Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از تشکیل کمیته حقیقت‌یاب مرگ توله ببرهای باغ وحش مشهد خبر داد و گفت: نتایج بررسی کمیته حقیقت‌یاب مرگ توله ببرهای باغ وحش مشهد اعلام می‌شود. ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

تورج همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: در نشستی که ساعتی پیش در محیط زیست خراسان رضوی با حضور مدیرکل و مسئولان دامپزشکی، نماینده دادستانی، ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه فردوسی مشهد، فعال حقوق حیوانات و مسئولان اداره نظارت بر امور حیات وحش استان برگزار شد، اعضای کمیته حقیقت‌یاب تعیین شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علت مرگ توله ببرها در باغ وحش مشهد مشخص شد7 توله ببر در باغ وحش مشهد تلف شدندکهگیلویه و بویراحمد| ثبت تصاویری زیبا از پلنگ ایرانی در پارک ملی دنا

وی افزود: حسب تفاهم‌نامه سه جانبه‌ای که در ابتدای سال بین ادارات کل دامپزشکی و حفاظت محیط زیست استان و دانشگاه فردوسی مشهد به امضاء رسیده است، کارگروهی به منظور ساماندهی و پیگیری امور باغ وحش وکیل آباد مشهد شکل گرفته و اخیراً بنا به دستور دادستان مشهد مقرر شد ذیل این کارگروه کمیته حقیقت‌یاب برای بررسی و مستندسازی علل اصلی اتلاف توله ببرها تشکیل شود که صبح امروز اعضای این کمیته در نشستی تعیین شدند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ضمن اشاره به این که این کمیته وظیفه دارد مستندات و نتایج بررسی تخصصی خود را تا هفت روز آینده رسماً به مرجع قضایی اعلام کند گفت: تمامی جوانب فنی، تخصصی و علمی باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد گفت: منتظر اعلام نتایج بررسی این کمیته هستیم.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار

 ۲ توله سمور سنگی که به اداره حفاظت محیط‌زیست خوانسار تحویل شده بودند، تحت نظر رئیس اداره حیات وحش استان تیمار و بررسی‌های لازم درخصوص سلامت آنها، انجام شد.

با توجه به گزارش دریافتی و دیده شدن مادر این سمورها، برنامه بازگردانی آنها به زیستگاه اصلی مدنظر قرار گرفت و تلاش می‌شود تا شرایط زیست طبیعی این گونه، از سر گرفته شود.

سَمور سَنگی (نام علمی: Martes foina) یکی از انواع سمور است. این جانور دارای قدی کوچک و پا‌های کوتاه و انگشت‌رو است و بدنش باریک و کشیده و پوستش نرم است. زیستگاه این حیوان از مغولستان و چین در آسیا تا غربی‌ترین نقاط اروپا امتداد دارد.

این حیوان به جهت لکه سفید زیر سینه‌اش به سمور سینه‌سفید و به جهت علاقه به زندگی در جنگل‌های راش و ممرز به سمور راش نیز معروف است.

علت اصلی حضور این گونه در شهرستان خوانسار وجود باغات فراوان و کوهستانی بودن منطقه و به تبع آن شباهت اقلیم به مناطق شمالی کشور است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • صحبت کردن یک محیط‌بان با خرس قهوه‌ای با لهجه مازنی (فیلم)
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم
  • تیمار و رهاسازی ۲ توله سمور سنگی در طبیعت خوانسار
  • کشف یک قلاده شیر از خانه یک متخلف در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه مرد ساروی چیست؟
  • پلنگ و میمون و مار پیتون در خیابان‌های مازندران/ و حالا پرسه توله شیر در خانه باغ مرد ساروی
  • کشف توله شیر در خانه‌باغی در ساری
  • ماجرای پرسه توله شیر در خانه باغ چه بود؟
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی جز پنج یگان برتر کشور اعلام شد
  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری اعلام شد