Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-19@23:09:30 GMT

ورود افراد زیر ۱۳ سال به اینستاگرام ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۰۷۷۱

ورود افراد زیر ۱۳ سال به اینستاگرام ممنوع

به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، تحلیل‌گران اجتماعی در زمینه رفتار‌شناسی کاربران اینترنت، نسل‌های مختلف را برپایه مواجهه با تکنولوژی در دو دسته شناسایی کرده‌اند: مهاجران دنیای دیجیتال وبومیان دنیای دیجیتال.

نسل کودکان امروز از کودکی با دنیای دیجیتال آشنا هستند و همزمان با بهره‌گیری از ابزارهای دیجیتال مثل تبلت، گوشی هوشمند و لپ‌تاپ بزرگ می‌شوند و هر روز پیوندهای عمیق‌تری با دنیای دیجیتال برقرار می‌کنند این نسل بومیان دنیای مجازی هستند که در تمام شئون زندگی از ابزارهای دیجیتال بهره‌مند می‌شود، اما نسلی که رفته رفته با دنیای دیجیتال آشنا شده‌اند مهاجران دنیای دیجیتال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



از سرقت اطلاعات شخصی تا سوء استفاده‌های مالی و غیر اخلاقی
برپایه تحقیقات هرچه سن افراد بالاتر می‌رود از قابلیت‌های دستگاه‌های ارتباطی کمتر استفاده می‌کنند اما تفاوت در استفاده از شبکه‌های اجتماعی تفاوت رفتاری است. جوان‌ترها عمدتا برای گفتگو، معرفی خود و توسعه روابط اجتماعی از آن بهره‌ می‌گیرند و بزرگترها عمدتا برای حفظ روابط گذشته در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند. به همین نسبت موضوع پست‌های نوجوانان و جوانان بیشتر بیان احساسات و حالات روحی آنها با هدف گرفتن لایک و جذب دنبال‌کننده است، به عبارتی نسل جدید بیشتر تمایل به خودنمایی دارد.

امادرونمایه و موضوع پست‌های بزرگترها بیشتر از طبیعت، هنر و زندگی اجتماعی است. نکته اینکهنسل جدید همانقدر که در انتشار جزییات زندگی و احوال شخصی برای عموم کاربران اغلب ناشناخته در فضای مجازی، بی پروا است به همان اندازه این محتوا را از خانواده پنهان می‌کند به همین دلیل در معرض آسیب‌ها و هجوم‌های مختلف قرار می‌گیرد، از سرقت اطلاعات شخصی تا سوء استفاده‌های مالی و غیر اخلاقی. نسل جدید با این روند از خانواده فاصله می‌گیرد اما جایگزینی برای خانواده پیدا نمی‌کند و بدین ترتیب احساس تنهایی و افسردگی می‌کند و تلاش می‌کند خلا احساسی خود را با انتشار و فعالیت بیشتر در فضای مجازی پُر کند و این دور باطل ادامه پیدا می‌کند. یکی از دلایل این شکاف، مواجهه سلبی یا منفعلانه والدین با ابزارهای دیجیتال است، طوری که پدر و مادر از دید فرزند با محیط دیجیتال بیگانه هستند بنابراین تعاملی شکل نمی‌گیرد.

آنچنان که سلطان عادل بهاتی پژوهشگر دانشگاه IBA سوکور پاکستان می‌نویسد: «نوآوری، موجب شکاف میان نسل‌ها می‌شود. نسل جدید که آزاداندیش و مبتکر هستند، به راحتی از تکنولوژی‌های جدید استقبال می‌کنند و در برابر ارزش‌های سنتی جامعه مقاومت می‌کنند. در حالی که نسل پیشین سخت‌کوش و ایثاگر هستند و تا می‌توانند از هجوم تکنولوژی در زندگی استقبال نمی‌کنند. شکاف این دو نسل در باورها، علایق و شخصیت آنها پدیدار می‌شود و با سرعت تغییرات تکنولوژی روز به روز بیشتر می‌شود. در سده‌های گذشته، نسل‌ها زندگی خود را در ارزش‌های یکسان سپری می‌کردند، اما با تغییراتی که از اواخر قرن بیستم آغاز شد، این ارزش‌ها پیوسته دگرگون شدند.»

پدر و مادرهای کودکان امروز، که متولدین دهه‌های ۵۰ و ۶۰ خورشیدی هستند، کودکی خود را در شرایط سخت رفاهی سپری کرده‌اند، از همین رو بیشتر به دنبال برآوردن نیازهای مالی و رفاهی زندگی هستند در حالی که نیاز مالی برای کودکان امروزی که اغلب تک‌فرزند هستند یا در خانواده کوچک زندگی می‌کنند و از لحاظ مالی در شرایط مناسبی هستند، اولویت به‌شمار نمی‌آید. به همین علت این دو نسل همدیگر را نمی‌فهمند و نمی‌توانند با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

 براساس پروتکل اینستاگرام ورود افراد زیر ۱۳ سال به این شبکه اجتماعی ممنوع است

سید محسن مروجی کارشناس فضای مجازی با اشاره به شکاف تکنولوژی میان نسل امروز و دیروز تاکید می‌کند که اگر والدین از ورود هدفمند به دنیای دیجیتال خودداری کنند با توجه به سرعت فزاینده نفوذ تکنولوژی در وجوه مختلف زندگی انسانی این شکاف بیشتر می‌شود و بنابراین ضریب درک متقابل کمتر و کمتر می‌شود.

