Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، یدالله موحد در شورای عالی اطلاع رسانی استان کرمان با حضور رئیس مرکز رسانه قوه قضائیه و دبیر شواری عالی اطلاع رسانی قوه قضائیه افزود: با توجه به آغاز روند تحولی قوه قضائیه، اطلاع رسانی از ضرورت های کار در این حوزه به شمار می رود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی ضمن تقدیر از صدور دستورالعمل اطلاع رسانی و ارتباطات رسانه ای قوه قضائیه افزود: لازم است در بخش های اطلاع رسانی قوه قضائیه، اقتضائات استان کرمان به صورت خاص مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: با اطلاع رسانی مناسب، دقیق، جامع و به موقع می توان میزان رضایتمندی آحاد جامعه از اقدامات دستگاه قضائی را افزایش داد که بر این اساس همراهی مردم با قوه قضائیه افزایش یافته و سرمایه های اجتماعی این قوه افزایش می یابد.

مقام عالی قضائی در استان کرمان بر شفاف سازی روند و رویکردهای اطلاع رسانی در قوه قضائیه تاکید کرد و ادامه داد: لازم است سیاست های قوه قضائیه در راستای اطلاع رسانی اخبار حوزه های قضائی تبیین و به استان ها ابلاغ شود.

موحد یادآور شد: اصحاب رسانه علاقه مند هستند به صورت مستمر با مدیران قضائی استانها ارتباط داشته، گزارشات را دریافت کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند که در این رابطه باید سطوح و رویکردهای مورد نظر در اطلاع رسانی مشخص شود.

وی در ادامه سخنان خود از کرمان به عنوان پهناورترین استان کشور یاد کرد و گفت: این استان با ۱۸۳ هزار کیلومتر مربع معادل چند کشور اروپایی مساحت دارد و با داشتن ۲۳ شهرستان، دارای ۳۲ حوزه قضایی است که از این تعداد ۱۸ مورد دادگستری شهرستان و مابقی دادگاه های عمومی و بخش هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان این مطلب که در حال حاضر ۳۵۰ قاضی در استان کرمان فعالیت دارند، عنوان کرد: در کنار قضات فعال در استان کرمان، یک هزار و ۲۰۰ کارمند نیز در مجموعه های قضائی این استان مشغول به فعالیت و خدمات رسانی هستند.

موحد به فعالیت ۳۱۵ شورای حل اختلاف در استان کرمان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر نیز در قالب شوراهای حل اختلاف در سطح استان کرمان فعالیت دارند.

وی با بیان این مطلب که استان کرمان با دارا بودن ۲۵ درصد باغات کشور، یکی از استان های دارای ظرفیت های بالا در بخش کشاورزی به شمار می رود، تاکید کرد: این استان همچنین با دارا بودن بزرگترین معادن کشور، به بهشت معادن خاورمیانه شهرت دارد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان با اشاره به اینکه این استان در حوزه امنیت به دلیل هم مرز بودن با استان سیستان و بلوچستان تحت تاثیر آن استان و کشورهای افغانستان و پاکستان است، گفت: این استان در مسیر ترانزیت مواد مخدر قرار دارد که این موضوع، مسائل عدیده ای از جمله جرائم خشن و تبعات ناامنی را در این استان ایجاد می کند.

موحد با تاکید بر این مطلب که استان کرمان بیشترین هزینه را در مبارزه با مواد مخدر پرداخت کرده است، خاطرنشان کرد: این استان تاکنون ۵۵۰ شهید را در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده و همواره از استان های اول و دوم در مبارزه با مواد مخدر به شمار می رود.

وی با اشاره به این مطلب که نرخ جمعیت کیفری زندان ها در استان کرمان به دلیل جرائم مواد مخدر بالا است، ادامه داد: این استان در مسیر تردد اتباع بیگانه نیز قرار داد و روزانه یک هزار و ۵۰۰ نفر از اتباع بیگانه از پهنای این استان عبور کرده و بخشی از آنها در این استان ساکن می شوند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: معادل ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان را اتباع خارجی تشکیل می دهند که فرصت های اشتغال را به خود اختصاص داده اند و تبعات ناشی از حضور این افراد در استان در بخش های مختلف قابل مشاهده است.

وی تاکید کرد: در استان کرمان به دلیل اقتضائات نیاز است که در  بخش های اطلاع رسانی به صورت خاص به آن توجه شود.

