Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر کل شیلات استان اردبیل گفت: به رغم اعلام آمادگی سه تا چهار نفر از سرمایه‌گذاران برای احداث بازار پیشرفته و نوین آبزیان در اردبیل همچنان در تامین زمین مشکل وجود دارد.

به گزارش ایسنا،  میرآرمان واعظی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: به دلیل آنکه برای سرمایه‌گذار زمینی دور از محدوده شهر تعریف شده آنها چندان رغبتی به احداث بازار در این مکان ندارند ولی امیدواریم با همکاری شورا و شهرداری زمینی مناسب در یکی از شهرک‌های اردبیل تامین و در اختیار سرمایه‌گذار قرار گیرد تا خود او بتواند تمام زیرساخت‌های لازم را برای تدارک این بازار انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی به تولید شاه میگوی آبی شیرین در بخشی از مناطق استان اشاره و خاطرنشان کرد: در شورابیل برای تولید 20 تن ظرفیت‌سنجی شده و ما 700 کیلوگرم صادرات شاه میگو را به دلیل عدم مصرف داخلی آن انجام دادیم تا درآمدزایی از این محل انجام شود.


مدیر کل شیلات استان اردبیل در ادامه به طرح جامع مطالعات تولید آبزیان در شورابیل اشاره کرد و گفت: ما در استان با کمبود منابع آب در پرورش آبزیان روبرو هستیم به طوری که در برخی از سدهای استان به دلیل مصرف شرب امکان تولید آبزیان وجود ندارد.


واعظی اضافه کرد: ما طرح‌های توسعه آبزی‌پروری را برای بهره‌مندی از تسهیلات به بانک‌ها معرفی کردیم تا با آورده 20 تا 30 درصدی از تسهیلات 70 تا 80 درصدی بهره‌مند شوند.


وی نظارت و پایش مستمر را از وظایف اداره کل شیلات برشمرد و بیان کرد: در جلوگیری از شیوع بیماری‌ها و کاهش تلفات ما رصد و پایش تمامی مزارع پرورش ماهی را در طول سال انجام می‌دهیم به طوری که دو سال قبل بخشی از آبزیان تلف شده معدوم‌سازی شد تا امکان توسعه بیماری در مزارع پرورش ماهی وجود نداشته باشد.


مدیر کل شیلات استان اردبیل ادامه داد: با پیگیری‌هایی که از سال 86 در مدیریت شیلات استان داشتیم و دفاع در هیئت دولت موفق شدیم از سال 93 مدیریت شیلات استان را به اداره کل ارتقا دهیم به طوری که هم اکنون در همه شهرستان‌های استان اداره شیلات مستقر است.


واعظی تصریح کرد: ما اولین استان غیرساحلی بودیم که از هیئت دولت مصوبه راه‌اندازی چارت اداره کل شیلات را گرفتیم و امیدواریم با تامین اعتبار یک طبقه به این ساختمان اضافه شود تا زمینه گستردگی فعالیت شیلات را در استان شاهد باشیم.


وی در مورد وضعیت نئور و از بین رفتن قزل آلا در این دریاچه اظهار کرد: با ورود گونه کراس به این دریاچه که گونه مهاجم و از نوع هرز است دریاچه نئور در عین جوانی به مرحله پیری رسیده به طوری که تاکنون اقداما و فعالیت‌ها در احیای این دریاچه برای تولید ماهی بی‌نظیر قزل آلا بی‌نتیجه مانده است.


مدیر کل شیلات استان اردبیل به قدرت بالای تکثیر گونه مهاجم کراس اشاره و خاطرنشان کرد: البته چرای حیوانات و ورود کود به داخل این دریاچه نیز به تشدید بحران نئور کمک کرده که با رهاسازی اردک‌ماهی‌ها بارقه امید در دو سال آینده برای احیای دریاچه نئور و تولید قزل آلا با تغذیه 100 درصدی گاماروس فراهم آید.

