Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده توضیحاتی را درباره آخرین وضعیت لایحه تامین امنیت زنان تشریح کرد. معصومه ابتکار در مراسم تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی با اشاره به اینکه نشست‌های متعددی در رابطه با تامین امنیت زنان با قوه قضاییه برگزار شده است، افزود: این جلسات با حضور قضات و معاونین قوه قضاییه با روند خوبی اجرا شده و تغییرات و اصلاحات در این خصوص انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با تغییر ریاست قوه قضاییه نیز قول داده‌اند در حداقل زمان این لایحه را ارائه بدهند.   معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه لایحه تامین امنیت زنان مدتی است که از طرف دولت برای اظهارنظر قضایی به قوه قضاییه رفته است، گفت: محترمامه و عاجزانه به آقای رئیسی می‌گویم که مهلت بررسی این لایحه تمام شده، لطفا این لایحه را تایید کنید تا بتوانیم بقیه مراحل آن را در دولت انجام دهیم و قانونی شایسته برای حفظ خانواده به تصویب برسد.   وی در ادامه در خصوص لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان نیز توضیح داد: این لایحه ۱۰ سال بود که در مجلس مسکوت مانده بود اما با روی کار آمدن دولت دوازدهم جزو اولویت‌های کاری ما قرار گرفت و با همت نمایندگان تصویب شد. پس از ارسال این لایحه به شورای نگهبان ایراداتی به آن وارد شد و به کمیسیون بازگشت. بعد از برطرف شدن این ایرادات بار دیگر این لایحه از سوی شورای نگهبان به کمیسیون اجتماعی بازگشت تا سایر ایرادات نیز برطرف شود. از همین تریبون تقاضا دارم تا نمایندگان هر چه سریع‌تر لایحه را تصویب کنند چرا که نیاز امروز جامعه است. لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان قانون بازدارنده جدی در برابر آزار و اذیت کودکان است و اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد.   ابتکار در ادامه این برنامه با اشاره به اینکه مشکلات اجتماعی ریشه در مسائل فرهنگی دارد، اظهار کرد: امروزه حتی در مرفه‌ترین کشورها این مشکلات به چشم می‌خورد به طوری که در بعضی از کشورهای اروپایی توسعه یافته وزیر تنهایی یا حتی در کشوری مانند انگلستان وزیر خودکشی منصوب شده است. این موضوعات نشان می‌دهد که معضلات اجتماعی تا چه حد جدی هستند.   ابتکار با اشاره به نقش دین در جلوگیری از سرگشتگی جامعه جهانی توضیح داد: یکی از مهم‌ترین کارکردهای دین در خصوص مسائل روز است که می‌تواند از سرگشتگی جوامع جلوگیری کند.   معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به تحولات صورت گرفته در سال‌های اخیر در حوزه زنان نیز تصریح کرد: این تغییرات در حوزه‌های آموزشی، بهداشت، مشارکت سیاسی و ... اتفاق افتاده است. البته ما  هنوز هم عقب‌ماندگی داریم و باید برنامه‌ریزی کنیم. با این حال نیاز داریم که هنوز به آینده امید داشته باشیم.   ابتکار با اشاره به اینکه کشور ما درگیر یک جنگ اقتصادی و روانی تمام عیار است، نیز گفت: پیامد این جنگ به مسائل اجتماعی برمی‌گردد که شاهد آثار آن هستیم. به همین دلیل باید ساز و کارهای اجتماعی و فرهنگی درستی را پیش بینی کنیم.   ابتکار با اشاره به اینکه حدود ۴۰ بازدید از مراکز اورژانس اجتماعی در سال‌های اخیر انجام داده است، توضیح داد: اورژانس اجتماعی نیازمند طرح جامعی است تا ساز و کار لازم برای مداخله در آسیب‌ها و منابع مورد نیاز آن تامین شود. همچنین طرح ارتقای تاب‌آوری اجتماعی در سراسر کشور اجرا شده است.   به گفته ابتکار طرح گفت‌وگوی ملی خانواده نیز از دیگر برنامه‌های معاونت زنان است که تلاش می‌کند مهارت ارتباطی را از خانواده شروع کند و به مهارت ارتباطی بین نسلی برسد./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین به دنبال تصویب کمک‌ها به کی‌یف در مجلس نمایندگان آمریکا، گفت که اوکراین با حمایت ایالات متحده، افغانستان دوم نخواهد شد.

به گزارش تسنیم، زلنسکی امروز یکشنبه از تصویب کمک 60 میلیارد دلاری برای اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا قدردانی کرد اما از واشنگتن خواست تا فوری این لایحه را به قانون تبدیل کند و انتقال واقعی تسلیحات را پیش ببرد.

وی در گفتگو با شبکه ان‌بی‌سی بیان کرد که تصویب این لایحه یک پیام قدرتمند به روسیه ارسال می‌کند که واشنگتن در کنار کی‌یف می‌ایستد و به افغانستان دوم تبدیل نخواهد شد.

رئیس جمهور اوکراین در این گفتگو ابراز داشت: فکر می‌کنم این حمایت واقعا نیروهای مسلح اوکراین را تقویت می‌کند و ما یک شانس برای پیروزی خواهیم داشت. 

زلنسکی خاطر نشان کرد: ما واقعا باید این را به مرحله نهایی برسانیم تا اینکه کمک ملموسی برای سربازان به زودی در خط مقدم دریافت کنیم.

 مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه با 311 رای موافق و 112 رای مخالف در نهایت کمک 60.84 میلیارد دلاری به اوکراین را تصویب کرد.

این لایحه اکنون به مجلس سنا که تحت کنترل دموکرات‌ها است فرستاده خواهد شد و به احتمال زیاد در آنجا مورد تایید متحدان دولت جو بایدن قرار خواهد گرفت.

این طرح ماه‌هاست به دلیل مخالفت شدید برخی قانون‌گذاران جمهوری‌خواه در کنگره بلاتکلیف مانده بود.

تقریبا 26 ماه از جنگ اوکراین می‌گذرد و روسیه به آرامی در حال پیشروی در شرق اوکراین است و بمباران‌های خود را علیه شهرهای اوکراین افزایش داده است.

سنا قرار است روز سه‌شنبه روند بررسی لایحه تصویب شده توسط مجلس نمایندگان را آغاز کند. انتظار می‌رود تصویب نهایی بعضی اوقات در هفته آینده صورت گیرد که این مساله مسیر را برای امضای نهایی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هموار می‌سازد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • سنگ تمام آمریکا برای کودک‌کش‌ها
  • سنگ آمریکا برای کودک کش‌ها
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد
  • انتقاد سناتور آمریکایی از تصویب لوایح کمک‌های خارجی
  • شرط ناتو برای ارسال تسلیحات جدید به کی‌یف!
  • تامین امنیت جامعه و مقابله با ناهنجاری های اجتماعی و برخورد با مخلین امنیت از خدمات دستگاه قضایی است
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌تاک در آمریکا
  • دوراهی سخت تیک‌تاک در آمریکا
  • تصویب دومین لایحه فیلتر تیک‌ تاک در آمریکا