Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نزدیک به چهارسال است که تنش‌های موجود بین کشور ایران و عربستان، در ورزش فوتبال به صورت مستقیم تاثیرگذار است. رویارویی نمایندگان دو تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف برگزار شده است و هیچ کدام از آنها نتوانسته‌اند که میزبانی حریف را در ورزشگاه خانگی خود انجام بدهند.

پیش بینی می‌شد که با توجه به میزبانی موفق پرسپولیس به ویژه در فینال لیگ قهرمانان آسیا کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم بگیرد که قانون بازی زمین بی‌طرف را بین نماینده‌های ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا بردارد اما وضعیت میزبانی‌ها برای فصل جدید مسابقات هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فدراسیون فوتبال کشورمان مخالف میزبانی در زمین بی طرف بوده چرا که در وضعیت اقتصادی باشگاه‌های ایرانی، برای نمایندگان کشورمان مقرون به صرفه نبوده که در کشور دیگری ورزشگاه رزرو کنند و هزینه گزافی بابت آن بپردازند اما در مقابل کشور عربستان مخالف سر سخت این طرح بوده و به میزبانی در زمین بی طرف میل دارد.

برای فصل جدید اگرچه پیش بینی می‌شد کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم دارد با توجه به نفوذ بالای عربستان در این نهاد تصمیم به مخالفت با درخواست فدراسیون کشورمان ادامه بدهد اما خبرنگار سعودی که پیش از این اخبار موثقی درباره فوتبال آسیا به اشتراک گذاشته بود، پیام‌های خوبی برای پایان این مقوله را منتشر کرده است.

سعد الحارثی، خبرنگار سعودی و عضو سابق AFC خبر داد که شیخ سلمان، رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا جلسه‌ای مهم و سرنوشت ساز با روسای فدراسیون‌های ایران و عربستان برگزار می‌کند تا مشکل بازی در زمین بی طرف در لیگ قهرمانان آسیا 2020 را حل کند. این جلسه سرنوشت ساز بنا به ادعای این خبرنگار سعودی در آخر ماه سپتامبر (شهریورماه) برگزار می‌شود تا تکلیف این پرونده مشخص شود.

حال بعد از 4 سال، کنفدراسیون فوتبال آسیا باید به این قائله پایان بدهد. دوسال پیش بود که شروط هیات رئیس AFC برای برای لغو بازی در زمین بی‌طرف مطرح شده بود. یکی از سه شرط مطرح شده این بود که کمیته‌ای بلند پایه تشکیل شود تا شرایط میزبانی را به خوبی بررسی کند و بعد از آن دستور اجازه بازی داده شود. حال همه چیز به جلسه پایان ماه آینده بستگی دارد و باید دید تاج و رئیس فدراسیون فوتبال عربستان برای پایان داستان برگزاری بازی در زمین بی طرف به توافق می‌رسند یا خیر.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: لیگ قهرمانان آسیا شیخ سلمان فدراسیون فوتبال ایران فدراسیون فوتبال عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۲۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان دوران کابوس‌وار استقلال و پرسپولیس

آفتاب‌‌نیوز :

استقلال و پرسپولیس جز معدود تیم‌های دولتی و لیگ برتر به حساب می‌آیند که ردیف بودجه مشخصی ندارند و باید از طریق درآمدزایی هزینه‌های جاری را تامین کنند. اما دیگر تیم‌های حاضر در لیگ برتر یا شخصی است یا ردیف بودجه مشخص از سوی ارگان‌های دولتی برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود. این در حالی است که محبوب‌ترین تیم‌ها در فوتبال ایران و استقلال و پرسپولیس هستند. دو تیمی که شاکله اصلی تیم ملی را تشکیل می‌دهند و در تولید محتوا و ایجاد شادی و نشاط برای جامعه به خصوص جوانان می‌توانند از همه تیم‌های لیگ برتر تاثیرگذارتر باشند.

سرانجام آنهم به لطف سخت‌گیری کنفدراسیون فوتبال آسیا قرار است تیم‌های استقلال و پرسپولیس در یکی دو روز آینده واگذار شوند. استقلال به شرکت‌های پتروشیمی و پرسپولیس به بانک‌ها. از این پس این دو تیم لیگ برتر دیگر دغدغه مالی نخواهند داشت و با خیال آسوده‌تر می‌توانند برای رسیدن به اهداف فنی برنامه ریزی کنند.

این تصمیم البته که باید سال‌ها و حتی دهه‌های قبل‌تر گرفته می‌شد. به این خاطر که نه دولت از این دو تیم حمایت مالی می‌کرد و نه اجازه می‌داد آن‌ها از همه راه‌های درآمدزایی برای تامین هزینه‌های جاری خود استفاده کنند. مشکلات مالی در این دو تیم آنقدر آزار دهنده است که خیلی از بازیکنان برای برتن کردن پیراهن تیم آبی یا قرمز به دلیل مشکلات مالی منصرف می‌شوند و حتی فصل گذشته استقلال به بهانه مشکلات مالی شانس حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد.

در فوتبال حرفه‌ای مهمترین و مطمئن‌ترین راه درآمدزایی حق پخش است که در ایران سازمان صدا و سیما با وجود پخش انحصاری همه بازی‌های لیگ برتر ریالی به باشگاه‌ها نمی‌دهد.

با این اتفاق دوران زجر استقلال و پرسپولیس به پایان می‌رسد. همواره این دو تیم از طریق اسپانسر تنها نیمی از هزینه‌های جاری را تامین می‌کردند و ظرفیت بیشتر از این وجود نداشت. به همین خاطر سالهاست که شاهد انباشت بدهی‌ها در این دو تیم هستیم. اما به نظر قرار است یک بار برای همیشه این مشکل حل شود و از این پس آب خوش از گلوی اعضای دو تیم پایین رود. البته که باید از کنفدراسیون فوتبال آسیا به خاطر این سخت گیری و الزام دو باشگاه به رعایت فیرپلی مالی تشکر کرد.

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • بعد از سوپرکاپ در عربستان؛ مسابقات لالیگا در آمریکا!
  • سعید و رفقا به دنبال کاپ آسیا
  • اوسمار: در فوتبال ایران زیاد وقت تلف می‌کنید
  • الهلال از رسیدن به فینال آسیا بازماند
  • گرجستان به دنبال میزبانی فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۲۸
  • اوسمار ویرا: فهمیدم استعداد بازی کردن فوتبال ندارم و به دنبال مربی‌گری رفتم / فیلم
  • ایران مشتاق میزبانی از شهروندان سعودی | از آنان به بهترین نحو استقبال خواهد شد
  • شگفتی بزرگ جام ملت‌های فوتسال آسیا؛ گربه سیاه ایران حذف شد!
  • اختصاصی: واکاوی جنجالی‌ترین اتفاق روز فوتبال ایران
  • پایان دوران کابوس‌وار استقلال و پرسپولیس