Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@12:55:06 GMT

ادغام انجمن های هنری غیرکارشناسی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۵۲۱

ادغام انجمن های هنری غیرکارشناسی است

حسین کریمی در این نامه که نسخه ای از آن روز دوشنبه برای ایرنا ارسال شد آورده است: اجرای این برنامه بدون در نظر گرفتن تفاوت های ذاتی این رشته های هنری غیر کارشناسی است و نه تنها منفعتی ندارد بلکه آشفتگی و بی نظمی بسیار در جامعه هنر ایحاد خواهد کرد.

وی در ادامه این نامه نوشته است: در وضعیتی که شاخه های هنری کشور نیازمند ساختارهای تخصصی مجزا و بودجه مجزا می باشند، از بین بردن ساختارهای مشخص تعریف شده، جامعه هنری را ضعیف خواهد کرد و وضعیت انجمن های هنری را در سراسر کشور دچار بحران خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در بخش دیگری از این نامه آمده است: در شهرستان ها این انجمن های مستقل هنری هستند که به عنوان نماینده صنوف هنری در کنار ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یک تنه بار مالی جشنواره ها را با دوندگی در سازمان های دولتی و خصوصی شهر خود بر دوش می کشند و این ادغام موجب تضعیف این صنوف شده و پیگیری امور هنری هنرمندان شهرستانها و اجرای رویدادهای فرهنگی هنری را با چالش مواجه می کند.

رئیس انجمن هنرهای نمایش هرمزگان در انتهای نامه خود خطاب به نمایندگان استان در مجلس نوشته است: از شما می خواهیم با پیگیری و تذکر به وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی مانع تضییع حقوق اولیه هنرمندان مبنی بر داشتن صنوف تخصصی شوید.

از ابتدای مرداد خبرهای ضد و نقیضی درباره تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی احتمال ادغام سه انجمن هنری منتشر شده که واکنش هایی نیز به دنبال داشته است.

نامه روسای انجمن های هنرهای نمایشی به وزیر ارشاد در مخالفت با این موضوع یکی دیگر از این واکنش هاست.

هم اکنون حدود ۲۵۰۰ نفر در قالب ۴۸ گروه تئاتری در این رشته در هرمزگان مشغول به فعالیت هستند.

۲۰۹۴ /۶۰۴۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس‌جمهور وارد تهران شد

آیت‌الله رئیسی پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

به گزارش ایسنا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور پس از سفر رسمی سه روزه به کشورهای پاکستان و سریلانکا، دقایقی پیش وارد تهران شد.

برگزاری دیدارهای رسمی دوجانبه، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه و امضای مجموعا ۱۳ سند همکاری بخشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سفر بود.

«ایجاد مناطق آزاد تجاری در گذرگاه‌های مرزی مشترک»، «همکاری در بخش سینما و رسانه»، «همکاری در بخش بهداشت دامی»، «همکاری‌های امنیتی»، «همکاری در بخش تعاون و رفاه اجتماعی»، «همکاری در بخش استاندارد» و «همکاری در بخش حقوقی و معاضدت قضایی در امور مدنی و تجاری» از مهم‌ترین اسناد همکاری میان ایران و پاکستان بود که از سوی وزرای راه و شهرسازی، دادگستری، فرهنگ و ارشاد اسلامی، جهاد کشاورزی و روسای سازمان‌های مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و استاندارد با همتایان پاکستانی به امضا رسید.

همچنین مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری دمکراتیک سوسیالیستی سریلانکا در حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و رانیل ویکرماسینگه روسای جمهور دو کشور، ۵ سند همکاری در حوزه‌های «همکاری‌های فرهنگی، علمی، فنی، رسانه‌های گروهی و ورزش و جوانان»، «همکاری میان کتابخانه‌های ملی دو کشور»، «همکاری اتاق تعاون ایران و شورای ملی تعاون سریلانکا»، «همکاری‌های رسانه‌ای و جهانگردی بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزارت رسانه، جهانگردی و هواپیمایی سریلانکا» و «همکاری در زمینه صنعت فیلم بین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و شرکت ملی فیلم سریلانکا» امضا کردند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • آموزشگاه‌های آزادهنری معاف از مالیات می‌باشند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی درگذشت خبرنگار سیستان و بلوچستان را تسلیت گفت
  • سلماس؛میزبان هجدهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی
  • همه پروژه‌های فرهنگی-هنری دارای شناسنامه ملی می‌شوند
  • سرپرست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا معارفه شد