Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-25@20:56:24 GMT

آمار نهایی انتخاب رشته مجازین کنکور اعلام شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۳۴۰

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: نتیجه اولیه آزمون سراسری سال ۹۸ روز سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۹۸ به صورت کارنامه، روی پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش آموزش کشور قرار گرفت و آن دسته از داوطلبانی که مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی "پذیرش با آزمون" شدند تا ساعت ۲۴ روز شنبه، ۲۶ مرداد فرصت داشتند با توجه به اطلاعیه اصلاحات جدید رشته‌ها نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور افزود: از تعداد ۸۲۳ هزار و ۲۸۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته در گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی، هنر و زبان‌های خارجی تعداد ۴۵۳ هزار و ۳۲۷ یا به نوعی ۵۴.۴۷ درصد داوطلبان نسبت به انتخاب رشته در این آزمون اقدام کردند.

وی گفت: انتخاب رشته‌های بدون آزمون (پذیرش با سوابق تحصیلی) نیز از ۱۷ اسفند ۹۷ آغاز شده است و تا ۲۸ شهریور ۹۸ ادامه دارد. برخی از دانش‌آموزان که تاکنون نمرات خود را دریافت نکرده بودند نیز اکنون می‌توانند در فرآیند انتخاب رشته شرکت کنند. همچنین امکان انتخاب ۱۰۰ کدرشته محل در رشته‌های بدون آزمون وجود دارد. بر اساس آمار اعلام شده تا ساعت ۸ صبح امروز تعداد ۱۳۴ هزار و ۴۴۸ داوطلب در این رشته‌ها انتخاب رشته کردند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج نهایی آزمون سراسری سال ۹۸ دهه دوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد

بهروز خضری رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد مهاباد گفت: از مجموع داوطلبان ۶۴ درصد زن و ۳۶ درصد مرد هستند که در ۵ گروه هنر، علوم ریاضی، علوم‌انسانی، علوم‌تجربی و زبان‌های خارجه و طی ۲ روز با هم رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: گروه آزمایشی علوم‌انسانی و ریاضی صبح امروز پنجشنبه، گروه آزمایشی هنر و زبان عصر همین روز و داوطلبان گروه علوم‌تجربی هم روز جمعه به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه داوطلبان کنکورسراسری می‌توانند از نمره ۲ آزمون پارسال نیز برای انتخاب رشته استفاده کنند و این نتایج برای انتخاب رشته امسال معتبر بوده، شرایط آرامش‌بخشی برای داوطلب فراهم شده است.

وی تاکید کرد: در ورودی حوزه‌های امتحانی راس ساعت ۷:۳۰ (هفت و نیم صبح) بسته خواهد شد، لذا متقاضیان لازم است قبل از بسته‌شدن در‌های ورود به جلسه آزمون در حوزه امتحانی حاضر باشند.

تعداد داوطلبان در نوبت اول یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۱۵۲ نفر و در آزمون نوبت دوم بیش از ۹۵۰ هزار نفر است.

برای شرکت در جلسه آزمون همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و هم‌چنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۵۰ هزار نفر دانش‌آموز است که در قالب ۳۳۰ مدرسه شهری و روستایی دولتی و غیردولتی در حال تحصیل هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳ مشخص شد
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور
  • انتشار کارنامه اولیه کنکور ۱۴۰۳ در مرداد
  • آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • اعلام زمان انتشار نتایج اولیه کنکور ۱۴۰۳
  • بزرگ‌ترین ماراتن علمی کشور در خط شروع ۱۴۰۳
  • امشب آخرین فرصت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • انتخاب رشته بیش از ۷۲۰ هزار نفر در کنکور دکتری ۱۴۰۳