مروجی می‌گوید: «لازم است پدران و مادران همپای فرزندانشان به سراغ یاد گرفتن مهارت‌های اجتماعی بروند. در پروتکل اینستاگرام ورود افراد زیر ۱۳ سال ممنوع است، اما چون پدر و مادرها از این موضوع آگاهی ندارند، بسیاری از نوجوانان زیر ۱۳ سال در اینستاگرام فعال هستند. در حالیکه پدر و مادرها می‌توانند این فضا را مدیریت کنند.»

مروجی می افزاید: «امروزه ابزارهای هوشمندانه‌ای برای نظارت و مدیریت والدین بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی وجود دارد، از نرم‌افزارهای کنترل والدین تا تبلت‌های کودک و نوجوان اما استفاده از آنها مستلزم آشنایی بیشتر والدین با ابزارهای دیجیتال است و نکته مهم اینکه این رویکرد تربیتی باید از دوره کودکی در دستور کار پدران و مادران و مربیان قرار بگیرد.»

این گزارش بنابر درخواست مخاطبان فارس، که در سامانه فارس من تحت عنوان «پیام رسان های داخلی، کودکان بی پناه فضای مجازی» ، «استفاده از فضای مجازی برای تسلط بر کودکان ما؛ گردابهای اعتیاد آور برای هژمونی فناورانه!» و «سو استفاده والدین از کودکان در فضای مجازی در نبود قانون های حمایتی»درخواست بررسی وضعیت فضای مجازی را داه بودند، تهیه شده است. کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری

رنگ چشم ما بیشتر از چیزی که فکر می‌کنیم، دربردارنده‌ اسرار مگو است و می‌تواند نکات و هشدار‌های مهمی را پیرامون سلامتی کلی ما آشکار کند.

به گزارش خبرآنلاین، اگر برای شما هم جالب است که بدانید کدام رنگ چشم بیشتر در معرض کدام بیماری قرار دارد، مطلب زیر را بخوانید:

۱) چشم‌های آبی مشکلات قند خون

یک مطالعه اروپایی در سال ۲۰۱۱ نشان می‌دهد که ترکیبی از چشمان آبی و پوست روشن، فرد را در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع یک قرار می‌دهد. البته برای اطمینان کامل از این نتیجه به تحقیقات بیشتری نیاز است.

ویتیلیگو

بیماری برص یا ویتیلیگو یک بیماری پوستی است که با از بین رفتن رنگ یا رنگدانه‌های پوست، نواحی مختلفی از بدن سفید یا روشن‌تر می‌شود و به صورت لک خودنمایی می‌کند. معمولاً این لکه‌ها روی دست‌ها، ساعد یا پا‌ها و صورت ظاهر می‌شوند. اگر چشمان آبی رنگ دارید، احتمال آن کمتر است که به این عارضه مبتلا شوید. محققان معتقدند برخی ژن‌هایی که در آبی شدن رنگ چشم‌ها نقش دارند، خطر ابتلا به این بیماری را نیز کاهش می‌دهند.

اعتیاد به الکل

بر اساس یک مطالعه در سال ۲۰۱۵، اگر چشمانتان آبی است، احتمال مصرف الکل و حتی خطر اعتیاد به آن در شما بیشتر از سایر افراد است. به باور محققان، این مسئله ممکن است به ملانین مربوط باشد؛ چرا که ملانین در اتصالات الکتریکی بین سلول‌های مغز نقش دارد. در نتیجه اگر میزان ملانین در چشم با مقدار ملانین در مغز مرتبط باشد، افراد دارای رنگ چشم تیره نسبت به محرک‌هایی مانند الکل حساس‌ترند و بر همین اساس، تمایل کمتری به مصرف آن دارند.

آندومتریوز

در بیماری آندومتریوز، بافتی که به‌طور طبیعی در داخل رحم رشد می‌کند به خارج از آن گسترش می‌یابد و در فضای بیرونی رحم نیز رشد می‌کند. در صورت حمله‌ی این بافت به اندام‌هایی، چون مثانه و روده، فرد دچار آندومتریوز عمیق نفوذی (DIE) می‌شود. بر اساس آمار‌های کمی، بسیاری از زنان مبتلا به DIE رنگ چشم‌هایشان آبی است.

۲) چشم‌های قهوه‌ای اختلال در شنوایی

مطالعات نشان می‌دهد افراد با رنگ چشم قهوه‌ای، در محیط‌های پر سر و صدا، نسبت به کسانی که چشم‌های روشن‌تر دارند، از قدرت شنوایی کمتری برخوردارند. باور‌ها بر این است که افراد دارای چشم‌های قهوه‌ای ملانین (رنگدانه) بیشتری در چشم و گوش خود دارند و هنگامی که سطح نویز (سر و صدا) بالا می‌رود، این ملانین‌ها محافظت کمتری را ارائه می‌کنند و چندان مقاوم نیستند.

آب مروارید

یک مطالعه استرالیایی نشان می‌دهد که صاحبان چشم‌های قهوه‌ای تیره، بیشتر در معرض ابتلا به آب مروارید قرار دارند. آب مروارید، نوعی بیماری چشمی با دلایل مختلف است که با تار شدن عدسی چشم آغاز شده و با افزایش تیرگی و کدر شدن عدسی، بینایی چشم را مختل می‌کند. همه افراد بدون توجه به رنگ چشمشان ممکن است به آب مروارید دچار شوند، اما طبق تحقیقات انجام‌شده، ابتلا به این بیماری در افراد دارای چشم‌های قهوه‌ای رنگ، دو برابر بیشتر از سایر رنگ‌ها است.

خوشبختانه بیماری چشمی آب مروارید در بیشتر موارد و زمانی که باعث اختلال در بینایی شده باشد، با یک عمل جراحی ظریف برطرف می‌شود.

آستانه درد پایین

مطالعات پیرامون زنان در حال زایمان نشان می‌دهد زنان دارای چشم‌های تیره، در حین زایمان درد و ناراحتی بیشتری را متحمل می‌شوند. به طوری که زنان شرکت‌کننده در این مطالعات، از فرط درد از خواب بیدار می‌شدند، در هنگام استراحت یا حین حرکت، درد بیشتری احساس می‌کردند و به همین دلیل، بیشتر در معرض افسردگی قرار داشتند.

۳) چشم‌های سبز سرطان چشم

اگر دارای چشمان سبز رنگ، خاکستری و حتی آبی هستید، احتمال ابتلا به سرطان چشم (uveal melanoma) در شما بیشتر است. عنبیه‌های تیره‌تر، مانند چشم‌های قهوه‌ای رنگ، تا حدودی خطر ابتلا به ملانوما را دفع می‌کنند. در افراد دارای چشم‌های سبز و روشن‌تر، میزان رنگدانه‌های جذب‌کننده‌ی نور کمتر است و همین عاملی است که خطر ابتلا به سرطان چشم را افزایش می‌دهد. سالانه ۲۵۰۰ نفر در ایالات متحده امریکا به این بیماری مبتلا می‌شوند.

۴) چشم‌های چند رنگ

در برخی موارد، افرادی که رنگ غالب چشمشان قهوه‌ای است، ممکن است دارای لکه‌های آبی رنگ در چشمان خود باشند. این مورد می‌تواند نشانه‌ای از «سندرم واردنبورگ» باشد. این اختلال ژنتیکی می‌تواند باعث از بین رفتن رنگدانه در مو، پوست و چشم شود. علاوه بر رنگ‌پریدگی چشم، در بسیاری از موارد ممکن است فرد مبتلا به سندرم واردنبورگ، چشمانی با رنگ‌های متفاوت داشته باشد؛ که این پدیده به عنوان ناهمرنگی عنبیه یا هتروکرومیا شناخته می‌شود. البته برخی افراد بدون داشتن سندرم واردنبورگ، دچار هتروکرومیا هستند.

۵) چشم‌های روشن (عسلی، میشی و ...)

شایع‌ترین علت کوری در افراد مسن، بیماری دژنراسیون ماکولا است. ماکولا، قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است که در این بیماری ماکولا تخریب می‌شود. یک مطالعه استرالیایی نشان می‌دهد افرادی که چشم‌های روشن و عسلی رنگ دارند، دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به دژنراسیون ماکولای مرتبط با افزایش سن هستند. چرا که عنبیه (قسمت رنگی چشم) این افراد نمی‌تواند به اندازه‌ی کافی اشعه ماوراء بنفش خورشید را جذب کند؛ بنابراین، مقدار زیادی از این اشعه به شبکیه چشم می‌رسد و باعث آسیب می‌شود. این بیماری می‌تواند باعث کاهش بینایی شود.

دیگر خبرها

  • عامل ساخت پیام‌های جعلی و هتک حرمت افراد در اینستاگرام دستگیر شد
  • کافه‌نشینی، از ازل تا ابد
  • ورود حیوانات خانگی به داخل مراکز عرضه غذا در کرمانشاه ممنوع است
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟
  • نقش سلبریتی‌ها و فضای مجازی در موج گرایش به جراحی‌ها و خدمات زیبایی
  • نام نویسی ناشران دیجیتال برای حضور در نمایشگاه کتاب آغاز شد
  • فیک بیوتی
  • چرا ورود آیفون ممنوع شد؟/شرط تشکیل پرونده‌ برای آیفون رفرش
  • چشم‌رنگی‌ها در معرض این بیماری