Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

در روزهای گذشته دو موضوع مربوط به حیوانات به شدت در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت. انتشار ویدئوی کشتن سگ‌ها توسط ماموران شهرداری و از سوی دیگر انتشار ویدئویی از دو مجری تلویزیون که واکنش‌های هنرمندان با بزرگمهر حسین‌پور کاریکاتوریست مطرح پس از مرگ گربه‌اش را به شدت به سخره گرفتند.

همزمانی این دو اتفاق موضوع پست جدید رامبد جوان در صفحه اینستاگرامش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با انتشار تصویری از گربه‌ای که گویا در فضای استودیویی «خندوانه» زندگی می‌کرده نوشت:

«سلام.

چند وقتیه در فضای مجازی چرخ نمی‌زنم.

برای همین در معرض اخبار و وقایع نیمه‌مهم و بی‌ارزش قرار نمی‌گیرم (اخبار مهم چه بخوای چه نخوای میان سراغت)

ولی دوتا ویدیو رو (متاسفانه) دیدم.

یکی زجر دادن و کشتن سگها توسط پیمانکارهای شهرداری.

و دیگری دو آقایی که در یک برنامه تلویزیونی موضوعی رو به سخره گرفتن و ول کن هم نبودن. و خیلی هم راضی و خوشحال بودن. که قطعا برام اینقدر اهمیت ندارن که بخوام عکسی ازشون بذارم تا باعث بیشتر دیده شدنشون بشم چون شک ندارم یه همچین چیدمان بی‌اهمیتی خیلی دیده نمی‌شه مگر به لطف این فضای مجازی که به زودی تلویزیون برای رقابت با این فضا خیلی کارا باید بکنه.

هر دوی این ویدیوها هم مستقیم مربوط می‌شه به حیوانات.

من حیوانات رو دوست دارم به همون اندازه که مابقی موجودات این کره‌ی خاکی رو دوست دارم و برام مهمه که همه‌ی موجودات در آرامش و خوشی باشن. ولی خوب انگار در این جهان مریض، شدنی نیست.

مهمترین سوالی که ذهنم رو مشغول کرد اینه:

چه کسی و چه موقع و در کجا و بر اساس کدام مجوز انسانی یا مذهبی، به دیگران اجازه داده شده که موجودات دیگر رو زجر کش بکنن مگر فقط به واسطه‌ی خشونت و بغض نسبت به محیط پیرامون که تمام سالیانی که یادم میاد شاهد گونه‌های مختلف این خشونت‌ها هستیم(از کودک آزاری و حیوان آزاری و ...) و باز هم بر اساس همان پرسشها چطور ممکنه کسی به خودش اجازه بده موضوعی (عاطفی) هر چند از دید عوام جامعه کم اهمیت رو اینقدر راحت مسخره کنه. مگه متر عواطف و احساسات دیگران رو ما تعیین می‌کنیم.

واقعا این دو نفر که امثالشون هر روز بیشتر هم می‌شه اهمیتی ندارن که خطاب قرارشون بدم.

ولی آقایان رییس جمهور تمام این سالها،آقایان رییس رادیو و تلویزیون تمام این سالها،آقایان وزرا و آقایان مسئول تمام این سالها بدونید در انجام مسئولیت بزرگ و مهمتون کوتاهی کردین چون هر روز که می‌گذره خشم و نفرت و بی‌اخلاقی و بی‌ایمانی بیشتر و بیشتر در این سرزمین رشد می‌کنه.

یقینا این فاجعه‌ی بزرگ اخلاقی و انسانی که در راهه همه‌مان مقصرهای اصلیش هستیم.

برای هممون آرزوی سلامت روحی و جسمی میکنم و بعد جیب پر و شرایط مناسب اقتصادی.»

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رامبد جوان حیوان آزاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۱۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز

روتردام هلند که در راستای ارمغان سرسبزی و پایداری بیشتر برای شهر از طرح جایگزینی سنگفرش‌های خیابان‌ها با فضاهای سبز خبر داده بود، به‌تازگی اعلام کرد برای چهارمین سال متوالی این طرح را تمدید خواهد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روتردام در سال ۲۰۲۰ از تصمیم خود برای جایگزینی کاشی‌های فضای باز با فضای سبز خبر داد و در سال جاری اعلام کرد که برای چهارمین سال متوالی به این ابتکار عمل خواهد کرد. از زمان اجرای این تصمیم بیش از ۴.۳ میلیون کاشی از سطح شهر برداشته و با درختچه‌ها، درختان و سایر عناصر فضای سبز مبادله شد. بیش از ۱۳۵ هزار مورد از این کاشی‌ها در سال گذشته با همکاری ساکنان، شرکت‌ها و مؤسسات خصوصی و عمومی در کنار نهاد شهرداری جایگزین شدند.

