Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران، آیت الله صادقی رشاد طی نامه ای خطاب به آیت الله یزدی و آیت الله آملی لاریجانی نوشت: 

أعوذ بالله من الشیطان الرجیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَةٌ قَالُوا إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

حضرتَین آیتَین عَلمَین، حاج شیخ محمد یزدی و حاج شیخ صادق آملی لاریجانی (دامت برکاتهما)

سلام الله علیکم و رحمته

 مشاجره‌ کلامی ـ کتبی اخیر میان شما دو شخصیت برجسته‌ انقلابی، مایه‌ تاسف و تاثر شدید خیل دلسوزان نظام گشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقع نمی‌رفت چنین رفتار خسارتباری از سوی دو مجتهد کاردیده‌ قضا و مصلحت‌شناس صادر شود.

 زمینه‌سازان این واقعه‌ تلخ و تاسف‌انگیز، تواماً رسانه‌های فاسد و فاسق برون‌مرزی و رسانه‌های غیرمتخلق و غیرمتشرع درون‌مرزی بودند، که اولی با ساخت خبر دروغ و دومی با پرداخت آن، نقش هیزم‌کش و آتش‌زنه‌ این جهنم جان و جهان‌سوز را ایفاء کردند و آن‌چه در این میانه سوخت، ایمان مردم مؤمن، اعتماد نسل جوان، سرمایه‌ اجتماعی جبهه‌ انقلاب، و حیثیت دو رجل عزیز مجاهد که از سرمایه‌های نظام و کشور قلمداد می‌شوند بود.

 این حریق سرمایه‌سوز و حادثه‌ خسارتبار، طی این آنات و ایام، خوراک مطلوب و مطبوعی برای رسانه‌های معاند فراهم آورد، موجب شادمانی دشمنان دین و انقلاب گشت، کام مردم متدین و ولایی را در آستانه‌ عید الله الاکبر تلخ کرد، خواب از چشم خیرخواهان نظام اسلامی ربود، به اعتبار نهادهای عالی کشور لطمه زد؛ و این‌ همه، چیزی نبود که هیچ یک از دو وجود گرانمایه، به ذره‌ای از آن رضا داشته‌اید و دارید.

 آیت‌الله محمد یزدی، مبارز شجاع دوران ستم‌شاهی، که برای اقامه‌ عدل و تحقق آرمان‌ها و ارزش‌های الهی و در دفاع از دین و ملت، زمان ممتد و متمادی زندان‌ کشیده، و عمیق‌ترین زخم‌های شلاق و شکنجه‌ جلادان ساواک چشیده، و بارها تبعید شده، و همه‌ عمر به روشنگری و خدمت در سنگرها و میادین خطیر انقلاب و نظام سپری کرده است، سرمایه‌ مغتنم انقلاب و نظام بشمار است و نباید آسیب ببیند و خود آن بزرگوار باید بیش و پیش از دیگران از این سرمایه‌ ثمین صیانت بفرماید.

 آیت الله صادق لاریجانی، فاضل فرهیخته، متفکر نواندیش حوزه، پیش‌آهنگ مواجهه با تفکرات معارض، انقلابی متین و محکم، که محضر برکت ‌آثارش مبدا خدمات علمی و فکری فراوان در روزگا حاضر بوده است، سرمایه‌ مغتنم انقلاب و نظام بشمار است و نباید آسیب ببیند، و خود آن بزرگوار باید بیش و پیش از دیگران از این سرمایه‌ ثمین صیانت بفرماید.

 این کمترین طلاب از محضر هر دو عزیز ارجمند استدعا می‌کنم: در این اوضاع سرّاء و ضرّاء، انفاق معنوی کنند و تیغ کلام به نیام کظم غیض بکشند و از در معافات درآیند، و آتش تنازع خاموش کرده، شکیبایی پیشه سازند. مباد این روند تداوم یابد و امتداد اجتماعی پیدا کند و بیش از این موجب خسارت گردد. «الّذین ینفقون فی السّرّاء و الضرّاء و الکاظمین الغیظ و العافین عن الناس و الله یحب المحسنین»؛ «وَ أَطیعُوا اللَّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لاتَنازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَ تَذْهَبَ ریحُکُمْ وَ اصْبِرُوا إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرینَ». هشدار که وَقود و هیزم این شعله‌های جگرسوز و دلدوز، سرمایه‌ ایمان مردم و اعتماد ملی است.

 در فرجامه‌ این مسوده‌ مختصر تذکر صمیمانه‌ای نیز با رسانه‌های دلسوز و دغدغه‌مند مصالح کشور و هوادران و علاقه‌مندان به این دو شخصیت عرض می‌کنم: اخلاق و انصاف، مصالح کشور و نظام، خطورت و حساسیت حوزه و روحانیت در شرایط فعلی را منظور داشته باشید، و فروتنانه تقاضا می‌کنم: دامن به این آتش افروخته نزنید و اجازه بدهید شعله‌ها فروکش کند و موضوع فیصله یابد.

 کمترین طلبه‌ ارادتمند هر دو شخصیت خدوم

علی‌اکبر رشاد

هفدهم ذی الحجه ۱۴۴۰قمری، مطابق ۱۷/ ۵/ ۱۳۹۸ شمسی


 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر آیت الله آملی لاریجانی استان تهران انقلاب حوزه های علمیه نسل جوان قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۲۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود

مدیر حوزه‌های علمیه کشور گفت: ادارات به حق و حقوق موقوفات پایبند باشند و با وقف همراهی شود تا نیات واقفان محقق شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار حجت الاسلام اسکندری؛ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم، گفت: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شوند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه ادارات به حق و حقوق موقوفات پایبند باشند و با وقف همراهی شود تا نیات واقفان محقق شود، افزود: مردم نیز حقوق موقوفه‌ها را بدهند، البته در طبقات پایین‌تر جامعه نیازمند ملاحظه هستیم.

آیت الله اعرافی تصریح کرد: اگر به درستی از وقف استفاده شود، این سنت حسنه می‌تواند تحولات خوب و مطلوبی را در جامعه ایجاد کند.

حجت الاسلام عباس اسکندری نیز در این جلسه گفت: اوقاف در قم از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است و با حمایت لازم می‌توانیم اقدامات بزرگی را رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه نیازمند حمایت از اوقاف هستیم، عنوان کرد: در استان قم برخی پروژه‌های اقتصادی را آغاز کردیم که در صورت بهره‌برداری و واگذاری آن‌ها موقوفات درآمد بهتری خواهند داشت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قم با بیان اینکه یکی از علت‌هایی که در دوره صفویه وقف رشد کرد، این بود که در آن دوره حتی دست‌اندرکاران نیز به وقف پایبند بودند، افزود: یکی از اولویت‌های ما همکاری با حوزه‌های علمیه است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نامه سرگشاده سهامداران و فعالان بازار سهام به رییس مجلس
  • پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت در پی درگذشت دکتر پرویز داوودی
  • آیت‌الله اعرافی: بانکداری ایران باید پاکیزه شود
  • ارتش مایه مباهات و سربلندی ملت ایران است
  • رژه ۲۹ فروردین روز ارتش در سیستان و بلوچستان
  • تایید انتخاب ۱۰ رییس دانشگاه‌ و مرکز آموزشی و تحقیقاتی کشور
  • صدور اعتبار نامه نمایندگان منتخب تهران در مجلس دوازدهم
  • ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم و هراس دشمنان است
  • آیت‌الله اعرافی: موقوفات در اختیار ادارات تعیین تکلیف شود
  • حوزه علمیه بعنوان یک الگوی اخلاق و اخلاص باشد