Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-16@21:50:35 GMT

مرز سومار برای کشور و استان کرمانشاه حائز اهمیت است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۱۲۶۶

مرز سومار برای کشور و استان کرمانشاه حائز اهمیت است

به گزارش ایرنا، هوشنگ بازوند روز دوشنبه در نشست با «مثنی تمیمی» استاندار دیالی عراق در مرز سومار افزود: با تمام توان به دنبال تکمیل و تجهیز زیرساختهای بازارچه مرزی سومار هستیم.

وی اظهار داشت: در سال گذشته حدود ۶۰ هزار کامیون با یک میلیون تن کالا از مرز سومار مبادله شده است.

استان کرمانشاه تاکید کرد: بسته شدن این مرز خسارتهای اقتصادی متعددی برای ۲ استان کرمانشاه و دیالی خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید رویکرد هر ۲ استان به سمت افزایش مبادلات اقتصادی باشد.

وی اضافه کرد: در ایام اربعین حسینی باتوجه به تراکم تردد زائرین از مرزهای مسافرتی، حجم بیشتری از ترانزیت کالا به سمت مرز سومار که مرز گمرکی است سوق خواهد یافت.

استاندار کرمانشاه به تازگی اعلام کرد: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تامین آب شرب مورد نیاز شهر سومار، مرز رسمی و روستاهای تابعه از طریق حفر و تجهیز یک حلقه چاه اختصاص یافت.

مرز سومار در فاصله پنج کیلومتری شهر نفت شهر قرار دارد و فاصله این شهر با گیلانغرب ۶۷ کیلومتر است.
فاصله سومار در نوار مرزی جمهوری اسلامی ایران با شهر مندلی عراق ۱۵ کیلومتر است.
بخش سومار در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قصرشیرین واقع شده است و با عراق ۸۶ کیلومتر مرز مشترک دارد.
این بخش دارای ۲ شهر سومار و نفت شهر و ۱۳ روستا است.
در آن سوی مرز و در عراق، نزدیک ترین شهر به سومار، شهر مندلی از توابع فرمانداری بلدروز است.
بازارچه مرزی سومار فاصله حمل کالا را به بغداد کوتاه‌تر کرده است و اکنون عمده کالا از این معبر به استان‌های شرقی عراق صادر می‌شود.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار تن و قصرشیرین ۲۷ هزار نفر جمعیت دارند.

۸۰۶۶

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر اسلامی ایران عراق نفت سومار مرز قیمت خودرو قیمت دلار حقوق زنان نقل و انتقالات لیگ برتر امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال ۱۴۰۲، بیش از هفت میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، سید شهرام کهریزی امروز_ یکشنبه بیست و ششم فروردین_ اظهار کرد: در ۱۲ ماهه سال گذشته هفت میلیون و ۲۷۳ هزار تن کالا از پنج پایانه مرزی استان کرمانشاه صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشدی هفت درصدی روبه‌رو است.

وی افزود: بیشترین صادرات کالا طی ۱۲ ماهه سال گذشته، از پایانه مرزی پرویزخان با صادرات دو میلیون و ۷۸۷ هزار تن کالا و افزایش ۱۱ درصدی نسبت به سال قبل انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره میزان صادرات از دیگر پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه، خاطرنشان کرد: در پایانه‌های مرزی خسروی یک میلیون و ۸۵۵ هزار تن کالا، سومار یک میلیون و ۶۸۶ هزار تن کالا، شیخ صله ۶۲۵ هزار تن کالا و شوشمی ۳۱۸ هزار تن کالا است.

وی درباره عمده کالاهای صادر شده از پایانه‌های مرزی، گفت: میلگرد و آهن‌آلات، کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف از جمله کالاهایی بود که از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه صادر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه درباره ناوگان ورودی به پایانه مرزی استان کرمانشاه گفت: طی ۱۲ ماه سال گذشته، ۳۷۸ هزار و ۶۱۴ هزار خودرو کالاهای صادراتی را به پنج پایانه مرزی استان کرمانشاه انتقال داده‌اند.

کد خبر 744424

دیگر خبرها

  • رشد ۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی استان کرمانشاه
  • فرهنگ سازی و ترویج استاندارد در جامعه اهمیت ویژه دارد
  • رشد۳۲ درصدی جوجه‌ریزی در مرغداری‌های کرمانشاه/ در پی تسهیل صادرات مرغ به عراق هستیم
  • کمیته ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۲ حائز رتبه برتر شد
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات ۷ میلیون تن کالا از پایانه‌های مرزی کرمانشاه
  • صادرات بیش از ۷ میلیون تن کالا از پایانه های مرزی استان کرمانشاه
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با دانشگاه‌های خارجی
  • همکاری مشترک دانشگاه آزاد کرمانشاه با برخی دانشگاه‌های خارج کشور