Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-24@17:24:58 GMT

نقد ادعاهای واهی رسانه های سعودی و اماراتی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۴۸۴

نقد ادعاهای واهی رسانه های سعودی و اماراتی

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا؛ حسین عبدالله کارشناس سیاسی «قلم رصاص» در این قسمت از برنامه، مقاله های مطبوعات سعودی و اماراتی در خصوص ایجاد نیروی دریایی بین المللی و متقابلاً کاهش قدرت نظامی ایران و اجبار در انجام مذاکره با آمریکا را به نقد می کشد.

در این برنامه اشاره می شود روزنامه الشرق الاوسط در مقاله ای عنوان کرده؛ با ایجاد نیروی دریایی بین المللی، قدرت مانور ایران کاسته شده چون درغیر این صورت باید با همه دنیا بجنگد و با گذشت زمان قدرتش برای رویارویی با این حصار ضعیف خواهد شد و خواهیم دید که درخواست مذاکره می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روزنامه الحیاة عربستان نیز در مقاله خود چنین گفته که هر کشوری که ادعای گفت و گو و صلح می کند باید علامت هایی برای مقدمه سازی و آماده سازی راه گفت و گو و صلح بفرستد ولی ایران در طول 43 ماه گذشته حتی یک مورد هم علامت خوبی نفرستاده و از آن دور شده است.

خالد الرواس، پژوهشگر سیاسی و میهمان ویدئویی برنامه در خصوص این ادعاها می گوید؛ شکی نیست که آنچه در مطبوعات سعودی می خوانیم به هیچ وجه منعکس کننده واقعیت نیست زیرا جمهوری اسلامی ایران در درگیری ها بر اساس شرایط درگیری رفتار می کند نه براساس دیدگاه سعودی.

وی می افزاید: عربستان سعودی در منطقه سیاستی ندارد جز حمله و تجاوز بدون دلیل به یمن و این کشور دارای یک سیاست شکست خورده در منطقه است و نمی تواند واقعیت هایی که در حال وقوع است را ببیند ولی جمهوری اسلامی ایران در مشکلات و درگیری ها بر اساس شرایط آن برخورد می کند و به موقع قدرتش را به نمایش می گذارد و موقعی که صلاح بداند آن را به نمایش نمی گذارد که برگرفته از پایداری مستمر بی انتهای ایران و محور مقاومت است و سعودی ها این دستاوردها و مقاومت ها را نمی بینند برای اینکه هیچ یک از لوازم و عناصر مقاومت و پایداری را ندارند.

حسین عبدالله کارشناس سیاسی برنامه نیز در تکمیل صحبت های میهمان می افزاید: این کلام کاملاً مردود است چون ایران همیشه از حسن همجواری و داشتن روابط خوب با کشورهای همسایه و کشورهای حوزه خلیج فارس سخن گفته و درباره امنیت خلیج فارس، بارها بر همبستگی این کشورها تاکید کرده است.

وی اضافه می کند؛ این سعودی ها هستند که آرزو دارند آمریکا به ایران حمله کند تا ایران تحت فشار از مواضع خود عقب نشینی کند.

«قلم رصاص» امشب 28 مرداد 98 ساعت 22 به وقت تهران با اجرای جیهان عبدالنبی بحران، از شبکه العالم پخش می شود.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: تلویزیون شبکه العالم قلم رصاص رسانه های سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معمای یک سیل مرموز در دبی

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ برخی کارشناسان تاکید دارند که بارورسازی ابر‌ها (به عنوان یکی از روش‌های ایجاد باران که توسط اماراتی‌ها نیز صورت می‌گیرد)، در تشدید بارندگی‌های اخیر نقش داشته و مقامات اماراتی باید در انتخاب زمان مورد نظر برای این کار دقت لازم را لحاظ می‌کرده‌اند.

در هر حال، هیچ کس در خصوص غیرمتعارف و نامعمول بودن این بارندگی‌ها و سیل ناشی از آن شک و تردیدی ندارد.

گزارش‌های منتشر شده از منابع آگاه رسانه‌ای حاکی از آن است که هواپیما‌های اماراتی بارورکننده ابر‌ها در روز‌های یکشنبه و دوشنبه اعزام شده بودند و البته در روز سه شنبه شاهد وقوع سیل در امارات بودیم.

برخی کارشناسان می‌گویند که این اقدام، در بهترین حالت ممکن است تأثیر جزئی بر توفان داشته باشد و تمرکز بر بارورسازی ابر‌ها «گمراه کننده» است و برخی دیگر، هنوز نظری در این خصوص نداده اند!

بر همین اساس، حتی اگر بارورسازی ابر‌ها در اطراف دوبی به بارش کمکی کرده باشد، جو پیش از آن هم به خاطر تغییر اقلیم خودش به قدر کافی آب داشته است که تولید ابر کند.

بارورسازی ابر‌ها معمولاً زمانی انجام می‌شود که شرایط و وضعیت باد، رطوبت و گرد و غبار برای ایجاد باران کافی نباشد. در هفته گذشته، نسبت به خطر بالای سیل در سراسر خلیج هشدار داده شده بود. اشتباه مقامات اماراتی از این لحاظ محرز است؛ زمانی که چنین سامانه‌های شدید و مقیاس بزرگی پیش‌بینی می‌شود، بارورسازی ابر‌ها، که فرآیندی پرهزینه است، انجام نمی‌شود، زیرا نیازی به بارورکردن چنین سامانه‌های نیرومندی در مقیاس منطقه‌ای نیست. 

پیش از این رویداد، مدل‌های کامپیوتری (که تأثیرات احتمالی بارور شدن ابر‌ها را در نظر نمی‌گیرند) پیش‌بینی یک بارندگی گسترده را در امارات کرده بودند ماموریت‌های بارورسازی ابر‌ها در قلمرو امارات توسط مرکز ملی هواشناسی، یک گروه ویژه دولتی، انجام می‌شود. جلوگیری از تبدیل شدن بارندگی شدید به سیلاب‌های مرگبار نیازمند دفاع قوی برای مقابله با بارش‌های شدید ناگهانی است.

البته دوبی به شدت شهری شده است. فضای سبز کمی برای جذب رطوبت وجود دارد و تأسیسات زهکشی قادر به تحمل چنین میزان بارندگی بالا نبودند. یعنی در صورت تکرار این واقعه، بار دیگر دبی در برابر بارش شدید باران آسیب پذیر خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان حوزه مدیریت شهری در دبی می‌گویند نیازی واقعی نسبت به بازسازی برخی نقاط شهر (به لحاظ ایجاد تاسیسات زهکشی که قادر به تحمل و جذب رطوبت و بارندگی باشد) وجود دارد.

در هر حال، با توجه به اصرار‌های قاطعانه درخصوص انتخاب زمان نامناسب اماراتی‌ها در بارورسازی ابر‌ها و انکار مطلق مقامات اماراتی و برخی کارشناسان درا ین خصوص، قرار نیست این معما در آینده‌ای نزدیک یا حتی دور به صورت دقیق حل و فصل شود، خصوصا اگر بارندگی مجددی در سطحی وسیع و گسترده در دبی یا کشور‌های حوزه خلیج فارس صورت گیرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنشی به ادعاهای عجیب هسته‌ای کریمی قدوسی
  • ایران ادعاهای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی درباره فعالیت‌های سایبری را قویاً رد کرد
  • واکنش نوری قزلجه به ادعاهای عجیب کریمی قدوسی درباره برنامه هسته ای ایران
  • پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون مشخص شد
  • خبر رسانه سپاه از موج برخورد با دلالان فوتبال
  • سرکنسول عربستان سعودی در مشهد تعیین شد + جزئیات
  • رادیو ۸۴ ساله شد/ اینجا تهران است، رادیو ایران
  • اتهام زنی واهی اسرائیل علیه ایران
  • معمای یک سیل مرموز در دبی
  • باید با ائتلاف ناتو با ایران مقابله کرد! | ادعاهای تازه علیه ایران