Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در برنامه تیتر امشب گفت: چالش بزرگی در حوزه اقتصادی به نام مالیات داریم ضمن اینکه یکی از موانع تولید هم مالیات محسوب می‌شود.

وی افزود: لایحه و قانون مالیات بر ارزش افزوده موضوعی نبود که به کمیسیون اقتصادی بیاید و ظرف چند هفته و چند ماه جمع و جور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که 10 فصل و 57 ماده در این لایحه وجود دارد و تمام فعالین اقتصادی اعم از دستگاه‌های اجرایی، اتاق‌های بازرگانی،‌صنعت و معدن، اتاق تعاون، اتاق اصناف، اتحادیه‌ها و صنوف مختلف و فعالین اقتصادی در این موضوع شریک هستند و هزاران ساعت در باره این لایحه وقت گذااشته شده است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: به دنبال آن هستیم با اجرای آن قانون اصلاح عمیق اقتصادی در کشور ایجاد شده و بتوانیم عدالت مالیاتی و شفافیت در این زمینه، پیشگیری از فرارهای مالیاتی و جلوگیری از فساد و ارتشاع و تخلفات را به حداقل برسانیم.

حسینی‌شاهرودی خاطرنشان کرد: تمامی اقدامات ما برای ایجاد رونق تولید در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد اعلام می‌کنند قانون مالیات بر ارزش افزوده مغایر با تولید است، گفت: به هیچ وجه این موضوع را قبول ندارم چرا که وقتی سامانه مالیاتی را ایجاد کردیم و مؤدیان مالیاتی را موظف کردیم تا در این سامانه ثبت نام کنند و اگر غیر از این موضوع وجود داشته باشد تخلف صورت گرفته است و جرائم سنگین به آنها تعلق می‌گیرد معنایش یعنی شفافیت و عدالت مالیاتی.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مالیات باید پرداخت شود و بنا داریم تا کشور را بدون نفت اداره کنیم لذا باید با شفافیت، عدالت را ایجاد کنیم به همین منظور برای استقرار عدالت سامانه‌ای پیش‌بینی شده است.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی گفت: کسی که در سامانه مالیاتی ثبت نام می‌کند در حلقه‌های تعریف شده مختلف مالیاتی را پرداخت کرده و مالیاتی را دریافت می‌کند و در حقیقت تهاتر شده و صفر می‌شود.

وی تصریح کرد: مالیات اساسی و نهایی را باید مصرف کننده نهایی بپردازد که این موضوع در لایحه دیگری به نام صندوق‌های مکانیزه فروشگاهی و در مبادی فروش کالا و خدمات دیده شده است که در آنجا هم شفافیت لازم را به وجود می‌آورد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: همزمان با خرید کالا و خدمات مالیات از مشتری اخذ شده و به حساب خزانه واریز می‌شود.

سیدحسن حسینی‌شاهرودی تصریح کرد: لایحه مالیات بر ارزش افزوده هفته گذشته تقدیم صحن مجلس شده و هفته آینده در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی گفت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده تا پیش از پایان سال باید مطرح شده و تعیین تکلیف شود چرا که لوایح دیگری به نام بانکداری اسلامی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز و برخی لوایح دیگر در حوزه اقتصادی داریم که باید کارهایشان در مجلس شورای اسلامی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:‌انشالله تا دو ماه آینده شاهد خواهیم بود این لایحه از مجلس شورای اسلامی خارج شده و تقدیم شورای نگهبان خواهد شد.

156 / 156 سیدحسن حسینی‌شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه مالیات بر ارزش افزوده

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در جلسه رونمایی از «برنامه راهبردی و عملیاتی توسعه متوازن آذربایجان شرقی» افزود: بخش صنعت با ۵.۲۵ درصد، کشاورزی با ۳.۵۱ درصد و خدمات با ۳.۲۹ درصد در رده‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهم جمعیتی استان از کل کشور ۴.۷۹ درصد است، ارتقای سهم ارزش افزوده استان از اقتصاد کشور را هدف نهایی برنامه تحولی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر این رقم نزدیک به چهار درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: همه دستگاه‌های اجرایی که به نحوی در ارتباط با موضوعات کلان و متوسط رشد اقتصادی فعالیت می‌کنند باید برنامه‌های تحولی خود را به شکلی چارچوب مند ارائه داده و اساس برنامه‌ها خودمحوری دستگاه است.

فتح زاده اضافه کرد: سه مؤلفه جلب مشارکت مردم، بالا بردن میزان مشارکت بخش عمومی و استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی در عملیاتی شدن این برنامه راهبری مهم است.

وی گفت: با اتمام برنامه و اجرای فعالیت‌هایی که تدوین شده باید بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۳، سهم هر بخش را در اقتصاد استان محاسبه کرده و به بهره وری، رشد اقتصادی و ارتقا سهم ارزش افزوده مورد انتظار استان دست یابیم.

کد خبر 6085147

دیگر خبرها

  • ۳۶ هزار میلیارد ریال اعتبار مالیات بر ارزش افزوده در زنجان هزینه شد
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • تلاش دانه‌درشتها برای جلوگیری از لغو رانت مالیاتی صندوق‌ها
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • آیا ارزش افزوده همان هیولایی است که از آن می‌ترسیم؟
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی، دارو و شیر خشک یک درصد شد
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • چرا معطلی تصویب لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم در مجلس به ضرر کشور است؟