Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@07:10:34 GMT

«علی از زبان علی» در عید غدیر بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۲۸۰

«علی از زبان علی» در عید غدیر بررسی می‌شود

هم‌زمان با عید بزرگ غدیر، «علی از زبان علی» در ترنجستان بهشت نقد و بررسی می‌شود.

به گزارش مشرق، هم‌زمان با عید بزرگ غدیر، «علی از زبان علی» در ترنجستان بهشت نقد و بررسی می‌شود.

به مناسبت فرارسیدن بزرگ‌ترین عید شیعیان، عید غدیر خم، نشست نقد و بررسی کتاب باارزش «علی از زبان علی» برپا می‌شود. این کتاب که تألیف حجت‌الاسلام محمد محمدیان، نمایندۀ سابق ولی فقیه در دانشگاه‌ها است، با حضور نویسندۀ اثر معرفی و بررسی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«علی از زبان علی» اثری است که در آن، مسائل سیاسی و اجتماعی زمانۀ حضرت علی علیه‌السلام از زبان شریف ایشان بیان شده و دفتر نشر معارف آن را منتشر کرده است.

همچنین به مناسبت این عید فرخنده، شاعر اهل‌بیت، احمد بابایی، در این مراسم شعرخوانی خواهد کرد. در حاشیۀ این نشست، جشن امضای کتاب «خنجر سپید شب» اثر مسلم ناصری نیز برگزار می‌شود. «خنجر سپید شب» را که دفتر نشر معارف به چاپ رسانده است، زندگی پسری است که سر ناسازگاری با دایی‌اش، خلیفۀ سوم عثمانی دارد. او که پسری از خاندان بنی‌امیه و از مخالفان امام‌علی علیه‌السلام است، سرانجام دوستدار حضرت امیر می‌شود. شخصیت این کتاب و اتفاقاتی که برایش رخ داده است، استناد تاریخی دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در این مراسم، سه‌شنبه 29 مرداد، هم‌زمان با روز عید سعید غدیر، ساعت 17 در ترنجستان بهشت واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از حسینیۀ ارشاد، حضور یابند.

منبع: مشرق

کلیدواژه: دادگاه نجفی بازار سکه و ارز اخبار خودرو نفتکش انگلیسی عید غدیر ترنجستان بهشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، کتاب «تاریخ طب در ایران پس از اسلام» تالیف دکتر محمود نجم‌آبادی به عنوان یازدهمین کتاب از سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» با سخنرانی محمدحسین عزیزی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و محمد صدر عضو هیئت علمی دایره‌المعارف اسلامی برگزار می‌شود و امین متولیان استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی دبیری این نشست را به عهده دارد.

تا کنون کتاب‌های «تاریخ پیامبر اسلام» اثر محمدابراهیم آیتی، «نثر طوبی؛ دایره‌المعارف لغات قرآن کریم» اثرعلامه ابوالحسن شعرانی، «بیست مقاله قزوینی» از مجموعه پژوهش‌های علامه محمد قزوینی، «زندگانی فاطمه زهرا سلام الله علیها» نوشته سیدجعفر شهیدی، «مسئله حجاب» استاد شهید مرتضی مطهری، «واژه و معنای آن از فارسی میانه تا فارسی» نوشته کتایون مزداپور، «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن» سلسله جلسات استاد سیدعلی خامنه‌ای، «حواصل و بوتیمار» نوشته امیرحسن یزدگردی، «خواب آشفته نفت» نوشته محمدعلی موحد و «مفاتیح الجنان» با گردآوری شیخ عباس قمی در سلسله نشست‌های «صد کتاب ماندگار قرن» معرفی و بررسی شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه
  • بررسی موضوع حاکمیت اسلامی در عصر غیبت در یک کتاب جدید
  • تولید در پتروشیمی غدیر به ۱۲۰ درصد ظرفیت اسمی رسید
  • آموزش نویسندگی خلاق با این کتاب
  • «تاریخ طب در ایران» بررسی می‌شود
  • نگاهی به اندیشه‌های عرفانی اُشو، در «کتاب فرهنگ»
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • «فلسفه عشق» نقد و بررسی می‌شود
  • استفاده از زبان کودکانه در انتقال مفاهیم
  • نیما در کتابفروشی‌های پاکستان