Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@23:39:13 GMT

گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای در حال طراحی است

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۱۷۹۰

گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای در حال طراحی است

موسوی گفت: گام سوم کاهش تعهدات متناسب با شرایط پیش روی ایران و سایر کشور‌های باقی مانده در برجام، در حال طراحی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «سیدعباس موسوی» در نشست خبری گفت: گام سوم کاهش تعهدات متناسب با شرایطی که پیش روی ایران و سایر کشور‌های باقی مانده در برجام است در حال طراحی است. پیشنهاد‌ها و رایزنی‌های زیادی مطرح است از جمله آقای مکرون رئیس جمهور فرانسه که تلاش‌هایی در این زمینه انجام می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

سخنگوی دولت ادامه داد: سایر کشور‌های اروپایی نیز در این زمینه حمایت کردند و ما منتظر می‌مانیم تا ببینیم که در وقت کمی که برای برداشتن گام سوم باقی مانده، این تلاش‌های دیپلماتیک به چه سرانجامی می‌رسد.

 

وی اظهار داشت: پس از این اقدامات تصمیم‌های لازم توسط شورای عالی نظارت بر برجام گرفته خواهد شد که جمهوری اسلامی ایران گام سوم را بردارد یا برندارد.

 

استقبال از طرح‌های احقاق حقوق ایران در مقابل امریکا

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: از هر طرحی که منجر به احقاق حقوق ایران در مقابل امریکا شود استقبال می‌کنیم.

 

موسوی در ادامه نشست خبری هفتگی خود در پاسخ به سئوالی درباره طرح ده ماده‌ای مجلس از جمله طرح مطالبه درآمد‌های نفتی از امریکا از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون افزود:​ از این طرح خبر ندارم، ولی مطالبات ما از امریکائی‌ها خیلی زیاد است از کودتای ۲۸ مرداد تاکنون اقدامات خصمانه از طرف دولت‌های مختلف در امریکا علیه ایران کم نبوده و ضرر و زیان‌های زیادی به جمهوری اسلامی ایران در گذشته وارد شده است.

 

سخنگوی وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد از طریق اقدامات قانونی و حقوقی که قبلا هم صورت گرفته و برخی دعاوی حقوقی که در مجامع بین المللی در این زمینه اقامه شده است به حقوقمان دست پیدا کنیم.

 

موسوی گفت:​ وزارت خارجه در مجموع از این طرح‌ها استقبال می‌کند و همه تلاش خود را برای احقاق آن بکار خواهد بست.

 

مواضع ایران درباره نفتکش توقیف شده اش اثبات شد

سخنگوی وزارت امور خارجه ­گفت: برای آزادی کشتی متخلف انگلیسی باید منتظر حکم دادگاه درباره تخلفات دریایی این کشتی باشیم.

 

موسوی در پاسخ به سوالی درباره تصمیم جمهوری اسلامی ایران برای آزادی نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو افزود: ما از ابتدا نیز اعلام کرده ایم که ارتباط خاصی بین این دو کشتی وجود ندارد.

 

وی تصریح کرد: خوشحال هستیم که مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال کشتی‌ای که به ناحق و غیر قانونی توقیف شده بود اثبات شده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: برای آزادی کشتی متخلف انگلیسی نیز باید صبر کنیم تا حکم دادگاه درباره تخلفات دریایی این کشتی صادر شود.

 

موسوی گفت: امیدوار هستیم که هر چه سریعتر این رسیدگی‌ها انجام و حکم دادگاه صادر شود و اگر حکم آزادی دادند که زودتر آزاد شود و به راه خود ادامه دهد.

