Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش جوادآباد ورامین با بیان اینکه بیش از ۵۱ درصد دانش آموزان این بخش از اتباع هستند، گفت: ۴۲درصد از مدارس این بخش بافت فرسوده است که تعمیرات در آن‌ها انجام‌شده است.

‌به گزارش ایسنا، عباس کیوانلو پیش از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه‌، تصریح کرد: تعامل با اصحاب رسانه و نقد خبرنگار منجر به پیشبرد اهداف خواهد شد که در غیر این صورت می‌تواند یک‌نهاد را روبه‌جلو ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین در سال ۹۰ در راستای ایجاد شرایط مطلوب آموزش تدوین شد، افزود: پروژه مهر امسال در بخش جوادآباد با شعار رونق تولید، رویش امید و مهر پر نوید آغازشده و در حال پیگیری است.

کیوانلو گفت: در حوزه پروژه مهر در مدارس به همت دهیاران اقدامات خوبی در جهت بازسازی و نوسازی شده در دستور کار بوده و مدارس منطقه آماده پذیرش از دانش آموزان برای آغاز سال تحصیلی است.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر تخلف در ثبت‌نام دانش آموزان به ستاد ثبت‌نام گزارش نشده است، بیان کرد: باید توجه بیشتری به دانش آموزان این بخش در ثبت‌نام سال تحصیلی جدید شود، چرا که بسیاری خانواده‌ها از لحاظ مالی دچار مشکلات فراوانی هستند. امسال از سوی خیرین پویشی راه‌اندازی شد تا خرید لوازم‌التحریر و البسه دانش آموزان بی‌بضاعت را پوشش دهیم.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش جوادآباد ادامه داد: در حال حاضر در بزرگ‌ترین بخش استان تهران ۵۴ مدرسه وجود دارد که ۹۰ درصد مدارس روستایی و عشایری است و ۴۹۵۰ دانش‌آموز در حال تحصیل می‌باشند که بیش از ۵۱ درصد دانش آموزان اتباع هستند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر تراکم دانش‌آموزی بخش جوادآباد ۱۸ هست که از کم تراکم‌ترین بخش‌ها محسوب می‌شود.

کیوانلو در خصوص قدمت مدارس بخش جوادآباد، تأکید کرد: ۴۲درصد از مدارس این بخش بافت فرسوده است که تعمیرات در آن‌ها انجام‌شده و امیدواریم این مهم در آینده نزدیک به ۱۰۰ درصد برسد.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش جوادآباد تصریح کرد: با شکل‌گیری مجمع خیرین مدرسه‌ساز و آغاز نهضت مدرسه‌سازی طی ۳ سال ۱۱ پروژه به سرانجام رسیده است و ۴ پروژه نوسازی مهرماه امسال افتتاح می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از بعد نیروی انسانی به همت مسئولان مشکلی در حوزه نیروی انسانی وجود ندارد، افزود: در آزمون استخدامی که در شهریورماه برگزار می‌شود، سهمیه ۱۷ نیرو برای این بخش در نظر گرفته‌شده است و امیدواریم از این فرصت به نحو احسن استفاده شود.

وی گفت: در کنکور سراسر امسال ۳۱ نفر سهمیه دانشگاه فرهنگیان به این منطقه اختصاص‌یافته است.

کیوانلو اضافه کرد: دبیرستان شبانه‌روزی دخترانه دوره اول حضرت زهرا(س) و هنرستان کار و دانش فاطمیه روستای خاوه جوادآباد جهت سال تحصیلی جدید با شرایط استثنایی و کاملاً رایگان ثبت‌نام می‌کند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش بخش جوادآباد در پایان خاطرنشان کرد: دانش آموزان دختر در  آموزشگاه شبانه‌روزی از امکانات رفاهی و هرروز از غذای گرم و میان وعده‌های متنوع رایگان بهره‌مند شده و در طول سال تحصیلی در خصوص تأمین هزینه کتب درسی، پوشاک، مانتو مدرسه و... موردحمایت آموزش و پروش منطقه و خیرین گران‌قدر هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جوادآباد ورامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش‌آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
وی افزود: ۵۷ درصد مدارس غیردولتی سراسر کشور در مقطع ابتدایی است. بر اساس آمار اعلامی تا ۱۴۰۵ تراکم دانش‌آموزدر دوره ابتدایی کاهش زیادی خواهد داشت. محمودزاده با بیان اینکه ۲ درصد مدارس غیردولتی فنی‌حرفه‌ای و ۳ درصد دیگر کاردانش هستند، گفت: تعداد دانش‌آموزان مدارس غیردولتی در هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در سال گذشته رشد خوبی داشته است.
وی بر ثبت اطلاعات همه دانش‌آموزان و پرونده آنها در سامانه سیدا تاکید کرد و افزود: ساختار سازمانی مدارس و مراکز باید درست باشد و موسسین و مدیران مدارس بایست در جهت انجام برنامه‌های عملیاتی و تقویم اجرایی نهایت دقت را داشته باشند.
معاون وزیر آموزش و پرورش به تراز علمی دانش آموزان و امتحانات نهایی در خرداد ماه اشاره کرد و گفت: طبق قانون مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند و مدارس برای ارتقای جایگاه علمی و افزایش میانگین نمرات نهایی دانش آموزان باید اقدامات موثری را به انجام برسانند.
محمودزاده بر توسعه و راه‌اندازی هنرستان‌های فنی‌وحرفه‌ای در راستای افزایش توانمندی‌ها و مهارت‌افزایی نسل آینده در استان‌ها تاکید کرد و گفت: حتی شهر‌هایی که امکان راه‌اندازی هنرستان را ندارند می‌توانند دو رشته فنی را در ضمیمه مدارس متوسطه راه‌اندازی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • آغاز اجرای طرح شهید طوقانی در مدارس کهگیلویه و بویراحمد 
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • دانش‌آموزان مدارس استثنایی رفتارهای صحیح ترافیکی را فرا می‌گیرند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