Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرادعلی تاتار روز دوشنبه در جلسه هیات های مذهبی به مناسبت هماهنگی برگزاری آیین های دهه نخست ماه محرم افزود: این شهرستان در آستانه پیاده روی و همایش بزرگ رهروان حسین (ع) است و طبق پیش بینی های انجام شده قرار است بیش از یک میلیون زائر از این شهرستان عازم عتبات عالیات شود.

وی با بیان اینکه قدیمی ترین و مناسب ترین مسیر به عتبات عالیات و کربلای معلا از دیرباز تاکنون مرز خسروی بوده است، اظهار داشت: همه تمهیدات لازم در این رابطه برای ارائه خدمات مطلوب به زائران حسینی در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در قصرشیرین با اشاره به بازگشایی مرز خسروی از اول محرم بر روی کاروان های زائر عتبات عالیات، اضافه کرد: طرح های مهمی برای تقویت زیرساخت های موجود این شهرستان مرزی در دست اقدام است تا میزبانی از زائران حسینی به بهترین شکل ممکن انجام شود.

 تاتار در ادامه از ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) و ماه محرم به عنوان فرصتی برای خودسازی و تشریع فلسفه قیام امام حسین (ع) نام برد.

او اظهار داشت: باید بتوانیم فرهنگ عاشورایی و غدیر را به درستی به نسل جوان انتقال دهیم و پررنگ بودن آیین های معنوی با محوریت جوانان راهی برای نهادینه سازی این فرهنگ دینی است.

فرماندار قصرشیرین گفت: باتقویت فرهنگ عاشورایی در جامعه هیچ گزندی به اسلام نخواهد رسید و استکبار راه به جایی نخواهد برد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قصرشیرین نیز گفت: هم اکنون ۲۸ هیات مذهبی شامل ۱۶ هیات روستایی ۱۲ هیات شهری در این شهرستان فعال است که در دهه اول محرم به اجرای برنامه های مناسب با این ایام و برپایی آیین های عزاداری می پردازند.

حجت الاسلام حسن دوستیان افزود: ۳۰ مبلغ دینی از اول محرم در هیات های عزاداری نسبت به ترویج و فلسفه قیام عاشورا خواهند پرداخت.

او اضافه کرد: عاشورا نشات گرفته از غدیر است و اگر واقعه غدیر در اجرای فرمان الهی مبنی بر امامت علی (ع) به درستی انجام می شد شاهد حادثه عظیم عاشورا نبودیم.

وی ساعت برگزاری آیین های عزاداری را هر شب از ساعت ۲۱ و ۳۰ دقیقه تا ۲۳ اعلام کرد.

هم اکنون به طور میانگین روزانه سه هزار مسافر و زائر عراقی از طریق مرز خسروی به ایران و عراق تردد می کنند.
شهرستان قصرشیرین دارای ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت است که بیشتر این اماکن در اوایل دهه ۸۰ ساخته شده است تا زائران عتبات عالیات در مسیر تردد خود به عراق یک شب را در این منطقه مرزی اقامت داشته باشد. 
مرز خسروی نزدیکترین نقطه از کشورمان به بغداد، کربلا، کاظمین و سامراست که این مرز تا بغداد پایتخت کشور عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و تا سامرا نیز ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد. 
عملیات ساخت پایانه بین المللی مرز خسروی از سال ۷۷ در نقطه صفر مرزی آغاز شد و این مجموعه در سال ۸۱ با ۷۵ میلیارد ریال اعتبار به بهره برداری رسید. 
قصرشیرین در غرب کرمانشاه با ۲۷ هزار تن جمعیت، بیش از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد و در امتداد این مرزهای طولانی، ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان قرار دارد که اولی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی (بخش عربی) و دومی هم مرز با اقلیم کردستان عراق است. 
مرز خسروی در ۲۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است.

۳۰۱۲/۸۰۶۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر ایران و عراق جامعه عزاداری کردستان عراق آستانه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی آبادان در نخستین نشست ستاد برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی ۱۴۰۳ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در اربعین حسینی گفت: ۱۰ دستگاه آمبولانس و ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در مرکز شهید سلیمانی شلمچه مستقر خواهند شد.
اسماعیل ویسی به استقرار هواپیمای بیماربر در منطقه و نقطه گذاری هفت محل برای ایجاد سالن‌های سرد برای رفاه حال زائران اربعین حسینی اشاره کرد و افزود: نیرو‌های دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پانزدهم مردادماه سال‌جاری با استقرار نیرو‌های خدمات‌رسان حوزه سلامت آغاز و تا یک هفته پس از اربعین ادامه خواهد داشت.
نشست‌های ستاد رابعین حسینی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با فواصل زمانی هر ۲ هفته یکبار، نیاز‌ها و پیشنهادات خود را برای خدمات رسانی به زائران مورد بررسی قرار می‌دهد و از سوی دبیرخانه اربعین حسینی جمع‌بندی و به معاونت توسعه مدیریت و منابع اعلام می‌کند.
وی با اشاره به اینکه شرایط دانشگاه علوم پزشکی آبادان برای خدمت به زائران اربعین نسبت به سال گذشته امکانات بیشتر پیش‌بینی کرده است گفت: نیاز‌های دارویی و درمانی زائران در مرکز شهید سلیمانی شلمچه تامین خواهد شد.
در ادامه، اعضای حاضر در این نشست برنامه‌های خود را برای برگزاری مراسم اربعین حسینی سال‌جاری تشریح کردند و همچنین به بیان نیاز‌ها و چالش‌های احتمالی پیش رو پرداختند.

بر اساس تقویم رسمی کشور چهارم شهریور برابر با ۲۰ صفر ۱۴۴۵ هجری شمشی اربعین حسینی است.

دیگر خبرها

  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند
  • پیش بینی استقرار پایگاه فوریت‌های پزشکی در مسیر زوار شلمچه
  • استقرار ۱۲ پایگاه اورژانس در مسیر زائران اربعین در شلمچه
  • کمبود ناوگان اتوبوسرانی در ایام اربعین رفع شود
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست
  • اجری موفق طرح نور در کرمانشاه
  • برخورد قانونی پلیس کرمانشاه با اندک افراد هنجارشکن حوزه حجاب
  • اجرای موفق طرح نور در کرمانشاه
  • رئیس جدید هیات کشتی شهرستان گرگان معرفی شد
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی