Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حسن حنان قائم مقام شرکت بازرگانی دولتی ایران  با ارسال نامه‌ای به مدیران شرکت غله و دفاتر نمایندگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در استان‌ها با موضوع اصلاح قیمت سبوس در سامانه فروش آرد اعلام کرد: به پیوست تصویر نامه شماره ۶۰/۱۱۳۸۷۲ مورخ ۹۸/۴/۲۳ معاون بازرگانی وزارت صنعت معدن و تجارت در خصوص اصلاح قیمت سبوس ارسال می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقتضی است دستور فرمایید  سبوس زیرچانه‌ای و سبوس حاصل از انواع گندم یارانه‌ای (۶۶۵۰ ریالی) نیمه یارانه‌ای (۹۰۰۰ ریالی) صنف و صنعت (۱۸۵۰۰ ریالی) با متوسط قیمت ۱۲۵۰۰ ریال به ازای هر کیلوگرم از طریق سامانه فروش آرد تهیه و توزیع شود. لازم به ذکر است نظارت بر حسن اجرا و تحویل به موقع سبوس تولیدی کارخانجات برعهده آن شرکت است.

نامه حجتی به رئیس جمهور به خاطر سبوس

بنابراین گزارش قیمت سبوس در کمتر از یک سال گذشته دو مرتبه افزایش یافته است به طوریکه قیمت این محصول بر اساس تصمیم جدید وزارت صنعت، معدن و تجارت ۵۰ درصد و در ماه‌های پایانی سال گذشته  بر اساس اعلام فعالین بخش دامپروری ۳۰ درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: ضرورت هویت گذاری و ایجاد ثبت احوال دام های کشور /نهاده‌های دامی به مرحله اشباع رسیده است

این افزایش قیمت صدای وزیر جهاد کشاورزی را  در آورد به طوریکه نامه حجتی در اعتراض به افزایش قیمت سبوس توسط وزارت صمت به رئیس جمهور نامه نوشته است.

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرده است که  نسبت به افزایش قیمت سبوس توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به رئیس جمهور نامه نوشته است و وی هم دستور جلوگیری از این بی دقتی‌ها را داده که اکنون در حال پیگیری است.

گفتنی است که جدایی شرکت بازرگانی دولتی از وزارت جهاد کشاورزی و پیوستن به وزارت صنعت، معدن و تجارت خشنودی کارخانه داران آرد و ناراحتی دامداران  را فراهم کرده است به طوریکه محمدرضا مرتضوی، رئیس انجمن آرد ایران بعد از این رویداد گفت: جدا شدن بخش تامین وتوزیع کالاهای اساسی از وزارت جهاد کشاورزی را به صنعتگران تبریک می گویم. 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی واردات کشاورزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۲۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد

نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت، با حضور معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری و دست‌اندرکاران این حوزه تشکیل شد.

به گزارش خبرنگار شانا، وحیدرضا زیدی‌فرد دیروز (سه‌شنبه، چهارم اردیبهشت‌) در نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت، با بیان اینکه کاربرد هوش مصنوعی در صنعت نفت امروزه به بحثی مهم در جهان بدل شده است، گفت: این فناوری به‌قدری مهم است که مقام معظم رهبری در سخنان خود در سال ۱۴۰۰ تأکید کردند ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر جهان در حوزه هوش مصنوعی قرار گیرد.

وی ادامه داد: البته مجموعه اقدام‌های مثبت انجام‌شده در صنعت نفت و در کشور در زمینه توسعه استفاده از هوش مصنوعی، هنوز با خواسته‌های مقام معظم رهبری فاصله دارد. به نظر می‌رسد دلیل اصلی این فاصله، وجود بوروکراسی اداری و ملاحظه‌های امنیتی درباره جلوگیری از حمله‌های سایبری باشد. البته رعایت دستورعمل‌های سازمان حراست صنعت نفت و سازمان پدافند غیرعامل کشور در این زمینه نیز اهمیت بسیاری دارد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی، پژوهش و فناوری، توسعه هوش مصنوعی در صنعت نفت ایران را نیازمند عزم جدی مدیران و دست‌اندرکاران این صنعت دانست و افزود: برای تحقق این موضوع نیازمند نقشه‌راه واحد و عملیاتی، با درنظرگرفتن ملاحظات موجود هستیم. وزیر نفت اواخر پارسال دستور لازم برای تشکیل کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت را ابلاغ کرد که امروز، پس از فعالیت‌های مقدماتی، شاهد تشکیل نخستین نشست این کارگروه هستیم. به نظر می‌رسد پس از این نشست به‌سرعت با هماهنگی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری و دیگر نهادهای ذی‌ربط، برنامه‌های راهبری تدوین و سیاست‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی در صنعت نفت انجام شود.

