Web Analytics Made Easy - Statcounter

کو جعفر کوشعری دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی کشورهای عضو «دی 8» (هشت کشور اسلامی در حال توسعه) دوشنبه از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام مستقر در شیراز بازدید و در نشستی با مدیران این مجموعه راه‌های گسترش همکاری های دوجانبه را بررسی کرد.
طرفین در این نشست روند اجرایی تفاهم‌نامه فی‌مابین که مردادماه سال ۱۳۹۷ با هدف رصد مستمر جایگاه علمی کشورهای عضو «دی 8» منعقد شد را بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عملیاتی‌سازی تفاهم‌نامه منعقده میان «دی 8» (D8) و ISC، انجام برنامه‌های مشترک تحقیقاتی به منظور ارتقای رتبه علمی دانشگاهها و مراکز پژوهشی «دی 8»در رتبه بندی‌های جهانی، معرفی اندیشمندان و محققان برجسته D۸ به جامعه بین‌المللی و برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش ها و کارگاه‌های مشترک ارتقای اثربخشی تولیدات علمی در کشورهای عضو D۸ از دیگر مباحثی بود که در نشست امروز بررسی شد.
دبیرکل سازمان همکاری اقتصادی کشورهای عضو D۸ در این نشست ضمن معرفی ماموریتهای ۲ شبکه پیشگامان تحقیق و نوآوری "D۸ NPRI" و تبادل و انتقال فناوری "D۸ TTEN" در ترکیه از رئیس پایگاه استنادی جهان اسلام خواست جهت تامین منابع اطلاعاتی و علمی این ۲ سیستم به آنها کمک کند.

به گزارش ایرنا، اندونزی، مالزی، پاکستان، بنگلادش، ترکیه، مصر، نیجریه و ایران هشت عضو سازمان همکاری های اقتصادی هشت کشور اسلامی در حال توسعه هستند.

تاسیس پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) در چهارمین نشست آموزش عالی و تحقیقات علمی کشورهای اسلامی در اکتبر 2008 در باکو پایتخت آذربایجان به تأیید رسید و بر این اساس دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی کشورهای اسلامی موظف به همکاری با این پایگاه هستند.
در سال 1387 شورای گسترش آموزش عالی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایجاد این پایگاه به‌صورت یک مؤسسه پژوهشی مستقل، اساسنامه و تشکیلات سازمانی آن را تصویب کرد. کشورهای اسلامی در پنج منطقه مختلف از جمله جنوب شرقی آسیا، کشورهای عربی، کشورهای اسلامی غیرعربی قاره آفریقا، کشورهای آسیای مرکزی و منطقه قفقاز و سایر کشورهای اسلامی در منطقه خاورمیانه، اروپا و آمریکای جنوبی امکان بهره‌برداری از خدمات ISC را دارند.
نمایه‌سازی نشریات معتبر کلیه کشورهای اسلامی در تمام حوزه‌های موضوعی و به زبان‌های مختلف به منظور ایجاد یک شبکه علمی در جهان اسلام، ارزیابی مستمر نشریات با هدف ارتقای شبکه علمی کشورهای اسلامی، پایش مستمر جایگاه علمی کشورهای مختلف دنیا و به‌خصوص کشورهای اسلامی از ماموریت‌های این پایگاه استنادی مستقر در شهر شیراز است. 
۹۲۵۴/ ۲۰۲۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پایگاه استنادی علوم جهان اسلام شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ ­اسماعیل عجم افزود: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند. وی گفت: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تامین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهمنامه‌ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود. این مقام مسوول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند. مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند. ضمنا در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متاهل عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاهها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

دیگر خبرها

  • هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است
  • در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه ایران و پاکستان چه گذشت؟
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی
  • اولین نشست همکاری‌های علمی دانشگاه‌های ایران با کشورهای حوزه بریکس
  • تحقق اهداف عالمانه و مدبرانه اسلام ناب توسط سازمان بین‌المللی سینوو
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی دانشجویی علوم پزشکی و کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ابلاغ شیوه‌نامه اعطای پژوهانه تشویقی پژوهشگران پر استناد برتر