Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه آموزش خبرگزاری برنا، دکتر محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی در مراسم تکریم و معارفه سرپرست دانشگاه علمی کاربردی استان تهران شرق گفت: ، دفترچه پذیرش دوره های کاردانی فنی و حرفه ای دانشگاه جامع علمی کاربردی تا آخر وقت امروز در سامانه سازمان سنجش قرار می گیرد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأکید بر اینکه میزان استقبال از رشته های مهارتی در جامعه روز به روز افزایش پیدا می کند، خاطر نشان کرد: سال گذشته با وجود کاهش جمعیت دانشجویی در دانشگاه های کشور ما توانستیم بیش از 150 هزار دانشجو جذب کنیم و امسال نیز این میزان از گرایش برای حضور در رشته های مهارتی به دلیل بازار اشتغال این رشته ها با استقبال زیادی مواجه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه خاطر نشان کرد: یکی از مزیت هایی که این دانشگاه دارد، این است که برخلاف سایر دانشگاه های دولتی می تواند رشته هایی که حد نصاب لازم دانشجو را کسب نکرده اند، از چرخه آموزشی حذف کند. در واقع رشته های مهارتی و حذف میزان تقاضا و نیاز بازار کار در دانشگاه علمی کاربردی ارائه می شود.

 

دکتر محمدحسین امید تأکید کرد: سال گذشته به دلیل نظام 6، 3، 3 آمار متقاضیان ورود به واحدهای دانشگاه علمی کاربردی کاهش پیدا کرد، اما به دلیل اینکه اولین خروجی های این نظام از آموزش و پرورش تحصیل خود را به اتمام می رسانند، ما شاهد گرایش بالا به سمت رشته های مهارتی خواهیم بود.

وی بیان کرد: با گرایش جوان ترها برای حضور در رشته های مهارتی در این دانشگاه مواجه هستیم بطوریکه در سال 95، 60 درصد دانشجویان این دانشگاه مسن بودند که این آمار در سال 97 کاهش پیدا کرد و بعداً 70 درصد ورودی ها به دانشجویان جوان اختصاص یافت که البته این وضعیت در سال 98 بسیار بهتر خواهد بود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی همچنین با تأکید بر اینکه واحدهای دانشگاهی علمی کاربردی باید متناسب با نیاز نیروی جوان کلاس های آموزشی خود را برگزار کنند، گفت: با توجه به حجم بالای ورود دانشجویان جوان به این دانشگاه دیگر برگزاری کلاس های آموزشی در روزهای پنج شنبه و جمعه قابل قبول نیست؛ چرا که ما نمی توانیم به دانشجویان بگوییم که شما در طول هفته به نوعی خود را سرگرم کنید و آخر هفته های خود را سر کلاس های درس بنشینید؛ بنابراین تمامی کلاس های واحدها باید در ساعات اداری و در طول هفته برگزار شود.

وی تأکید کرد: در حال حاضر تعداد مراکز دانشگاه جامع علمی کاربردی در کشور به بیش از 600 رسیده است و بر اساس برنامه ابلاغی دانشگاه تمامی واحدها موظف هستند که محیط کار را تأسیس کنند. همچنان که اخیرا پنج مرکز علمی کاربردی راه اندازی کردیم که تمام آن ها مجهز به محیط کار بودند.

دکتر محمدحسین امید گفت: بر اساس نظام سطح بندی 200 مرکز مورد ارزیابی قرار گرفتند که اسامی مراکز برتر کشوری، استانی و ارزیابی شده سطح 2 اعلام شدند.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بیش از 800 رشته محل در این دانشگاه دایر است و امسال به دنبال این هستیم که با تصویب طرحی در مجلس شورای اسلامی، دولت بخشی از هزینه های دانشجویان علمی کاربردی را پرداخت کند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال دانشجو سازمان سنجش فنی و حرفه ای کلاس های آموزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود

کریم کیاکجوری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا تدوین پروپوزال مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری را از برنامه‌های سال جاری این واحد دانشگاهی عنوان و اظهار کرد: در حوزه مهارت نیز کارگاه‌های متنوعی برگزار و در نظر داریم مدرسه عالی مهارتی تنیس که مجوز آن دریافت شده را در سال 1403 راه‌اندازی کنیم.

ثبت 3 واحد و شرکت فناور

وی با بیان اینکه برگزاری کارگاه آشنایی با نحوه ثبت اختراع و شرکت دانش‌بنیان از مهم‌ترین فعالیت‌ها و دستاورد‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی در حوزه علم و فناوری و تولید دانش‌بنیان در سال گذشته بود، افزود: برنامه سال جاری این واحد دانشگاهی در حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان ثبت سه واحد و شرکت فناور که از مرحله هسته عبور کرده‌ و برگزاری کارگاه‌های مربوطه خواهد بود.

 سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی بندرانزلی گفت:‌ اکنون در این واحد دانشگاهی ۶ هسته فناور مستقر هستند که محصولات این هسته‌ها شاملِ تخت و تشک طبی آبی، لباس ایزوله کارگاهی، اپلیکیشن ورزشی، ساخت دستگاه سی‌ان‌سی فوم نمای ساختمان، ضریب نفوذپذیری مایعات در بتن و استارتر موتور‌های دوزمانه می‌شود.

کیاکجوری عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی در حوزه کارآفرینی دارای مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی از اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده و سال گذشته بیش از ۱۰ کارگاه مرتبط از قبیل کاریابی مهندسی و اشتغال پایدار را در سطح دانشجویی برگزار کرده و مشاوره‌های شغلی به مددجویان کمیته امداد ارائه شده است.

وی با تأکید بر توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور گفت: زیست‌بوم فناوری و نوآوری به‌عنوان یکی از ارکان اقتصاد دانش‌بنیان در جوامع توسعه‌یافته، نیازمند تدوین برنامه‌های ساختارمند و حمایتی است. در این راستا ارتباط هدفمند با صنایع، حمایت از هسته‌ها و واحد‌های فناور مستقر در مرکز رشد و ایجاد شرکت‌های خلاق در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی قرار دارد.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بین‌المللی انزلی با حدود ۳ هزار و ۶۰۰ دانشجو و ۷۹ عضو هیئت‌علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین پارک کارآفرینی با رویکرد مردم‌محوری در قم راه‌اندازی می‌شود
  • حدود دوهزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • حدود ۲هزار رشته غیراستاندارد دانشگاهی حذف شد
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • آمار افت و خیز دانشگاه‌ها در پذیرش دانشجو اعلام شد/ روند رشد اعضای هیئت علمی با مرتبه استاد
  • پذیرش دانشجوی داروسازی در کردستان + فیلم
  • ثبت‌نام‌ نوبت دوم آزمون سراسری‌ ۱۴۰۳ آغاز شد
  • هشدار سازمان بازرسی به وزیر بهداشت
  • هشدار سازمان بازرسی درباره پذیرش دانشجوی پزشکی خارج از ضوابط