Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@11:37:23 GMT

ساخت واحدهای مسکونی روستای حسین‌آباد کالپوش آغاز شد

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۷۵۲

ساخت واحدهای مسکونی روستای حسین‌آباد کالپوش آغاز شد

بر اثر رانش زمین که در روزهای آغازین امسال روی داد، ۳۳۰ خانه  روستای حسین آباد کالپوش خسارت دید که ۱۶۳ منزل تخلیه گردید.

منوچهر فخری در گفت وگو با خبرنگار ایرنا ، رانش زمین روستای حسین آباد را یکی از مهم ترین چالش های استان اعلام کرد و گفت: با تاکید استاندار سمنان همه دستگاه های اجرایی برای خدمت رسانی به مردم این روستا اقدام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: نخستین گام از جابجایی اهالی روستای حسین آباد کالپوش به محل جدید؛ مکان یابی بود که اکنون ۱۴.۳هکتار از یک زمین ۶۴ هکتاری مشخص شده و به تایید دستگاه های مسوول نیز رسیده است.

 فخری، دقت و رعایت استانداردها را دلیل تاخیر در تعیین مکان جدید اعلام کرد و گفت: در مرحله نخست ۶۰ خانه برای کسانی که در جریان رانش منزل مسکونی آن ها بطور کلی تخریب شد، ساخته می شود و برای دیگر اهالی نیز بتدریج زمین مورد نیاز برای ساخت و ساز واگذار خواهد شد.

  وی با بیان این که ۱۷۶ خانه در رانش زمین خسارت کلی دیده و نیاز به بازسازی دوباره دارند، افزود: ساخت این واحدها در اولویت است و برای دیگر اهالی هم اقدام خواهد شد.

معاون امور هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان ادامه داد: برای ساخت هر واحد مسکونی ۲۵۰ مترمربع زمین واگذار شده و ۵۵۰میلیون ریال تسهیلات بانکی و ۱۵۰ میلیون ریال نیز وام بلاعوض پرداخت می شود.

  فخری از واگذاری رایگان زمین و نیز خدمات مهندسی و نظارت هم خبر داد و گفت: خیران در سرعت بخشیدن به ساخت خانه های اهالی روستای حسین آباد کالپوش نقش بسزایی دارند.

  وی گفت: با هماهنگی های انجام شده قرار است بخشی از مصالح مورد نیاز مردم برای ساخت و ساز از سوی خیران تامین شود.

معاون امور هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان همچنین در باره برخی واحدهای مسکونی که خسارت کمتری دیده اند، گفت: از آنجا که مکان جدید ساخت و ساز در نزدیکی روستای حسین آباد است، صاحبان آن واحدها می توانند به عنوان انباری استفاده کنند.

وی در باره ساخت اماکن عمومی هم گفت: دستگاه های اجرایی مرتبط باید با بنیاد مسکن انقلاب اسلامی هماهنگی کرده و اقدام به ساخت کنند.

  راه دسترسی به مکان جدید ساخت واحدهای مسکونی مردم روستای حسین آباد کالپوش در حال احداث است، تکمیل این راه نقش مهمی در سرعت بخشیدن به جابجایی اهالی دارد.

 در جریان بارش برف شدید و کولاک  اواخر اسفند گذشته دربخش کالپوش به برخی تاسیسات برق،تلفن،گاز و آب روستاها خسارت وارد شد.
بازگشایی راه های اصلی و بین روستایی، جایگزینی ۲۰۰ اصله تیربتنی برق،آبرسانی به روستاها ، وصل گاز ، آب و برق روستاها ، اسکان اضطراری ازجمله فعالیت های نیروهای امدادی وراهداری است.
از مدتی پیش ساکنان روستای حسین آباد کالپوش از رانش کوه مجاور این روستا خبر دادند که خطرجدی برای ساکنان این روستا به حساب می آید .
برغم این که برخی معتقدند رانش ایجاد شده به خاطر انباشت آب در سد کالپوش است ، مسوولان ذیربط در استان سمنان این موضوع را تکذیب و بر استواری سد و بی ارتباطی رانش با آن را گوشزد کردند.
بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستاست که حدود ۲۰ هزارنفر در آن ها زندگی کرده و شغل بیشتر مردم کشاورزی و دامداری است. این بخش در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار گرفته است.
شهرستان میامی با بیش از ۴۰ هزار تن جمعیت در شرق استان سمنان قرار دارد؛ بیش از ۸۰ درصد مردم این شهرستان در روستاها زندگی می کنند.
۷۳۵۷/۶۱۶۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمنان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی میامی بازسازی منازل مسکونی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، فرماندار سلماس  در این آیین گفت: طرح توسعه مسجد روستای چیچک  از امسال در مساحت حدود ۴٠٠ مترمربع اجرایی میشود.

کاظمی  افزود: طرح قدیم مسجد ۱۸٠ متر مربع بود که در حال حاضر با افزایش عرصه ساخت خانه عالم، آبدارخانه و سرویس بهداشتی توسعه پیدا می کند.

وی با اشاره به هزینه کرد حدود۷ میلیارد تومان  برای ساخت طرح جدید مسجد گفت: این میزان اعتبار از محل کمک های مردمی و خيران تامین می شود.

او اضافه کرد: علاوه بر برگزاری نمازهای یومیه، اجرای برنامه های ملی و مذهبی، برگزاری نشست های فرهنگی و بصیرتی، برنامه های تبلیغی و دوره های تلاوت قران از جمله برنامه هایی است که مردم روستا در محل مسجد از آن بهره مند می شوند.

روستای چیچک سلماس ۸۵٠نفر جمعیت  دارد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ساخت و ساز ویلایی از طریق مشارکت‌های مردمی رشد پیدا کرد
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • نیروگاه اتمی بوشهر بیش از ۶۵ میلیون مگاوات ساعت برق تولید کرد
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • آغاز طرح توسعه مسجد روستای چیچک در سلماس