زیدی‌فرد با تأکید بر استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی برای تدوین برنامه‌های راهبردی و سیاست‌گذاری در حوزه هوش مصنوعی در صنعت نفت با رعایت الزامات امنیتی بیان کرد: هم‌اکنون سه اداره ‌کل‌ زیرمجموعه معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، با متولی‌گری اداره کل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌ها در حال تحقیق و بررسی برای توسعه هوش مصنوعی در این صنعت هستند.

در ادامه این نشست، پرویز سنگین، مدیرکل نظام فنی و اجرایی و ارزشیابی طرح‌های وزارت نفت با اشاره به دستور وزیر نفت مبنی بر تشکیل کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت تصریح کرد: در دو سال اخیر سه بانک اطلاعاتی در زمینه‌های مختلف همچون اعضای کارگروه راهبری، متخصصان و فعالیت‌های انجام‌شده از سوی شرکت‌های اصلی در حوزه هوش مصنوعی تهیه شده است.

برگزاری دوره‌های آموزشی صنعت نفت در حوزه هوش مصنوعی

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی صنعت نفت در حوزه هوش مصنوعی با استفاده از استادان مطرح داخلی کشور در آینده نزدیک خبر داد و افزود: تلاش می‌شود که در این حوزه مسائل و موارد مهم ازجمله ملی‌سازی استانداردهای تخصصی بین‌المللی، مطالعه تطبیقی و بهینه‌کاوی راهبردها و نقشه‌راه شرکت‌های برتر نفت و گاز دنیا (۱۲ شرکت برتر)، احصا و تجمیع پروژه‌ها و اقدام‌های انجام‌شده و در حال اجرا از سوی شرکت‌های اصلی، اداره‌های کل ستادی و سازمان‌های تابع (نظیر پژوهشگاه صنعت نفت، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، ...) و امنیت سایبری نیز به‌طور کامل مدنظر قرار گیرد. انتظار می‌رود راهبرد کلان و نقشه‌راه توسعه و به‌کارگیری هوش مصنوعی با مشارکت همه ذی‌نفعان داخل و خارج از صنعت نفت تهیه و تدوین شود.

عظیم کلانتری‌ اصل، رئیس پژوهشگاه صنعت نفت نیز در این نشست با اعلام آمادگی این مرکز علمی برای اجرای پروژه‌های هوش مصنوعی در سطح صنعت نفت در مقیاس کوچک، گفت: در حوزه هوش مصنوعی در این صنعت در ابتدای راه هستیم، ازاین‌رو باید بدون فوت وقت در این زمینه آغازبه‌کار کنیم.

وی با بیان اینکه بهتر است در صنعت نفت برای استفاده از هوش مصنوعی سراغ بخش‌های کم‌ریسک‌تر همچون منابع انسانی و بهداشت و درمان برویم و بعد آن را در بخش‌های صنعتی همچون پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها توسعه دهیم، گفت: برای اجرای بهتر این فناوری باید فرهنگ‌سازی‌های لازم میان نیروی انسانی نیز در دستور کار قرار گیرد.

براساس این گزارش، در نخستین نشست «کارگروه راهبری به‌کارگیری فناوری هوش مصنوعی در صنعت نفت»، نمایندگانی از امور استانداردها و ضوابط فنی معاونت مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت، مرکز نوآوری و توسعه هوش مصنوعی پژوهشگاه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی و روباتیک، معاونت علمی، فناوری و اقتصادی دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، امور پژوهش وزارت نفت، امور فناوری وزارت نفت، مدیریت توسعه فناوری اطلاعات، امنیت و دولت هوشمند وزارت نفت، پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت، امور پژوهش و فناوری چهار شرکت اصلی تابعه وزارت نفت، اداره فناوری اطلاعات و ارتباطات شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، مرکز رصد شرکت ملی نفت ایران و سازمان حراست، به بیان دیدگاه‌ها و چالش‌های موجود در بحث توسعه هوش مصنوعی در صنعت نفت پرداختند.

دیگر خبرها

  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه صنعتی شریف و شرکت ایرانول
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه با انعقاد تفاهم نامه شرکت ایرانول و دانشگاه شریف
  • نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت برگزار شد
  • هشت هزار و ۴۱۳ تن برنج و شکر به نرخ دولتی در لرستان توزیع شد
  • وزارت صنعت بین تامین مواد اولیه با قیمت مناسب برای خودروساز تعادل برقرار کند
  • خبر ویژه برای متقاضیان خودروی وارداتی دست دوم/ دولت مخالف است؟
  • برخورد ویژه با ۵ گروه کالایی قاچاق در تهران
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • نامه مالکان لکوموتیو به وزیر راه
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار