Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، ناهید پرویزپور روز دوشنبه در همایش نقش زنان در غدیر در سالن جلسات استانداری لرستان بیان کرد: زنان در دوره های مختلف تاریخی نقش بسیار تاثیرگذاری داشتند و زنان صدر اسلام همپای مردان نقش مهمی در حمایت از امامت و ولایت داشتند.

وی اظهار داشت: در واقعه غدیر حدود ۹۰ تا ۱۲۰ هزار نفر حضور داشتند که از این مجموع ۱۷۰۰ نفر زن بودند که با امام علی (ع) بیعت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرویزپور ادامه داد: بعد از واقعه غدیر بسیاری از مردان حاضر در غدیر خم بر عهد خود پایبند نماندند اما کمتر زنی بیعت خود را با حضرت علی (ع) نقض کرده است.

وی عنوان کرد: یکی از زنان مهم و تاثیرگذار در تاریخ اسلام حضرت فاطمه الزهراء بودند که با حضرت علی (ع) بیعت کردند و در نهایت نیز جان خود را در راه تثبیت امامت و ولایت از دست دادند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با اشاره به واقعه کربلا اظهار داشت:حضور حضرت زینب(س) در واقعه کربلا بسیار تاثیرگذار بود و بدون حضور ایشان واقعه عاشورا در عاشورا می ماند و کسی روایتگر عاشورا نبود.

وی بر نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: نقش زنان در اسلام و تاریخ معاصر بسیار تاثیرگذار است و باید در مشارکت های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی حضور فعال داشته باشیم.

پرویزپور ادامه داد: رشادت ها و حمایت های زنان در اسلام و تاریخ انقلاب اسلامی باید ذکر شود.

۷۲۷۴/۶۰۶۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر پنجشنبه در همایش بین المللی بقیع مدفن امامان و اصحاب گفت: نباید به بقیع تنها به عنوان یک قبرستان نگریست، بلکه بقیع شریف گوشه‌ای از تاریخ اسلام است.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه بقیع از مهم‌ترین اماکن تاریخی و هویتی اسلام است افزود: این مکان شریف محل رفت و آمد پیامبر اسلام و همچنین ائمه معصومین علیهم السلام بوده که باید جایگاه آن به جهانیان شناسانده شود.

وی ابراز کرد: در کنار قبور ائمه مظلوم بقیع شماری از اصحاب و یاران پیامبر اسلام که از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام بوده‌اند نیز مدفون است که این امر بر اهمیت این قبرستان می افزاید.

آیت الله حسینی بوشهری بیان کرد: قبرستان بقیع از آن جهت نیز دارای اهمیت است که گفته شده احتمالاً مزار حضرت زهرا سلام الله علیها در آن باشد و به همین دلیل انسان می تواند به نیت زیارت به این مکان شریف قدم گذارد.

امام جمعه قم افزود: در سیره پیامبر اسلام و همچنین امامان معصوم بوده است که آنان شب‌های جمعه به منظور طلب استغفار مومنان و مناجات با خداوند به قبرستان بقیع مشرف می‌شدند.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان اینکه قبرستان بقیع علاوه بر ظرفیت معنوی بخش اعظمی از تاریخ اسلام است افزود: پیامبر اسلام فرموده‌اند که در روز قیامت ۷۰ هزار نفر از بقیع مبعوث خواهند شد که بدون حساب وارد بهشت می‌شوند.

کد خبر 6081900

دیگر خبرها

  • بقیع گوشه ای از تاریخ اسلام است/ ضرورت شناساندن آن به جهان
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد
  • اجتماع بزرگ میثاق با شهیدان و بیعت با ولایت ۲ برگزار شد
  • پست جدید ستاره استقلال را به پرواز درآورد (عکس)
  • حضرت آیت الله نوری همدانی: امروز لازم است مراکز علمی قم و نجف و الازهر با هم ارتباط عمیق داشته باشند
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • آغاز اردوی «میثاق با شهدا و بیعت با ولایت» در پادگان دوکوهه