Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-25@10:42:57 GMT

ایران، چهارمین کشور سازنده شبیه ساز پزشکی

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۵۳۶

متخصصان و نخبگان پزشکی شیراز موفق به طراحی و ساخت دستگاه شبیه ساز پزشکی شدند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

مخترع شيرازي گفت: اين دستگاه كاملا بومي است و علاوه بر درمان بيماران، كاربرد اساسي در آموزش پزشكي دارد.

منصوري افزود: اين دستگاه علاوه بر جلوگيري از خروج ارز از كشور، براي تشخيص بيمارهاي روده بزرگ و انتهاي روده باريد كاربرد دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با همت و تلاش پنج ساله اين تيم پزشكي، ايران چهارمين كشور سازنده شبيه ساز پزشكي در جهان شد.

كشورهاي خارجي كه اين دستگاه را براي آموزش به كشورهاي ديگر اجاره مي دهند حاضر نشدن اين تكنولوژي را حتي براي چند روز در اختيار پزشكان ايراني قرار دهند.

منصوري كه در كشور پاكستان اين دستگاه را ديده بود بدون وجود دستگاه خارجي و مهندسي معكوس موفق به اختراع اين دستگاه شده است كه به جاي خراب شدن دستگاه هاي اصلي در بيمارستانها، از اين پس مي توانند با اين دستگاه بدون آسيب رساندن به حيوان يا انسان در حين آموزش تمرين كنند.

هزينه خريد اين دستگاه 200 تا 250 هزار دلار است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: شیراز بیماری های روده بومی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، این تجهیزات به طور قابل‌ توجهی ظرفیت پیش ‌بیمارستانی سازمان اورژانس را افزایش خواهد داد. اقلام اهدایی قرار است در استان‌ های هرمزگان، کرمان، خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان توزیع شوند.

دستگاه‌ دفیبریلاتور می‌تواند نجات ‌بخش زندگی در هنگام ایست قلبی ناگهانی باشد. این وسیله ریتم ضربان قلب را به طور موثر پایش کرده و با ارسال شوک ‌های الکتریکی عملکرد طبیعی قلب را احیا می‌ کند. طراحی این دستگاه ‌ها به گونه ‌ای است که با حداقل آموزش پزشکی می ‌توان از آن استفاده کرد و به این دلیل برای تیم‌ های پاسخ به فوریت ‌های پزشکی بسیار با ارزش هستند.

سید جعفر حسین، نماینده سازمان جهانی بهداشت در جمهوری اسلامی ایران، در رابطه با اهدای این دستگاه‌ ها، عنوان کرد: با افزایش فراهم بودن دفیبریلاتور، امدادگران و پرسنل اورژانس در استان ‌های مربوطه برای ارائه مراقبت‌ های مؤثر و به‌ موقع به افراد نیازمند مجهزتر خواهند شد.

وی همچنین گفت: اهدای این تجهیزات، که به طور مشترک از سوی دفتر کمک‌ های انسانی اتحادیه اروپا تامین مالی شده است، تاکیدی است بر تعهد ما نسبت به تقویت نظام سلامت و ارتقای خدمات پزشکی اورژانس برای جمعیت‌ های آسیب‌ پذیر.

گفتنی است، این پروژه در راستای ماموریت سازمان جهانی بهداشت، یعنی تضمین دسترسی همگانی به خدمات باکیفیت سلامت، به ویژه در مناطقی که با بحران‌ های انسانی مواجه هستند، انجام گرفته است. هدف نمایندگی سازمان جهانی بهداشت در ایران این است که از طریق توانمندسازی نهادها و ارائه ‌دهندگان خدمات سلامت محلی به ارتقای تاب ‌آوری و پایداری نظام سلامت در استان‌ های هدف کمک کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دانش ایرانی در خدمت امنیت حفاری
  • رئیسی: توسعه همکاری با کشورهای همسایه و مسلمان بویژه پاکستان از اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • نیاز ایران به تصمیم گیری های استراتژیک و سرنوشت ساز در سیاست خارجی
  • افزایش ظرفیت پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای ۴۰ دستگاه دفیبریلاتور
  • اهدای ۴۰ دستگاه شوک الکتریکی قلب به سازمان اورژانس ایران
  • افزایش ظرفیت‌های پیش بیمارستانی سازمان اورژانس ایران با اهدای 40 دستگاه دفیبریلاتور