Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@09:59:26 GMT

حجت الاسلام قرائتی با مدیران سیما دیدار کرد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۱۷۲

حجت الاسلام قرائتی با مدیران سیما دیدار کرد

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ در این دیدار حجت الاسلام قرائتی با اشاره به مهجوریت قرآن کریم گفت: ما باید این مهجوریت را باور کنیم، قرآن در جامعه نیامده است و دکور است قرآن به عنوان مکتب مطرح نیست که مثلا عروس و داماد آغاز زندگیشان بر اساس قرآن باشد و استفاده های دکوری از آن می کنیم مثلا تو کیف عروس، بالاسر مسافر و.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. . اول از همه باید استغفار کرد و بعد با توسل به خدا و جدی گرفتن این کتاب آسمانی آن را از مهجوریت در آورد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور ماندگاری، عدم مقایسه با دیگر شبکه های سیما، استفاده از اجزای قرآنی، تهیه و تولید برنامه های کوتاه با بیان روان و آسان و تفسیر آیاتی که عموم مردم با آنها انس دارند را رمز موفقیت این شبکه در ادامه راه برشمرد.

وی همچنین با توجه به نزدیک بودن ایام محرم و صفر، توصیه های هم به وعاظ و منبری های مجالس مختلف عزاداری داشت و عنوان کرد: بر اساس آیه «لِتُبَیِّنَ لِلنَّاسِ مَا نُزِّلَ إِلَیْهِمْ» اصل منبر وعاظ باید قرآن باشد و از قرآن بگویند و در کنار آن به شعر، روضه، خاطره، تحلیل سیاسی و ... بپردازند.

این مفسر قرآن با اشاره به اینکه آیا عزاداری و روضه خوانی در قرآن آمده است یا خیر، اظهار داشت: در زمان جاهلیت کافران دختران خود را زنده به گور می کردند و خداوند متعال برای عزاداری و روضه خوانی این دختران بی گناه سوره مبارکه تکویر را فرستاد که با تدبر در آن می شود گفت که خدا برای آن دختران بی گناه روضه خوانده است.

در ابتدای این جلسه جواد شیخ اکبری ضمن ارائه گزارشی از میزان بیننده و چگونگی تهیه و تولید برنامه ها، از حجت الاسلام و المسلمین قرائتی خواست تا در فصل جدید فعالیت شبکه قرآن و معارف سیما مانند گذشته همراه این شبکه باشند و کاری نو با محوریت تفسیر آیات قرآن کریم تولید گردد که با موافقت این استاد قرآن همراه بود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون رسانه ملی مدیران سیما قرائتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در پویش «کابوسِت منم» از نوجوانان ایرانی خواسته شده است که اگر امکان تماس تصویری با کابینه رژیم صهیونیستی را داشتید، چه پیامی می دادید؟
مخاطبان می توانند پیام تصویری خود را از طریق شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۲۹۲ در شبکه‌های اجتماعی برای شبکه یک سیما ارسال کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • پویش «کابوسِت منم» در شبکه یک
  • نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ۲حکم جدید محسنی اژه ای؛ انتصاب نمایندگان جدید قوه قضاییه در شورای نظارت بر صدا و سیما
  • ۲ عضو جدید وارد شورای نظارت بر صدا و سیما شدند
  • نمایندگان جدید قوه قضائیه در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما منصوب شدند
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری/ تولید مسکن ارزان با کمک دانش‌بنیان‌ها
  • ایجاد معاونت ساخت صنعتی مسکن در ریاست جمهوری
  • دیدار جمعی از مدیران دانشگاه علوم پزشکی با نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی
  • استدلال استاد قرائتی برای ورود جوانان به حوزه
  • برنامه عزاداری ۲۰ هیأت در سالروز وفات حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)