جشنواره را دارند تعجب و ناراحتی قسمت اعظمی از مسافران به ویژه همشهریان اردبیلی را که عموما نسبت به دیگر مناطق کشور از وضعیت درآمدی و اقتصادی مناسبی برخوردار نیستند در پی داشت؛ اما تنوع برنامه‌ها و غرفه‌های موجود در جشنواره التیامی بر این آغاز ناخجسته بود.

به محض ورود به منطقه گردشگری بولاغلار، بهبود و ارتقای زیرساخت‌های این منطقه نسبت به سالیان گذشته نیز مشهود به نظر می‌رسید. آب و هوای مثال زدنی شهرستان نیر؛ طروات و سبزینگی درختان سر به فلک کشیده، رودخانه همیشه جاری کنار مسیر برگزاری جشنواره و سرزندگی و میهمان نوازی برگزار کنندگان مراسم نیز بر زیبایی‌های حضور در منطقه می‌افزود.

تعریف اقتصاد گردشگری در اردبیل عملیاتی می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در خصوص برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی می‌گوید: برگزاری این قبیل برنامه‌ها با هدف معرفی جاذبه‌های مختلف استان پیگیری شده و علاوه بر توجه به مقوله نشاط آفرینی در بین آحاد جامعه، احیای صنعت گردشگری را نیز مورد تاکید قرار داده است.

فلاحی از تعریف اقتصاد جدیدی در اردبیل به نام اقتصاد گردشگری سخن گفت و افزود: گذر از بن بست بحران اشتغال با توجه به اقتصاد گردشگری امکان پذیر خواهد شد.

به گفته وی جشنواره آش و غذاهای سنتی در ۷۰ غرفه و حضور نمایندگانی از ۲۳ استان کشور به مدت سه روز برگزار خواهد شد که در روز ابتدایی خود با استقبال پرشور مسافران و گردشگران نیز همراه گردید.

وی از جایگاه ویژه شهرستان نیر و منطقه «بولاغلار» در توسعه اقتصاد گردشگری اردبیل نیز خبر داد و یادآور شد: با هدف تحقق شعار «اردبیل ۱۴۰۰ بر قله گردشگری ایران» برنامه‌های مختلفی همچون برگزاری جشنواره‌های ملی و ارتقای زیرساخت‌های اقامتی پیش بینی شده که از نمونه‌های بارز آن احداث اولین هتل پنج ستاره استان در شهرستان نیر طی ماه‌های آتی است.

نقش جشنواره ملی آش در معرفی نیر به عنوان پایلوت گردشگری اردبیل

فرماندار شهرستان نیر نیز در خصوص برگزاری جشنواره آش و غذاهای سنتی می‌گوید: برگزاری چنین جشنواره‌هایی که از سابقه ۱۴ ساله برخوردار شده باعث معرفی شهرستان نیر به عنوان پایلوت گردشگری غذایی استان گردید.

ابراهیم امامی بر ضرورت برندسازی و معرفی غذاهای محلی و سنتی این شهرستان تاکید کرد و یادآور شد: هفت منطقه نمونه گردشگری نیر برای اجرای برنامه‌های مختلف مرتبط با حوزه گردشگری تعریف شده است.

وی با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود به حوزه گردشگری منطقه، افزود: با وجود قابلیت‌های متنوع منطقه، شهرستان نیر می‌تواند به عنوان مقصد بسیاری از مسافران و گردشگران داخلی و خارجی معرفی شود.

چهاردهمین جشنواره آش و غذاهای سنتی تا ۲۹ مرداد ماه در منطقه توریستی و گردشگری بولاغلار نیر پذیرای مسافران و گردشگران خواهد بود.

کد خبر 4696504

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی اردبیل جشنواره آیینی و سنتی گردشگری قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه ایلام عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف مجلس شورای اسلامی بیرجند عید غدیر خم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور امروز سه‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در راستای ثبت جهانی روستای گردشگری «بیشه»، جشنواره «رود و ریل» در این روستای گردشگری برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره در راستای مقدمات و شاخص‌های ثبت جهانی روستای گردشگری «بیشه» با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، عنوان کرد: وجود چشمه‌سارهای پرآب، رودخانه‌های خروشان، آبشار زیبای بیشه و آداب و سنت‌های روستایی و عشایری در کنار راه‌آهن سراسری شمال به جنوب موجب شده تا مسیری زیبا و دیدنی در منطقه گردشگری بیشه ایجاد شود.

حسن‌پور، افزود: اجرای مراسم آئینی دعای باران، موسیقی محلی، شعرخوانی لری، تجلیل از راهبان نمونه و مراسم آئینی رقص لری از جمله برنامه‌های جشنواره فرهنگی رود و ریل است.

بنابراین گزارش، روستای گردشگری «بیشه» در منطقه‌ای به همین نام در کنار راه‌آهن سراسری تهران به جنوب و در ایستگاه راه‌آهن «بیشه» و در هم‌جواری آبشار زیبای «بیشه» در ۶۰ کیلومتری خرم‌آباد قرار گرفته است.

کد خبر 6079653

دیگر خبرها

  • برنامه های جشنواره «رود و ریل» در لرستان اعلام شد
  • برگزاری جشنواره فرهنگی رود و ریل در استان لرستان
  • جشنواره طبخ ماهی قزل‌آلا در ماهنشان برگزار می‌شود
  • جشنواره «رود و ریل» در روستای گردشگری «بیشه» برگزار می‌شود
  • آبشار زیبای آبریز دشمن‌زیاری پذیرای گردشگران
  • نیمی از غذاهای ثبت ملی شده کرمانشاه بهاری است/ تدوین پرونده ۸ خوراک بهاری دیگر
  • سومین جشنواره سمنوپزان نوروزگان روستای صح برگزار شد
  • غذاهای محلی وارد منوی رستوران‌های کرمانشاه می‌شود
  • طبس؛ میزبان بیش از نیم میلیون زائر و گردشگر
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال