Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-19@16:25:41 GMT

شایع‌ترین علل خواب رفتگی دست و پا

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۱۶۷۵

شایع‌ترین علل خواب رفتگی دست و پا

یکی از حواس پنج گانه، حس لامسه است که وظیفه اصلی این حس مراقبت کردن مخفی ما در مقابل عوامل مضر محیط است، اگر مشکلی در حس لامسه به وجود آید می‌توان خود را به صورت خواب رفتن، گزگز کردن، سوزن سوزن شدن با احساس ناخوشایند در هنگام تماس با اشیا نشان دهد. شایع‌ترین این حالت همان خواب رفتن یا سِر شدن است که بیشتر از همه در انتهای اندام‌ها یعنی در دست‌ها و پا‌ها تظاهر پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
گیر افتادن و تحت فشار قرار گرفتن موضعی اعصاب محیطی از شایع‌ترین علل احساس خواب رفتگی دست و پا است، زیرا این اعصاب در طول مسیر خود در محل‌های به خصوص مستعد گیر افتادن یا آسیب‌های فشاری هستند.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: خواب رفتن لامسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همان همیشگی؛ امیلیانو مارتینز بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها

فرانسوی‌ها بازهم در جدال مقابل سنگربان آرژانتینی ناکام ماندند.

طرفداری | در روزی که فرانسوی‌ها با حرکات مختلف قصد آزار امیلیانو مارتینز را داشتند، سنگربان آرژانتین بار دیگر آن‌ها را به سبک خودش ناکام گذاشت.

لیل و استون ویلا در چارچوب بازی برگشت مرحله یک چهارم نهایی لیگ کنفرانس اروپا به مصاف هم رفته بودند که این بازی با برتری 2-1 باشگاه فرانسوی در 120 دقیقه همراه شد (3-3 در مجموع). با این حال، استون ویلا با برتری 4-3 در ضربات پنالتی راهی نیمه نهایی شد. امیلیانو مارتینز اما بازهم در ضیافت پنالتی‌ها آن هم مقابل یک تیم فرانسوی با چاشنی رفتن روی اعصاب بازیکنان حریف خوش درخشید تا استون ویلا با درخشش او به مرحله نیمه‌نهایی صعود کند.

خاطرات تلخ هواداران فوتبال فرانسه از فینال جام جهانی 2022 باعث شده بود تا این بازی پیش از شروع دچار حواشی فراوانی شود. هواداران فرانسوی پیش از این بازی هشدار داده بودند که مارتینز نباید پایش را در این مسابقه و بازی با لیل بگذارد. اونای امری سرمربی استون ویلا هم به دروازه‌بان آرژانتینی‌اش خاطرنشان کرده بود که تمرکز او باید فقط روی بازی و حفظ چارچوب دروازه ویلا باشد. اما مارتینز در این بازی با حواشی و حرکاتش مدام روی اعصاب هواداران لیل رفت. او در نیمه اول به خاطر همین حرکات و نگه داشتن توپ و کشتن وقت مسابقه از داور بازی کارت زرد گرفت.

در ضیافت پنالتی‌ها، مارتینز پنالتی اول تیم لیل را مهار کرد و همان موقع رو به هواداران میزبان به آنها هیس نشان داد. حرکات او باعث شد تا داور بازی دوباره به او کارت زرد نشان دهد اما بعد با حرکت دست خود این کارت زرد را باطل اعلام کرد. درنهایت با دو مهار سنگربان آرژانتینی، استون ویلا به سلامت از این مرحله عبور و راهی دور نیمه‌نهایی لیگ کنفرانس اروپا شد.

بیشتر بخوانید: لیل (3) 3-3 (4) استون ویلا؛ امی مارتینز، نامی که فرانسه فراموش نمی‌کند!

از دست ندهید ????????????????????????

شب دلچسب عثمان دمبله مقابل تیم سابق اشک‌های ستاره نوجوان بارسلونا بعد از حذف حمله مجازی هواداران بارسلونا به آرائوخو: برو بایرن مونیخ! مایلی کهن: قلعه نویی بابت کلمه مردک شکایت کرده اما این که معنی بدی ندارد

دیگر خبرها

  • وقتی جیمی کرگر فکر می کند تلویزیون استودیو در حال افتادن و شکستن است! / فیلم
  • (عکس) دیدار علی دایی با رپر مشهور در رستوران لاکچری محله فرشته
  • همان همیشگی؛ امیلیانو مارتینز بازهم روی اعصاب فرانسوی‌ها
  • شایع‌ترین نشانه‌های وسواس
  • یافته‌های علمی و تحقیقاتی حوزه علوم شناختی تبادل می‌شود
  • رویداد بین المللی نوروتاک
  • کمبود این ویتامین سبب کاهش اشتها می‌شود
  • کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!
  • ببینید | تصاویری از گیر افتادن مردم در سیل در جزیره قشم
  • آبله مرغان، بیماری شایع اولین فصل سال است