Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:08:57 GMT

نگاهی به صنعت گردشگری در جهان عرب

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۴۶۲

نگاهی به صنعت گردشگری در جهان عرب

به گزارش تارنمای روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن، تونس و امارات و به طور مشخص امارت دبی در میان کشورهای عربی گوی سبقت را از سایرین در ارتباط با صنعت گردشگری ربوده اند.

در همین رابطه "رونی الطرابلسی " وزیر گردشگری تونس تاکید کرد که شمار گردشگرانی که ظرف هفت ماه سال میلادی جاری از این کشور دیدن کرده اند، به مرز پنج میلیون نفر رسید و به طور مشخص پنج میلیون و 46 هزار نفر به این کشور سفر کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الطرابلسی گفت: بر همین اساس شمار گردشگران در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی تقریبا  15.6 درصد رشد کرده و همین امر تقریبا 2 میلیارد و 774 میلیون دینار تونسی ( تقریبا 925 میلیون دلار) برای تونس درآمد به همراه داشته و بدین ترتیب نرخ ارز در این کشور تا پایان ماه ژوئیه (مرداد) گذشته 45.9 رشد کرده است.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت گردشگری تونس در میان کسانی که از این کشور دیدن کرده اند، اروپاییان با حداقل 19.9 درصد رشد رتبه اول را به خود اختصاص داده اند. شمار گردشگرهای اروپایی در این کشور از مرز یک و نیم میلیون نفر عبور کرد.

بخش گردشگری در تونس در سال 2015 در اثر برخی اقدامات تروریستی به شدت آسیب دید و عقب رفت این بخش بر سایر بخش ها و فعالیت های اقتصادی مانند حمل و نقل هوایی و صنایع سنتی تونس تاثیر منفی گذاشت، اما این صنعت توانست بار دیگر در این کشور احیا شود . در کل سال گذشته میلادی حدود هشت میلیون گردشگر وارد تونس شده اند .


روزنامه الشرق الاوسط همچنین در گزارش دیگری در ارتباط با صنعت گردشگری در دبی نوشت که این شهر در نیمه اول سال 2019 میزبان هشت میلیون و 36 هزار مسافر بوده است.

گردشگران هندی ، سعودی و انگلیسی در صدر فهرست مسافران وارد شده به دبی قرار دارند. شمار مسافران بین المللی دبی در نیمه اول سال جاری میلادی در مقایسه با همین مدت در سال گذشته شاهد 3 درصد رشد بوده است.

در همین رابطه "هلال المری" مدیر کل اداره جهانگردی و بازاریابی تجاری در دبی گفت: بخش گردشگری یکی از پایه های اساسی رشد و تنوع منابع اقتصادی در دبی است و ما به دنبال آن هستیم که این شهر را به بزرگ ترین شهر میزبان بیشترین تعداد گردشگر در جهان تبدیل کنیم.

المری افزود: هند در فهرست بازارهای اصلی با 997 هزار گردشگر در دبی رتبه اول را به خود اختصاص داده و عربستان در رتبه دوم قرار دارد. در شش ماهه اول سال جاری میلادی 755 هزار گردشگر سعودی از دبی دیدن کرده اند. انگلیس با 586 هزار مسافر به دبی در جایگاه سوم قرار گرفته است. چینی ها با تقریبا 501 هزار مسافر 11 درصد گردشگران در دبی را تشکیل می دهند.

وی اضافه کرد: مسافران عمانی به عنوان سریع ترین بازار رو به رشد با 499 هزار مسافر 28 درصد بخش گردشگری در دبی را به خود اختصاص داده است. روسیه با تقریبا 375 هزار مسافر در رتبه ششم و آمریکا با تقریبا 329 هزار در رتبه هفتم و آلمان با 316 هزار مسافر در رتبه هشتم و پاکستان با 253 هزار مسافر در رتبه نهم و فیلیپین با 216 هزار مسافر در رتبه دهم قرار دارند.

المری توضیح داد: 76 درصد اتاق ها در هتل های دبی در نیمه اول سال جاری میلادی اشغال شده بود. دبی دارای 714 هتل است و این هتل ها 118 هزار و 345 اتاق را در خود جا داده اند. صنعت گردشگری در این شهر تا پایان ماه ژوئن (خرداد) سال 2019 شاهد رشد 6 درصدی بوده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد، تیم‌های قزوین، الوند و تاکستان اول تا سوم شدند و در فرنگی قزوین، آبیک و  محمدیه عناوین برتر را کسب کردند.   رقابت‌های قهرمانی استان با شرکت بیش از ۱۲۰ کشتی گیر نونهال در خانه کشتی قزوین برگزار شد.   رقابت‌های قهرمانی کشور، ۱۰ و ۱۴ اردیبهشت در سالن شهدای هفت تیر  تهران برگزار می‌شود   تداوم  برد دختران فوتبال در تورنمنت کافا با گلزنی ملی پوش قزوینی   تیم ملی فوتبال دختران جوان ایران که در رقابت‌های کافا حضور دارد در دومین دیدار خود با ۷ گل ترکمنستان را شکست داد.   مریم دینی ملی پوش استان دو گل کشورمان در این بازی را به ثمر رساند.   پرنیا رحمانی دیگر ملی پوش استان و طاهره کشتیرانی بعنوان سرپرست دیگر نمایندگان استان در تیم ملی فوتبال جوانان هستند.   صعود مومنی و تیم ملی فوتسال از دور گروهی   تیم ملی فوتسال کشورمان که در ترکیب خود از سعید مومنی سنگربان قزوینی در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا بهره می‌برد با برد تیم‌های افغانستان، بحرین و کویت راهی دور حذفی شد.   مومنی در بازی برابر کویت در ترکیب ثابت قرار داشت.   فوتسالیست قزوینی در تیم مس سونگون    محمد نجف زنگی فوتسالیست قزوینی فصل گذشته گهر زمین سیرجان به تیم مس سونگون ورزقان پیوست.   نجف زنگی سابقه بازی در تیم‌های لیگ برتری و اردو‌های ملی را در کارنامه دارد.   قهرمانی رکابزن قزوینی در رقابت‌های کوهستان بانوان   ستایش قلی پور در رقابت‌های کراس کانتری دوچرخه کوهستان جوانان بر سکوی نخست ایستاد.   طاهره پورحیدری سرداور قزوینی این رقابت‌ها بود.

دیگر خبرها

  • نگاهی به پردرآمدترین مسیرهای پروازی جهان+ اینفوگرافی
  • نگاهی به زندگی پربرکت آیت‌الله العظمی بروجردی
  • اجرای طرح کدینگ نباید به صنعت گردشگری و جذب مسافر لطمه وارد کند
  • حضور قدرتمند شرکت پتروشیمی امیرکبیر در ۲۰۲۴ CHINAPLAS
  • پرترددترین فرودگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۴ کدامند؟
  • رشد جنون آمیز قیمت کاکائو در جهان؛، شکلات از طلا سبقت گرفت!
  • نگاهی به مطبوعات امروز/ تعطیلی شنبه آری یا خیر؟
  • نگاهی به چند خبر ورزشی چهارم اردیبهشت استان قزوین
  • نگاهی به بدترین گوشی های هوشمند جهان؛ از آیفون ۶ تا گلکسی نوت ۷ انفجاری (+عکس)
  • مادر کارفرین وبا نگاهی اقتصاد نگر