وی به اجرای طرح ابتکاری "هر مسجد یک حقوقدان" نیز اشاره و بیان کرد: این طرح یکی از طرح های برجسته استان کرمان است که پس از اجرای موفقیت آمیز آن، در سایر استان های کشور نیز اجرایی شده است.

۳۰۲۹

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر استان سیستان و بلوچستان بخش کشاورزی جامعه سرمایه قوه قضائیه قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری

آفتاب‌‌نیوز :

کارنامه نتایج اولیه آزمون ورودی دوره دکتری«Ph.D.»  (نیمه‌متمرکز) سال ۱۴۰۳ روز سه‌شنبه به‌ تاریخ ۲۸ فروردین ماه جاری از طریق درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور منتشر شد.

آن‌دسته از افرادی که بر اساس مندرجات کارنامه اولیه مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در یک یا چند کد ترکیب (رشته) از مجموعه امتحانی در دوره روزانه یا سایر دوره‌ها شده‌اند، باید تا فردا چهارشنبه پنجم این ماه نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود (حداکثر ۵۰ کدرشته‌محل در صورت وجود) با توجه به مجموعه امتحانی که در آن آزمون داده‌اند، در درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان اقدام نمایند.

۱۵۱ هزار۶۴۳داوطلب در آزمون دکتری نیمه متمرکز دانشگاه ها شرکت کردند که تعداد بیش از ۱۲۵ هزار نفر در آزمون دکتری ۱۴۰۳مجاز به انتخاب رشته شده‌اند ۶۸۷۶۵ نفر مرد و ۵۶۴۰۹ نفر زن هستند 

به این‌دسته از متقاضیان توصیه می شود؛ ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی و اطلاعیه‌های مرتبط با آن اقدام، سپس کدرشته‌محل‌های مورد علاقه خود را از کدرشته‌محل‌های مربوط به مجموعه امتحانی انتخاب و اولویت‌ها را به ترتیب علاقه مرتب و پس از آن نسبت به ثبت انتخاب‌های خود اقدام نمایند. 

دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی این آزمون از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان از بعد از ظهر روز سه‌شنبه به‌تاریخ ۲۸ فروردین ماه در اختیار داوطلبان قرار گرفت.

 اسامی معرفی شدگان دارای حدنصاب به منظور شرکت در مرحله دوم (مصاحبه، بررسی سوابق علمی و پژوهشی و ...) در دهه اول خردادماه ۱۴۰۳ از طریق درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان منتشر خواهد شد.

داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته بوده و علاقه‌مند به انتخاب رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی هستند، لازم است به درگاه دانشگاه مذکور به آدرسwww.azmoon.org  مراجعه و بر اساس اطلاعیه‌های مربوط که در درگاه آن دانشگاه اطلاع‌رسانی خواهد شد، اقدام نمایند. شایان ذکر است کد دسترسی برای انتخاب رشته‌محل‌های دانشگاه آزاد اسلامی در انتهای کارنامه درج شده است.

داوطلبانی که فقط مجاز به انتخاب رشته در دوره‌های غیرروزانه شده‌اند و علاقه‌مند به انتخاب هر یک از کدرشته‌محل‌های مربوط به دانشگاه‌های امام صادق(ع)، جامع امام حسین(ع) و علوم انتظامی امین هستند، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم مطابق توضیحات انتهای دفترچه، میتوانند کدرشته‌محل‌های مربوط به دوره‌های روزانۀ فقط دانشگاه‌های مذکور را با توجه به مجموعه امتحانی خود نیز انتخاب نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • خلجی : افتتاح سد در سریلانکا برای کشور آورده ارزی خواهد داشت + فیلم
  • روابط‌عمومی‌ها برند سازمان را حفظ می‌کنند
  • دستگاه های خدمات رسان کرمان برای مقابله با بحران سیل آماده باشند
  • خلجی: سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • سدی که در سریلانکا ساخته‌ایم معمولی نیست
  • مزایای بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر اطلاع رسانی شود
  • آخرین آمار شهدای فلسطین پس از ۲۰۰ روز جنگ
  • فردا، آخرین مهلت انتخاب رشته دکتری
  • اطلاع‌رسانی سبد خدمات سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری اصفهان در آینده نزدیک