 

وی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره نتایج نشست سه جانبه بین ایران، هیئتی از انصارالله یمن و سفرای چهار کشور اروپایی در تهران افزود: جمهوری اسلامی ایران از یکی دو سال پیش اقدامات دیپلماتیکی را در راستای راه حل سیاسی بحران یمن آغاز کرد و طرح‌هایی را ارائه داد تا این که یکی از این طرح‌ها که مذاکره بین جمهوری اسلامی ایران، انصارالله و چهار کشور اروپایی موسوم به‌ای ۴ بود پذیرفته و مذاکراتی در ۵ مرحله انجام شده است.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه ادامه داد: تلاش کردیم که از فرصت حضور آقای عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن که البته نماینده دولت نجات ملی در صنعا نیز هستند استفاده کنیم، مذاکرات خوبی هم به صورت دوجانبه با آن‌ها و هم در راستای نشست‌هایی که‌ای ۴ با ایران و انصارالله برای دستیابی به راه حل بحران یمن داشته است انجام شد.

 

موسوی با بیان این که گفتگو‌های خوب و صریحی انجام شد، اظهار داشت: از نظر ما این گفتگو‌ها امیدوار کننده و ثمربخش بود و توافقات خوبی صورت گرفت و اعلام آمادگی‌های بسیار خوبی نیز صورت گرفت تا ان شاءالله بتوانیم به راه حل‌های سیاسی در بحران یمن دست پیدا کنیم.

 

وی تصریح کرد: البته امیدوار هستیم که طرف متقابل و متجاوزین نیز به این توافقات و در مجموع به راه حل سیاسی باور داشته باشند و به این نتیجه برسند که بحران یمن پس از ۵ سال درگیری، راه حل نظامی ندارد و چیزی جز تخریب زیرساخت‌های این کشور و قتل عام زنان و کودکان و همچنین نا امنی بیشتر در منطقه، عایدی برای هیچ کشوری در منطقه ندارد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد: اگر آن‌ها ۵ سال که هیچ، ۵۰ سال نیز بخواهند در یمن بجنگند به هیچ پیروزی دست نخواهند یافت پس بهتر است که همه به دنبال یک راه حل سیاسی باشند تا به این بحران خاتمه دهند.

 

سرنوشت نفتکش انگلیسی را دادگاه مشخص می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: برای تعیین سرنوشت نفتکش متخلف انگلیسی باید منتظر حکم دادگاه باشیم.

 

موسوی در ادامه نشست خبری با اشاره به اینکه توقیف نفتکش انگلیسی مراحل قانونی خود را طی می‌کند افزود: ارتباطی میان نفتکش ایرانی و نفتکش انگلیسی وجود ندارد و خوشحالیم که مواضع ما در قبال نفتکش ایرانی که توقیف شده بود اثبات شد. برای آزادی نفتکش متخلف انگلیسی هم باید منتظر حکم دادگاه باشیم.

 

سخنگوی وزارت خارجه ابراز امیدواری کرد: بررسی‌ها هرچه سریعتر صورت بگیرد.

 

گفتگویی درباره افغانستان با آمریکا انجام نشده است

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه در موضوع افغانستان دولت قانونی و مستقر این کشور محور کار است گفت: درباره این موضوع با واشنگتن فعلا گفتگویی نداشته ایم.

 

موسوی در نشست خبری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گفتگو‌هایی بین ایران و واشنگتن با موضوع افغانستان انجام شده است یاخیر؟ افزود: این خبر را در خبرگزاری رویترز دیده ام، اما اینکه پیامی رد و بدل شده باشد بعید می‌دانم.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید براینکه در موضوع افغانستان دولت قانونی و مستقر این کشور محور کار است گفت: تاکنون جمهوری اسلامی ایران برنامه‌ای درباره مسایل افغانستان و گفتگو و رایزنی‌هایی با آمریکایی‌ها نداشته است.

 

وی افزود: فعلا از این موضوع خبری ندارم و کمی هم آن را بعید می‌دانم.

 

موسوی درباره تحولات بحرین اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران بدون آنکه بخواهد دخالتی در امور این کشور داشته باشد همواره دغدغه بحرین را دارد و امیدواریم اقداماتی که شروع کردیم و بقیه کشور‌ها هم نسبت به آن حساسیت دارند با حمایت دولت بحرین مواجه شود.

 

وی با اشاره به موضوع انسانی و حقوق بشری که در بحرین مطرح است گفت: امیدواریم حساسیتی که هم ما و هم سایر کشور‌ها نسبت به این موضوع داریم و همچنین رایزنی‌ها و گفتگو‌ها در این زمینه با حمایت دولت بحرین مواجه شود.

 

ایران؛ آماده امضای پیمان عدم تعرض با کشور‌های منطقه

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده امضای پیمان عدم تعرض با کشور‌های منطقه و خلیج فارس است.

 

موسوی در ادامه نشست خبری هفتگی خود با اشاره به سفر‌های اخیر وزیر امور خارجه به کشور‌های کویت و پیش از آن به قطر، عمان و عراق افزود: این سفر‌ها در راستای طرح مجمع گفتگو‌های منطقه‌ای در خلیج فارس و پیشنهاد امضای پیمان عدم تعرض میان ایران و کشور‌های منطقه است و این پیمان می‌تواند هم بصورت تک تک و هم بصورت کلی با کشور‌های خلیج فارس باشد.

 

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را اعلام کرده است مبنی بر اینکه حاضر است برای اینکه یک تهدید واهی و ایران هراسانه بی مورد را رفع کند و جلوی سوء استفاده برخی کشور‌های نامشروع و فرا منطقه‌ای را بگیرد و آماده است از این طریق اطمینان کافی به کشور‌های منطقه بدهد.

 

 موسوی افزود: جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خواهان ناامنی در کشور‌های منطقه نیست و این طرح در محافل و سطوح مختلف در این کشور‌ها بررسی شده است واکنش‌هایی هم داشته ایم و یک سری اعلام آمادگی‌های کلی و سیگنال‌هایی دریافت شد، اما اینکه ما با کشور بخصوصی به نتیجه رسیده و شروع کرده باشیم فعلاً در این مرحله قرار نداریم./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: عید غدیر غدیر سومین جشنواره طنین مسجد عید غدیر خم حجت الاسلام محسنی اژه ای بیرجند جشنواره طنین روزنامه اردبیل کانون های فرهنگی هنری مساجد سخنگو سخنگوی وزارت خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد

به گزارش همشهری آنلاین، کنعانی با یادآوری رسوایی قبلی درخواست استرداد یکی از مقامات ایرانی از دستگاه قضائی انگلیس که منجر به رأی عدم کفایت مستندات ارائه شده برای استرداد او شد، مجددا تأکید کرد که اتهامات مطروحه در پرونده آمیا علیه شهروندان ایرانی فاقد هرگونه اعتبار بوده و از این رو، طرح این‌گونه درخواست‌ها از مقامات قضایی سایر کشورها از هیچگونه جایگاه و اعتبار حقوقی برخوردار نیست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: جمهوری اسلامی ایران از اجرای عدالت و تعقیب اشخاصی که با از بین بردن مستندات، باعث انحرافات جدی در مسیر پرونده آمیا و فرار از مجازات این حادثه شدند، حمایت می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه به مقامات آرژانتینی توصیه نمود که از طرح اتهامات بی پایه نسبت به شهروندان کشورهای دیگر پرهیز کنند و تحت القائات دشمنان روابط دوجانبه ایران و آرژانتین قرار نگیرند.

کد خبر 847044 برچسب‌ها ناصر کنعانی وزارت امور خارجه آرژانتین خبر ویژه

دیگر خبرها

  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند
  • واکنش آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی
  • واکنش مداخله جویانه آمریکا به صدور حکم بدوی توماج صالحی
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • واکنش وزارت‌خارجه به درخواست بی‌اساس آرژانتین برای استرداد یکی از مقامات ایرانی
  • اتهامات علیه شهروندان ایرانی در پرونده آمیا فاقد اعتبار است