واعظی ادامه داد: ما هیچگونه دخالتی در قیمت‌گذاری آبزیان در بازار نداریم و این نرخ‌ها تابع عرضه و تقاضاست و مردم باید در خرید انواع ماهی دقت و توجهی به تازگی و کیفیت آن داشته باشند.


وی از ورود خاویار تقلبی به بازار با خاصیت ژلاتینی خبر داد و افزود: این خاویارهای تقلبی که از جمهوری آذربایجان وارد بازار استان اردبیل شده فاقد خاصیت خاویار است و به شکل غیراستاندارد در برخی مغازه‌ها عرضه می‌شود که قطعا درصدد جمع‌آوری این محصول از بازار هستیم.


مدیر کل شیلات استان اردبیل در مورد فعالیت 540 مزرعه پرورش ماهی اعم از منفرد، خرد و آب‌های جاری اظهار کرد: 98 درصد این مزارع هم اکنون فعال هستند.


واعظی با اشاره به تولید 20 تن ماهی در گیلارلو به روش پرورش در قفس و محدودیت پرورش ماهی در سد سبلا، عمارت و یامچی خاطرنشان کرد: اگر اجازه پرورش ماهی در سد یامچی داده می‌شد ما تا دو برابر توان تولید خود را افزایش می‌دادیم.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هیئت دولت قزل آلا دریاچه نئور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از تعیین مسئول و کمیته ویژه برای پیگیری و حل مشکلات سرمایه گذاران و واحدهای تولیدی خبر داد.

هاشم علایی، ۸ فروردین با اشاره به نامگذاری سال جدید به عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» و تاکید مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری بر حل مشکلات سرمایه‌گذاران، اظهارکرد: طی چند سال اخیر، شعار سال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان حمایت از تولید و اشتغال نامگذاری می شود که موضوع نشان از اهمیت توجه به تولید و سرمایه‌گذاری در کشور دارد.

وی ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال، این شرکت مبادرت به تشکیل کمیته تسهیل و رفع موانع تولید و تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی کرده است.

علایی، کارآفرینان و صنعتگران را ولی نعتمان کشور برشمرد و افزود: واحدهای تولیدی به عنوان جهادگران اقتصادی، نقشی بسیار مهم و اساسی در خودکفایی و تامین نیازهای کشور برعهده دارند که باید تلاش شود زمینه‌های حل مشکلات آنان و در نتیجه رونق و جهش تولید در کشور برآورده شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل با اشاره به بازدیدهای مستمر از واحدهای تولیدی، اظهار داشت: در سال گذشته، بیش از ۱۳۰ بازدید از شهرکها و نواحی صنعتی استان انجام شد تا مشکلات واحدهای تولیدی به صورت میدانی مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: طی چند سال گذشته، قدم‌های بسیار مناسبی برای جهش تولید در صنعت استان برداشته شده است که تلاش خواهیم کرد از تمامی ظرفیت‌های ممکن، برای حمایت از سرمایه گذاران استفاده کنیم.

علایی ادامه داد: مطمئناً با عمل به شعار سال، این شرکت با برنامه‌ریزی‌های خود در ابتدای سال و با همراهی واحدهای صنعتی، مدل‌های حمایتی مختلف را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار خواهد داد تا موجبات افزایش رضایتمندی صنعتگران و کارآفرینان و رشد و توسعه همه جانبه استان، مهیا شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • آماده شدن آیین نامه تولید بدون کارخانه
  • روش سرمایه‌گذاری غیر مستقیم در بازار سرمایه ایران برای کدام گروه از سهامداران مناسب است؟
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • آبزیان حرام گوشت در بوشهر معدوم سازی شدند
  • پتانسیل تولید ۲ میلیون تن ماهی در قفس وجود دارد
  • آبزیان حرام گوشت در شهرستان بوشهر معدوم سازی شد
  • تولید، تنها راهبرد حل مسائل جامعه
  • «تولید» تنها راهبرد مهم در حل مسائل جامعه است
  • خسارت ۳ هزار میلیارد ریالی به مزارع پرورش ماهی کهگیلویه و بویراحمد