Web Analytics Made Easy - Statcounter

قریب 2 سال از برگزاری آخرین جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فارس با حضور كارشناسان قرآنی ادارات كل و نمایندگان مؤسسات قرآنی در اداره‌كل ارشاد فارس می‌گذرد.
بعد از تعطیل شدن شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان‌ها عملاً تكلیف بودجه‌های قرآنی در استان‌ها معلق ماند و برنامه مشخصی برای تخصیص بودجه‌های قرآنی هر استان تدوین نشده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در مصاحبه‌های قبلی ایكنا با مدیركل ارشاد و رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس اذعان شده بود كه تكلیف بودجه‌های قرآنی استان از طریق شورای فرهنگ عمومی استان مشخص می‌شود.

قریب 3 ماه پیش بود كه رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس به خبرنگار ایكنا خبر راه‌اندازی مجدد شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان را داد و اعلام كرد كه در تیرماه این شورا مجدداً آغاز به كار خواهد كرد اما پیگیری‌ها نشان می‌دهد كه تشكیل این شورا در استان‌ها هنوز در هاله‌ای از ابهام است.
اما احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس امروز در گفت‌وگو با ایكنا خبر خوش دیگری را اعلام كرد و گفت: شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان فارس مجدداً راه‌اندازی شده است.

 

آغاز به كار مجدد شورای هماهنگی و گسترش فعاليت‌های قرآنی فارس
وی با بیان اینكه این شورا ذیل شورای فرهنگ عمومی استان فعالیت می‌كند، گفت: در این شورا تكلیف فعالیت‌‌ها و همچنین بودجه‌های قرآنی استان مشخص می‌شود.
نداف یادآور شد:‌ اعضای شورا متشكل از نمایندگان مؤسسات فعال قرآنی، فعالان قرآنی، نماینده دستگاه‌های فرهنگی كه در فعالیت‌های قرآنی استان نقش دارند، هستند كه محوریت اداری آن به عهده اداره‌كل ارشاد فارس و محوریت راهبردی و هماهنگی فعالیت‌های قرآنی آن به عهده نماینده ولی فقیه در استان فارس است.

 

اشاره به مصوبات شورای هماهنگی قرآنی
وی با بیان اینكه تاكنون قریب 5 جلسه از جلسات این شورا تشكیل شده است، گفت: تاكنون مصوباتی نیز در این شورا داشته‌ایم به عنوان مثال بنا شده است تا با هماهنگی میراث فرهنگی، محافل قرآنی حافظیه از سر گرفته شود و این محافل به صورت هفتگی و ماهانه برپا شوند.
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس بیان كرد: همچنین مباحثی درباره پرداختن به فعالیت‌های قرآنی و كرسی‌های تلاوت قرآن در سطح استان نیز در جلسات این شورا مطرح و مصوب شده است.
وی در پایان یادآور شد:‌ مباحث دیگری نیز در جلسات این شورا مطرح شده است كه در صورت مشخص شدن جزئیات دقیق آن‌ها طی روزهای آتی اعلام خواهد شد.

 

تكلیف 172 میلیون بودجه قرآنی فارس زودتر مشخص شود
به نظر می‌رسد كه برای مشخص شدن تكلیف 172 میلیون تومان بودجه قرآنی استان فارس مربوط به دو سال پیش كه هنوز تخصیص و توزیع نیافته است، تشكیل شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان كورسوی امیدی برای فعالان قرآنی این استان باشد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس فعاليت هاي قرآني شوراي توسعه فرهنگ قرآني فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از اسلام آباد، در این نمایشگاه که با مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز تحقیقات زبان فارسی ایران و پاکستان برگزار شد ده‌ها نسخ خطی قرآن کریم که قدمت برخی از آنها به بیش از پنج قرن باز گردد در معرض دید جمع کثیری از فعالان حوزه خطاطی، علوم قرآنی و علاقه‌مندان به فرهنگ قرآن قرار گرفت.
مراسم افتتاح این نمایشگاه با تواشیح خوانی گروه «آل یاسین اهواز» آغاز شد و پس از آن «مجید مشکی» رایزن فرهنگی سفارت ایران در پاکستان و «قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان در مورد اهمیت این نمایشگاه و فضیلت ماه مبارک رمضان سخنرانی کردند.
«قبله ایاز» رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان گفت: برگزاری اینگونه نمایشگاه‌ها در ماه بهار قرآن می‌تواند نقش تاثیرگذاری در ترویج فرهنگ قرآنی در میان عموم مردم ایفا کند.
وی در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما در پاکستان اظهار داشت: استقبال پرشور از این نمایشگاه بیانگر نیاز به ترویج فرهنگ قرآنی در زندگی تک تک افراد جامعه است که در عصر حاضر بیش از پیش احساس می‌شود.
رئیس شورای ایدئولوژی پاکستان تمسک به قرآن همبستگی و اتحاد اسلامی در سایه فرآمین قرآنی را تنها راه مقابله با چالش‌ها و مسائل پیش روی امت اسلامی دانست.
این نمایشگاه به مدت سه روز در مرکز تجاری صفا گولد مال شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان دایر خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سوال روز هجدهم «زندگی با آیه‌ها» در فارس
  • رئیس جمهور شنبه نمایشگاه قرآن می‌آید
  • افتتاح نمایشگاه نسخ خطی قرآن کریم در پاکستان
  • سوال روز هفدهم «زندگی با آیه‌ها» در فارس
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • ساحل بوشهر در ایام نوروز فضای معنوی و قرآنی به خود گرفته است