شهرداری روتردام بر اهمیت سبزتر و مقاوم‌تر کردن شهر در برابر تغییرات آب‌وهوایی تأکید و اعلام کرد که اروپا گرم‌ترین تابستان را در سال گذشته تجربه کرد و کاشت درختان بیشتر در کوچه‌ها و خیابان‌ها، بخشی از اثرات منفی شهرنشینی از جمله اثر جزیره گرمایی و مسائل مربوط به مدیریت روان‌آب‌های سطحی را کاهش می‌دهد. سبزتر کردن شهر همچنین کیفیت هوا را بهبود می‌بخشد و با گسترش منطقه در دسترس حیات‌وحش، اثرات مثبتی بر تنوع زیستی دارد.

امسال بیش از ۱۵۰ واحد دولت محلی هلند از بیست‌ویکم مارس تا سی‌ام اکتبر به جایگزینی کاشی‌های فضای باز با فضای سبز و بهبود کیفیت زندگی ساکنان خود اقدام خواهند کرد و بلژیک امسال برای اولین بار به این طرح ملحق شده است.

این اقدام بخشی از یک هدف گسترده‌تر برای گسترش چشمگیر فضای سبز در شهر برای مقاومت در برابر اثرات تغییرات آب‌وهوایی است، زیرا از آنجا که گرمای شدید، سیل، خشکسالی و از دست دادن تنوع زیستی در حال تبدیل شدن به مشکلات فزاینده‌ای در سراسر جهان است، جایگزینی سطوح غیرقابل نفوذ سنگ‌فرش‌شده با سطوح متخلخل، گیاهان و درختان بخش کلیدی مقابله با این چالش‌ها به‌ویژه در شهرها خواهد بود.

حذف سطوح غیرقابل نفوذ مانند کاشی و بتن، امکان نفوذ آب باران در سفره‌های زیرزمینی را ایجاد می‌کند و آن را برای استفاده‌های بیشتر در دسترس قرار می‌دهد.

مسئولان روتردام همچنین خاطرنشان کردند که این شهر در آینده فضای کمتری برای خودروها خواهد داشت و بخش عمده آن به پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و حمل‌ونقل عمومی مرکزی اختصاص خواهد داشت. این اقدام فرصت‌های بزرگی را برای فضای سبز بیشتر در شهر فراهم می‌کند، زیرا جاده‌های کوچک‌تر و محل‌های پارک کمتر فضای بیشتری را برای راهروهای سبز مخصوص پیاده‌روی فراهم می‌آورد.

ابتکار چهارساله روتردام تصورات عمومی را در مورد ظاهر شهرهای هلندی تغییر داد، چراکه هلند همواره کشور کاشی‌ها و سنگفرش‌ها بوده است. با این حال روتردام موفق به تغییر در ادراک ساکنان خود در این زمینه شد و موجب شد آن‌ها به‌صورت خودجوش فضاهای مقابل خانه‌های خود را با باغ‌های سبز جایگزین کنند.

کد خبر 747478

دیگر خبرها

  • «کودک شو» : تلاش بودجه‌سوز برای استمرار یک تجربه‌ی تمام‌شده
  • واکنش مسعود ده‌نمکی به پیشنهاد وزیر شدن! |‌ ویدئو
  • ابتکار روتردام در تبدیل سنگفرش‌های خیابانی به فضای سبز
  • قاتل گربه ها به ۱۴ ماه زندان محکوم شد !
  • «به افق فلسطین» وایرال می‌شود اما نه به هر قیمتی!/ مخاطب افت نکرد
  • تصاویری از حضور مجری سرشناس در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمتگزاری به زائران
  • شوخی گلزار با مردم
  • جنایت هولناک در لواسان؛ کشف جسد در بشکه اسید
  • ماجرای کشف جسد در بشکه چه بود؟
  • واکنش عجیب وزیر صمت به افزایش قیمت پژو پارس: ما که مجری نیستیم! | فیلم