Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@09:14:55 GMT

30 درصد از تماس های تلفنی با اورژانس یزد مزاحمت بوده است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۱۹۷۴۱

30 درصد از تماس های تلفنی با اورژانس یزد مزاحمت بوده است

رئیس سازمان اورژانس استان یزد گفت: از تعداد 64 هزار تماس با اورژانس در 5ماهه نخست امسال 30 درصد تماس ها مزاحمت بوده که از خانواده ها در خواست داریم در این زمینه دقت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ احمد دهقان در مصاحبه با یزد رسا،عوامل دخیل در بروز حوادث جاده ای را انسان،جاده،خودرو و اقلیم دانست و گفت: تنها عاملی که در شرایط کنونی قابل کنترل است عامل انسانی است که باید با فرهنگ سازی به این مهم دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  انجام 22 هزار ماموریت در زمینه حوادث غیر ترافیکی رئیس سازمان اورژانس استان یزد بیماران قلبی و عروقی،بیماران تنفسی،سکته های مغزی،غرق شدگی،انواع مسمومیت ها،سقوط از ارتفاع  و خودکشی را مهمترین حوادث غیر ترافیکی استان دانست و اظهار داشت: در 5 ماهه نخست امسال 22 هزار ماموریت در زمینه حوادث غیر ترافیکی داشتیم که 21 هزار مورد را به بیمارستان منتقل کردیم.   وی سقوط از ارتفاع را با 1200 مورد بیشترین نوع حوادث غیر ترافیکی برشمرد و حوادث غرق شدگی و خود کشی را در رده های بعدی عنوان کرد.   دهقان با بیان این مطلب که متاسفانه در 5 ماه نخست امسال 26 مورد خودکشی گزارش شده است اظهار داشت: البته نمی توان تمامی این موارد را جزو آمار خودکشی حساب کرد زیرا بسیاری از این موارد ناموفق بوده است.   مزاحمت های تلفنی بزرگترین چالش اورژانس استان یزد وی بزرگترین چالش اورژانس استان را مزاحمت های تلفنی عنوان کرد و ابراز داشت:  از تعداد 64 هزار تماس با اورژانس در 5 ماهه نخست امسال 30 درصد تماس ها مزاحمت بوده که از خانواده ها در خواست داریم در این زمینه دقت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.   رئیس سازمان اورژانس استان با بیان این مطلب که اولویت و وظیفه سازمان متبوعش حفظ حیات انسان هاست گفت: متاسفانه برخی مردم برای مشکلات پیش پا افتاده با اورژانس تماس می گیرند و برخی اوقات چنان ماموران ما را در فشار قرار می دهند که مجبور به ارائه خدمت می شوند و در نتیجه ممکن است هم زمان در نقطه دیگر شهر یک اتفاق حیاتی رخ بدهد و این موضوع سبب تاخیر اورژانس در برخی ماموریت ها می شود لذا از مردم می خواهم در موارد غیر فوریتی با آمبولانس های خصوصی تماس بگیرند که الحمدالله رتبه دوم کشور را بعد از تهران در زمینه تعداد آمبولانس خصوصی دارا هستیم.   بروز رسانی 60 درصد ناوگان خودرویی اورژانس یزد دهقان افزود: هرچند در حال حاضر استاندارد پوشش حوادث درون شهری 12 دقیقه است که در استان به 8 دقیقه تقلیل یافته و در جاده ها نیز حداکثر 15 تا 20 دقیقه است که پرسنل ما کمتر از 12 دقیقه به محل حادثه می رسند.   وی از مصوبه دولت در زمینه تجهیز تمامی ادارات استان به دستگاه شوک خودکار خبر دادو گفت با توجه به اینکه شوک قلبی جان بسیار ی از مصدومان را نجات داده این مصوبه برای حفظ حیات افراد مصوب شده البته تمامی پایگاه های اورژانس استان مجهز به این دستگاه هستند.   رئیس سازمان اورژانس استان در پایان از به روز شدن 60 درصد ناوگان خودرویی اورژانس استان خبر داد و گفت: امیدورایم تا دو سال آینده بتوانیم 40 درصد باقی مانده را نیز به روز کنیم.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۶ هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است

یحیی صالح طبری در گفت وگو با خبرنگار مهر از انجام بیش از ۱۱۵ هزار مأموریت فوریت‌های پزشکی طی سال قبل در استان خبر داد و گفت: این آمار نسبت به سال ۱۴۰۱، رشد حدود ۸ درصدی داشت.

وی همچنین افزود: از مجموع مأموریت‌های یاد شده ۱۲۹ هزار و۴۶۷ مأموریت غیر تصادفی و ۲۹ هزار و ۶۳۱ مأموریت تصادفی بود و ۱۱۳ هزار و ۶۸۵ مأموریت توسط پایگاه‌های اورژانس شهری و ۴۵ هزار و ۴۱۳ مأموریت توسط پایگاه‌های اورژانس جاده‌ای انجام شد.

رئیس اورژانس مازندران در ادامه گفت: ۷۹۶ هزار و ۱۶۴ مجموع تماس‌های ورودی و خروجی تلفنی در اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی مازندران ثبت شد و ۱۶ هزار و ۶۱ مورد در سامانه‌های مراکز پیام و ارتباطات اورژانس به عنوان تماس‌های مزاحمی ثبت شد.

وی در پایان از مأموریت‌های قلبی به عنوان بالاترین مأموریت‌های غیر تصادفی اورژانس یاد کرد و گفت: پس از آن مأموریت‌های تنفسی قرار دارد.

استان مازندران دارای ۳۸ پایگاه اورژانس شهری و ۶۲ پایگاه اورژانس جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی است.

کد خبر 6083394

دیگر خبرها

  • تماس تلفنی ماکرون و نتانیاهو درباره وضعیت منطقه
  • رایزنی تلفنی «ماکرون» و «السیسی» درباره تحولات منطقه
  • ارائه ۵۱ هزار مشاوره تلفنی در‌ بهزیستی البرز
  • سال گذشته بیش از ۱۷ هزار تماس مزاحمی با اورژانس گلستان گرفته شد
  • ارایه بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان در البرز
  • پاسخگویی سامانه ۱۳۷ به بیش از ۶۵۰ تماس تلفنی
  • برقراری بیش از ۵۱ هزار مشاوره تلفنی رایگان با بهزیستی استان البرز
  • تماس تلفنی وزیر امور خارجه سلطنت عمان با وزیر امور خارجه کشورمان
  • تماس تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • ۱۶ هزار تماس مزاحمی سال گذشته در اورژانس مازندران ثبت شده است