Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-03-28@16:46:01 GMT

احیای صنایع، بستر تقویت اشتغال و اقتصاد است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۱۹۲

احیای صنایع، بستر تقویت اشتغال و اقتصاد است

صفی خانی، از برمامه ریزی به عمل آمده برای احیای صنایع راکد استان خبرداد و گفت: این مهم بستر تقویت فرصت های اشتغال و اقتصادی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «محمد رضا صفی خانی»، امرو( 28 مرداد) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی، افزود: 47 واحد صنعتی و کشاورزی راکد در استان لرستان طی سال های اخیر به چرخه تولید بازگشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، اظهار داشت: با احیای این واحدها یکهزار و ۱۹۰ فرصت شغلی ایجاد شد.

 

وی بیان کرد: طی یک سال گذشته برای احیای واحد های صنعتی راکد استان لرستان، اعتباری بالغ بر۱۶۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات بانکی به 44 واحد صنعتی استان پرداخت شده است.

 

صفی خانی، اظهار داشت: همچنین تاکنون  تعداد 45 واحد صنعتی و تولیدی راکد در استان لرستان نیز شناسایی شده است.

 

این مقام مسئول، با اشاره به وجود ۲۴۰ واحد معدنی و یکهزار و ۵۰۰ واحد صنعتی فعال و نیمه فعال در استان لرستان، افزود: بهبود شرایط این واحد های صنعتی و بازگردان آنان به عرصه تولید می تواند نقش مهمی در حوزه اشتغال استان داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه تلاش ها برای بازگرداندن واحد های تولید و صنعتی راکد به چرخه تولید با جدیدت ادامه دارد، افزود: احیای این واحد ها بستر تقویت فرصت های اشتغال و بهبود وضعیت اقتصادی مردم استان است.

 

صفی خانی، با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش تولید در استان، افزود: در قالب برنامه های حمایتی از صنایع و مراکز تولیدی استان در جهت بهبود وضعیت اشتغال در استان  اقدام شده است.

 

وی با بیان اینکه ۶۸ واحدصنعتی در قالب این برنامه ها افزایش نیرو داشته اند، بیان کرد: مهمترین عامل تعطیلی واحدهای صنعتی لرستان کمبود نقدینگی، فرسودگی ماشین آلان و مدیریت های نامناسب است.

 

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان، با اشاره به برخی اقدامات انجام شده برای احیای صنایع راکد استان، بیان کرد: تاکنون برای راه‌اندازی کارخانه نساجی بروجرد اعتباری حدود  ۸ میلیارد تومان درقالب تسهیلات پرداخت شده است و با برنامه ریزی به عمل آمده انتظار می رود این واحد تا پایان سال افزایش تولید داشته باشد.

پایان پیام/599

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر عید غدیر خم خبرگزاری شبستان اردبیل بیرجند حجت الاسلام محسنی اژه ای روزنامه شبستان بیرجند گلپایگان صنایع راکد تولید اشتغال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد

حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی در دیدار نوروزی رئیس و کارکنان مجموعه جهاد کشاورزی استان کردستان ضمن تبریک سال نو اظهار داشت: حوزه جهاد کشاورزی کردستان با وجود تنش‌ها و مراجعات بسیار، خوشبختانه سازمان موفقی است و این مهم نشأت گرفته از مدیریت و تلاش کارکنان این مجموعه است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار کرد: در حال حاضر آرامشی بر بازار حاکم است و امیدواریم شاهد کمترین نوسانات در قیمت‌ها باشیم چرا که سال مهمی پیش رو داریم.

وی خاطرنشان کرد: خیلی از کشور‌ها گرفتاری‌هایی دارند و کشور ما نیز قطعا در برخی حوزه‌ها مشکل دارد، اما باید فعال کردن کارگاه‌های راکد مورد توجه قرار گیرد تا اشتغال موجود حفظ شود و بر امیدآفرینی در جامعه افزوده شود.

در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای دراستان به بهره‌برداری می رسد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان نیز در این دیدار اظهار داشت: در حوزه کشاورزی استان اتفاقات خوبی در سال گذشته افتاد که افزایش تولید محصولات کشاورزی از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تن به ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن از جمله این موفقیت‌ها بوده است.

وی افزود:  بیشترین افزایش تولیدات کشاورزی استان در حوزه گندم بوده است و سال گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن تولید داشتیم که ۱۰ درصد کل گندم تولیدی کشور را شامل می‌شود.

اسکندری در بخشی دیگری از سخنان خود به افزایش ۲.۷ برابری ظرفیت گلخانه‌ای استان در طول فعالیت دولت سیزدهم در استان خبر داد و گفت: در سال ۱۴۰۳ نیز شاهد افتتاح ده‌ها پروژه در حوزه کشاورزی استان خواهیم بود.

وی افزود: برای سال ۱۴۰۳ با توجه منویات رهبری تلاش خواهیم کرد که واحد‌های راکد از جمله دامداری‌های روستایی و صنعتی را فعال نماییم و در حوزه شیلات و تولید تخم‌مرغ و مرغ افزایش تولید داشته باشیم.

وی افزود: نهضت گلخانه‌سازی در استان شروع شده و در سال ۱۴۰۳ چند پروژه شیلاتی، گلخانه‌ای، تبدیل اراضی دیم استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • تحقق شعار سال و اجرای منویات مقام معظم رهبری، با حمایت از سرمایه‌گذاران امکان پذیر است
  • تقویت زیرساخت شهرک‌های صنعتی کردستان با تخصیص ۵ هزار میلیارد ریال
  • اشتغال و امید آفرینی با احیای واحدهای راکد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی ظرفیت پست شهرک صنعتی صومعه سرا
  • ایجاد اشتغال مستقیم هزار و ۲۰۱ در چهارمحال و بختیاری
  • راه‌اندازی ۱۳ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی حوزه کشاورزی در لرستان
  • بازفعال‌سازی ۱۸۴۰ واحد صنعتی راکد از ابتدای امسال
  • ایجاد اشتغال برای ۹۲ هزار نفر در شهرکهای صنعتی طی سال ۱۴۰۲
  • ایجاد اشتغال برای بیش از ۹۲ هزار نفر در شهرک‌های صنعتی کشور طی سال ۱۴۰۲
  • حل مشکلات ثبتی بیش از هزار واحد صنعتی در استان تهران با پیگیری ستاد اقتصاد مقاومتی