Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@14:42:28 GMT

مصوبه تخصیص اعتبار برای تملک اراضی سد سیمره ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۶۲۳

مصوبه تخصیص اعتبار برای تملک اراضی سد سیمره ابلاغ شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیات دولت، هیات وزیران در جلسه بیستم مرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارتخانه‌های نیرو و کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور با تخصیص حداکثر مبلغ سه هزار و ۳۹۰ میلیارد ریال اعتبار برای تملک اراضی زراعی و باغی اهالی روستاهای حاشیه مخزن سد و نیروگاه آبی سیمره در استان‌های ایلام و لرستان (که مستغرق می‌شوند) به شرکت سهامی توسعه منابع آب و نیروی ایران با عنوان طرح نیروگاه آبی سیمره موافقت کرد که این مصوبه توسط معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این تصمیم دولت، استانداری‌های مربوطه مکلفند ظرف مدت یک هفته از ابلاغ این مصوبه، امکان واگذاری اراضی جایگزین ملی و دولتی را به جای پرداخت خسارت، بررسی و به وزارت نیرو و سازمان برنامه اعلام کنند.

دستگاه اجرایی مربوطه موظف است ضمن نظارت فنی و اجرایی و حقوقی بر روند انجام تملک اراضی زراعی و باغات، گزارش عملکرد اعتبارات یادشده را در مقاطع زمانی سه ماهه به سازمان برنامه ارسال کند.

سید سیمره در استان ایلام است که ۱۱ روستای کوهدشت لرستان در مخزن آن قرار گرفته و فروردین امسال به دلیل بالا امدن تراز آب سطح، این روستاها با بیش از ۱۲۰۰ نفر جمعیت زیر آب رفتند و تخلیه شدند.

۶ تیر امسال رضا اردکانیان وزیر نیرو در سفر به لرستان گفته بود اا روستای کوهدشت به دلیل بالا آمدن سطح آب سد سیمره زیر آب رفتند که پرداخت خسارت به اهالی این تعداد روستا از تعهدهای دولت است و به آن عمل خواهد کرد.

۷۲۶۹/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سد سیمره تخصیص اعتبار دولت لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور تصویب نامه ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ هیأت وزیران در خصوص آیین نامه طبیعت‌گردی که در ۱۲ ماده تنظیم شده را به وزارت‌خانه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهاد کشاورزی، کشور و صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست ابلاغ کرد.

بر اساس این آیین نامه «پارک‌های طبیعی، اثر طبیعی ملی، پناهگاه حیات وحش و مناطق حفاظت شده (اراضی تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست)»، «اراضی جنگلی، مراتع، بیابان ها، کویر‌ها و ... (مناطق تحت مدیریت سازمان منابع طبیعی)»، «زمین‌بوستان‌ها (ژئوپارک‌ها) (اراضی تحت نظارت سازمان زمین شناسی)» و «محدوده‌های میراث طبیعی ملی و محدود‌های تاریخی - طبیعی (اراضی تحت نظارت وزارت میراث فرهنگی)» مناطق مجاز برای طبیعت گردی محسوب می‌شوند.

کارگروه‌های ملی و استانی طبیعت گردی به ریاست نماینده وزارت میراث و با حضور نماینده سازمان حفاظت محیط زیست (معاونت محیط زیست طبیعی)، نماینده وزارت جهاد کشاورزی (رئیس سازمان منابع طبیعی)، نماینده وزارت صمت (رئیس سازمان زمین شناسی)، کارشناس طبیعت گردی، دستیار وزیر گردشگری در امور مردمی سازی و نماینده دستگاه‌های ذی ربط حسب موضوع مورد بررسی در کارگروه تشکیل می‌شود.

این کارگروه دستورالعمل بیراهه نوردی (آفرود سواری) در عرصه‌های طبیعی و نیز تهیه پیوست‌های فرهنگی برای ساماندهی تور‌های طبیعت گردی را تدوین می‌کند.

مسئولیت صدور مجوز فعالیت‌های طبیعت گردی به مؤسسات گردشگری به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری واگذار شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • ۹۷۶میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی اردبیل واریز شد
  • ۹۷۶ میلیارد تومان اعتبار به حساب دستگاه های اجرایی واریز شد
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس برای مصوبه تشکیل سازمان سپند
  • تخصیص اعتبار برای مسکن نیرو‌های مسلح
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • ۳ پروژه سفر دولت به لرستان در حوزه آب نیازمند اعتبار هستند
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • تخصیص ۲۷۰ میلیارد ریال اعتبار به شبکه‌های بهداشت چابهار
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده