Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، منوچهر فخری ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران در جمع مردم روستای حسین‌آباد کالپوش ضمن بیان اینکه یکی از چالش های عمده‌ای که با آن مواجه هستیم مسائل و مشکلات حسین‌آباد کالپوش بود، ابراز داشت: این منطقه از زمستان سال گذشته دچار رانش زمین شد که جابه جایی ساکنان در معرض آسیب این حادثه طبیعی یکی از دغدغه‌های اصلی استاندار بود که تاکید زیادی بر حل آن داشتند لذا ایشان دستگاه‌ها را بسیج کردند تا مشکل حل شود و امروز شاهد به ثمر رسیدن این تلاش ها و پیگیری‌ها هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن بیان اینکه با همکاری بنیاد مسکن استان سمنان آغاز عملیات اجرایی شهرک جدید رسما در حسین‌آباد کالپوش آغاز شد، افزود: آزمایش‌ها و پژوهش‌ها ساخت‌وساز را در ۱۴.۳ هکتار زمین این روستا بلامانع اعلام کردند و دلیل عمده تعلل نیز تایید نهایی توسط نهادهای مربوط بود تا بعد از ساخت‌وساز دچار مشکلات بعدی نباشیم.

ساخت ۶۰ واحد مسکونی در حسین آباد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه طی بررسی‌های صورت گرفته به این اجماع رسیدند که در این سایت ۶۴ هکتاری ساخت‌وساز در ۱۴.۳ هکتار بلامانع است و می‌توان عملیات اجرایی را شروع کرد، ابراز داشت: در فاز اول برنامه‌ریزی‌شده تا ۶۰ واحد مسکونی ساخته شود که اولویت نیز با افرادی که منازل آن‌ها دچار تخریب‌شده بود.

منوچهری بابیان اینکه مقرر شد تا زمین به صورت رایگان در اختیار مردم قرار داده شود، تصریح کرد: در گزارش‌های اولیه آمد بود که ۱۷۶ واحد نیازمند تخریب بازسازی یا مرمت است که در فاز نخست ۲۵۰ متر زمین در اختیار مردم قرار خواهد گرفت و از امروز عملیات اجرای ساخت منازل آغاز خواهد می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه از مبلغ ۷۰ میلیون تومان تسهیلات ۵۵ میلیون تومان به صورت تسهیلات و ۱۵ میلیون بلاعوض است، افزود: علاوه بر زمین، نقشه و نظارت برساخت و ساز نیز رایگان انجام می‌شود و ضمن همه این موراد با خیران نیز جلسه‌ای گذاشته بود تا رد تامین مصالح واحدها کمک کنند.

تا آخر با مردم هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان بابیان اینکه مردم می توانند همچنان از زمین‌های کشاورزی خود در خود روستا استفاده کنند، ابراز داشت: ساخت‌وساز و جابه جایی روستا کار جدیدی بود که در استان سمنان کلید خورد این زمین موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و نزدیک روستا است.

منوچهری بابیان اینکه همان طور که اثبات کردیم تا پایان این مسیر همراه مردم حسین‌آباد کالپوش خواهیم بود، در ادامه اضافه کرد: این منطقه امکان بسط و گسترش زمین را نیز دارد که برای فاز دوم پیش‌بینی شد.

وی افزود: ضمن آن ادارات و نهادهایی که املاک آن‌ها دچار آسیب شده است نیز می توانند درخواست دهند تا زمین در اختیاران ها قرار داده شود تا کار ساخت‌وساز را شروع کنند.

کد خبر 4696834

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری سمنان منوچهر فخری زمین ساخت و ساز قزوین روز خبرنگار بوشهر شیراز شهرکرد گرگان ایلام خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان یاسوج سانحه تصادف عید غدیر خم مجلس شورای اسلامی بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۸۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان ظهر امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به لرستان، گفت: در حوزه راه و شهرسازی لرستان در سفر ریاست جمهوری ۲۳ مصوبه به مبلغ هزار و ۸۹۴ میلیارد تومان داشتیم.
بهزاد شاکرمی گفت: چهارخطه‌های منتهی به مرکز استان، کتابخانه مرکزی خرم‌آباد، راه‌آهن خرم‌آباد به دورود، تجهیز راه‌ها از مهمترین پروژه‌های سفر هستند. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان با بیان اینکه از ۱۳ پروژه این مجموعه ۵ پروژه به اتمام رسیده و ۳ پروژه تا پابان خرداد به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: مابقی پروژه نیز شامل طرح‌های قطعه‌بندی است که برخی‌ها انجام و برخی منتقل شده است.
شاکرمی در تشریح آخرین وضعیت ۳۰ هزار مسکن ملی در لرستان، گفت: هزار و ۲۲۴ هکتار تأمین زمین شده و بیش از ۱۷ هزار واحد مسکونی نیز در حال ساخت است.
وی با بیان اینکه سه هزار و۷۴۳ واحد در حوزه حمایتی را شروع کردیم، افزود: ضمن اینکه طی ماه‌های گذشته برای تأمین زمین مشکل داشتیم. 
مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: محور خرم‌آباد به کوهدشت تا پایان شهریور به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • تأمین هزار و ۲۲۴ هکتار زمین برای ساخت مسکن ملی در لرستان
  • انبوه سازی بیش از ۳۵ هزار واحد مسکن ملی در ۹ شهر گیلان
  • آغاز ساخت واحد‌های مسکونی نهضت ملی مسکن شهر بخ
  • ۵۳ شهرک جدید در نقاط مختلف کشور ایجاد می‌شود
  • آغاز ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان بوشهر
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به طرح نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • ۴۴۶ هکتار از اراضی محدوده شهر بوشهر به نهضت ملی مسکن اختصاص یافت
  • احداث ۳۵۰۰ واحد مسکونی سازمان انرژی اتمی در بوشهر آغاز شد
  • آغاز عملیات اجرایی ساخت ۳۵۰۰ واحد مسکن کارکنان انرژی اتمی در بوشهر