Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@13:39:27 GMT

۲۵ درصد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی اطلاعی ندارند

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۱۱۸۸

۲۵ درصد مردم از خدمات اورژانس اجتماعی اطلاعی ندارند

حبیب الله مسعودی فرید روز دوشنبه در آیین تقدیر از کارشناسان اورژانس اجتماعی در کانون فکری و پرورشی کودکان و نوجوانان افزود: لازم است که برای شناساندن اورژانس اجتماعی از رسانههای محیطی، نوشتاری، دیداری و شنیداری بهره گیری شود و پیام های اورژانس اجتماعی در اَشکال مختلف تولید شود.

وی در ادامه به برنامه راهبردی اورژانس اجتماعی اشاره و اضافه کرد: این برنامه را بازنگری خواهیم کرد؛ برای اجرای این برنامه راهبردی، اولویتهایی را در نظر داریم که به زودی نهایی خواهد شد تا دیگر شاهد هیچگونه آسیب اجتماعی در عرصه خانواده نباشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسعودی فرید اظهار داشت: ارتقای کیفیت و استانداردسازی خدمات اورژانس اجتماعی یکی از برنامه های طرح راهبردی است. همچنین در نظر داریم آگاهی مردم از خدمات اورژانس اجتماعی را ارتقا بخشیم.

وی تاکید کرد: اورژانس اجتماعی کشور به سمت بهره گیری از فناوری اطلاعات IT میرود و گزارش گیری، ثبت اطلاعات و رهگیری آنها از اولویت های برنامه راهبردی اورژانس اجتماعی است.

معاون اجتماعی بهزیستی گفت: یکی دیگر از مواردی که در اورژانس اجتماعی پیگیری میشود و از دغدغههای ما به شمار میرود، ثبات شغلی کارکنان اورژانس اجتماعی است. این کارکنان به رغم فشارهای روانی و عاطفی از ثبات شغلی برخوردار نیستند.

مسعودی فرید افزود: اگر برای فردی امنیت روانی وجود نداشته باشد، خیلی مشکل است که بتواند مشکل دیگران را برطرف کند.  

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۱۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور

رئیس سازمان اورژانس کشور، از ثبت ۶۴۷ مورد حادثه ویژه در هفته گذشته خبر داد و گفت: در این بازه زمانی، ۲ هزار و ۴۶۸ نفر زخمی و ۱۶۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

جعفر میعادفر در گفت‌وگو با ایسنا، به تشریح حوادث مهمی که هفته گذشته در کشور رخ داد پرداخت و گفت: در هفته گذشته، از هجدهم تا بیست و چهارم فروردین ماه، ۶۴۷ مورد حادثه ویژه در سامانه ۱۱۵ اورژانس کشور به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه تعداد این حوادث نسبت به هفته گذشته پانزده درصد کاهش یافته است؛ افزود: در این بازه زمانی، ۲۵۰ حادثه ویژه ترافیکی و ۵۰۷ مورد حادثه ویژه غیرترافیکی داشتیم. درحالی‌که در هفته گذشته از چهارم تا یازدهم فروردین ماه، تعداد حوادث ویژه ترافیکی ۲۲۶ مورد و تعداد حوادث ویژه غیرترافیکی در همین بازه زمانی، ۳۸۱ مورد بوده است بنابراین به ترتیب شاهد افزایش شش درصدی و کاهش ۲۵ درصدی نسبت به هفته گذشته هستیم.

 رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در مجموع از این تعداد حوادث مهم، ۴۱ درصد حوادث مربوط به حوادث ترافیکی و ۵۹درصد به حوادث غیرترافیکی تعلق می‌گیرد. 

میعادفر درباره تعداد فوتی‌ها و مصدومان این حوادث نیز گفت: در مجموع ۲۴۶۸ مصدوم، خدماتی درمانی و بهداشتی دریافت کرده‌اند و متاسفانه ۱۶۸ نفر نیز در این حوادث جان خود را از دست داده‌اند. از مجموع تعداد مصدومان، ۶۵ درصد در تصادفات رانندگی و ۳۵ درصد مجروحان در سایر حوادث دچار آسیب شده‌اند. 

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در مجموع، هزار و ۸۴۰ نفر از مجروحان به مراکز درمانی انتقال یافته‌اند که ۷۲ درصد از آنها در تصادفات رانندگی، مجروح و زخمی شده بودند.

میعادفر گفت: ۶۲۸ نفر از آسیب دیدگان، در محل درمان شده‌اند. از این تعداد، ۶۷ درصد متعلق به آسیب دیدگان حواد غیرترافیکی بود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی بابل به بیش از ۳۳ هزار بیمار
  • انتقال هوایی یک مصدوم نیازمند فوری دریافت خدمات فوق تخصصی
  • تجهیز اورژانس هوایی چهارمحال و بختیاری به بالگردهای روز جهان
  • بی‌اطلاعی کمیته انضباطی از جرایم میلیاردی
  • ۲۷ میلیون نفر دیگر وارد برنامه سلامت خانواده می شوند
  • ۲۷ میلیون نفر تا پایان سال تحت پوشش سلامت خانواده قرار می‌گیرند
  • ۷۰ درصد مردم توانایی مراجعه به رواشناس را ندارند / پوشش بیمه‌ای پاسخگوی نیازها نیست
  • فوت ۱۶۸ نفر در حوادث هفته گذشته در کشور
  • برقراری بیش از ۹۶۰۰ تماس با اورژانس اجتماعی آذربایجان‌غربی در سال گذشته
  • پرواز ۱۸۰ میلیون تومانی اورژانس | هزینه‌های امداد هوایی کمرشکن است