تشخیص مصلحت بفرمایید!
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۱۱۰۸
الحمدلله الذی جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین و الائمة علیهم السّلام.
برویم به سال ۱۰ هجری قمری و حجة الوداع؛ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله از جبرئیل درخواست می کنند از خدا بخواهد تا ایشان را از ابلاغ وصایت امیرالمؤمنین علیه السلام معاف بدارد؛ زیرا از کمی متقین و زیادی منافقین و فساد ملامتکنندگان و حیلههای مسخرهکنندگانِ اسلام اطلاع دارند اما با وجود این می دانند خداوند از ایشان راضی نمیشود مگر آنچه در حق علی بر او نازل کرده ابلاغ نمایند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
سپس پیامبر خدا (ص) محکم، قاطع و مستظهر به وعده الهی فرمود: «ای مردم، این مطلب را درباره او بدانید و بفهمید و بدانید که خداوند او را برای شما صاحباختیار و امامی قرار داده که اطاعتش را واجب نموده است بر مهاجرین و انصار و بر تابعین آنان به نیکی و بر روستایی و شهری و بر عجمی و عربی، و بر آزاد و بنده و بر بزرگ و کوچک و بر سفید و سیاه. بر هر یکتاپرستی حکم او اجرا شونده و کلام او مورد عمل و امر او نافذ است. هر کس با او مخالفت کند ملعون است و هر کس تابع او باشد و او را تصدیق نماید مورد رحمت الهی است. خداوند او را و هر کس را که از او بشنود و او را اطاعت کند آمرزیده است.»
از فرازهای دیگر خطبه غدیر در اینجا می گذرم، اما شیعیان و محبان امیرالمؤمنین (ع)، لااقل در این ایام نگذرند. آیات قرآن، تأکیدات صریح پیامبر (ص) در غدیر، بشارت و انذار بی بدیل و خلاصه هر چه در توان ایشان بود به کار گرفته شد، اما پس از ماجرای غدیر با آن عظمت و بیعت مسلمانان، تنها هفتاد روز بعد، شد آنچه شد؛ سقیفه به پا شد و امر خدا و تأکید رسول خدا به کناری نهاده شد و علی (ع) بالاجبار، بنا به «مصلحت» و برای بقای اسلام، سکوت پیشه کردند؛ سکوتی به طول بیست و پنج سال.
آن علی (ع) بود و مسئله هم ولایت، امامت و وصایت بعد از پیامبر (ص) بود؛ مسئلهای که هدایت بشریت را تحت الشعاع قرار میداد.
هزار و چهارصد و سی سال سفر کنیم. دو فقیه، دو اسلام شناس، دو قاضی القضات، فارغ از قضاوت راجع به آنان، اصلا کارشان تشخیص مصلحتها و صلاحیتهاست، از مصلحت نظام تا مصلحت و صلاحیت کاندیداها و حتی رهبر مملکت؛ اما نکته شگفتانگیز ماجرا اینجاست که در سخنرانی و نامهنگاری خود نمیدانند، مصلحت را به مقتل میبرند.
آقایان! شأن شما که جای خود، جایگاه بزرگتر از شما نیز بالاتر از اسلام نیست، فلذا تشخیص مصلحت فرموده و بیش از این دشمن شادمان نکنید. تمسک به ولایت امیرالمؤمنین که شکرش را ابتدای متن بهجا آوردیم یعنی همین تشخیص مصالح؛ یعنی خود را سپر اسلام کنیم نه بالعکس.
مسعود پیرهادی
منبع: افکارنيوز
کلیدواژه: امیرالمؤمنین جبرئیل پیرهادی تشخیص مصلحت شیعیان قرآن مسلمانان
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
بازگشایی مجدد راه منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم
قشلاقی در بازدید از راه ورود و خروج منطقه سهندآباد به آزاد راه پیامبر اعظم (ص) گفت: مسیر تردد و ورود و خروج اهالی روستاهای دهستان قرانقو در منطقه سهند آباد که از سمت اتوبان پیامبراعظم (ص) مسیر تارقلی _ ذوالبین که قبلا با ایجاد مانع توسط برخی اهالی مسدود شده بود مجددا بازگشایی شد.
قشلاقی گفت: متاسفانه برخی روستاهای این شهرستان در بخش مرکزی اتوبان پیامبر اعظم(ص) قرار دارند که متاسفانه در آن زمان رمپ ورود و خروج برای آنها در نظر گرفته نشده و اهالی مجبورا یا از زیر پلها یا مسیرهای غیر استاندارد رفت و آمد کنند.
فرماندار هشترود از مسئولین استانی و کشوری خواست ورود و خروج اهالی شهر هشترود به اتوبان پیامبر اعظم (ص) را که از مسیر آبرو روستای عزیزکندی و غیر استاندارد است به مسیر استاندارد یا زیر گذر و رو گذر استاندارد تبدیل کنند.
باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز