Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@12:52:29 GMT

کاهش حق بیمه اجباری تاکسی‌های درون شهری

تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۸۲۱۹۱۹

کاهش حق بیمه اجباری تاکسی‌های درون شهری

هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای‌عالی بیمه، با حذف ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه تاکسی‌های درون شهری موافقت کرد.

به گزارش ایسنا و بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای‌عالی بیمه، ضمن اصلاح آیین‌نامه اجرایی «تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش یا تقسیط آن» با حذف ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث اضافه تاکسی‌های درون شهری موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق این تصمیم، در ردیف (۱) جدول ذیل ماده (۴) این آیین‌نامه، عبارت "تاکسی و" حذف می‌شود.

گفتنی است، پیش از این، شرکت‌های بیمه بر اساس آیین‌نامه مربوط، از تاکسی‌های درون شهری به دلیل بالا بودن ریسک، ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث بالاتری اخذ می‌کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تاکسی حق بيمه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۸۲۱۹۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکسی‌های برقی در راه تهران | آماده سازی زیرساخت‌های شهری برای ۴۰ هزار تاکسی برقی

همشهری آنلاین- سیدمحمد فخار: ورود تاکسی‌های برقی قرار است در ماه‌های پیش‌رو انجام شود. این ناوگان تمام برقی شامل ۲۵هزار خودروی سدان، ۲۵۰۰دستگاه خودروی اس‌یووی و ۱۰هزار دستگاه خودروی ون برقی است که به‌زودی با رنگ فیروزه‌ای در تهران دیده خواهند شد. شادی مالکی، سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران می‌گوید: طبق قراردادی که شهرداری تهران با طرف چینی منعقد شده است از ‌ماه جاری به مرور شاهد ورود نخستین خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی خواهیم بود. علاوه بر خودروهایی که شهرداری تهران رأسا برای واردات آن از چین اقدام کرده، براساس توافقات شهرداری با وزارت صمت، تعدادی خودرو نیز که آمار دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد، دریافت و وارد مدار حمل‌ونقل عمومی می‌کنیم.

تعمیرگاه خودروهای برقی

تجهیز ناوگان تاکسیرانی تهران به ناوگان برقی تا آن اندازه نزدیک هست که زیرساخت‌های شهری پایتخت برای آن فراهم شود. در این زمینه تعمیرگاه تخصصی خودروهای برقی در پایتخت راه‌اندازی شده است. عبدالمطهر محمدخانی، سخنگوی شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: با توجه به گارانتی ۵ساله تاکسی‌های برقی جدید نگرانی بابت خدمات پس از فروش آنها وجود نخواهد داشت. او با اشاره به اینکه بناست از چین تعدادی خودروی برقی وارد شود می‌افزاید: واردات تنها راه‌حل شهرداری تهران برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل فرسوده پایتخت نیست بلکه به جهت استفاده از ظرفیت خودروسازان داخلی توافقنامه‌ای با کمک وزارت صمت منعقد شده است. محمدخانی با بیان اینکه در کنار استفاده از ظرفیت واردات از تولید داخل بهره خواهیم برد، گفت: تاکنون با چند شرکت داخلی برای تامین خودرو قرارداد بسته شده است. باهمکاری سازمان تاکسیرانی ارتباط بین شرکت خودروساز داخلی و وزارت صمت برقرار شده و در همین راستا خودروهای برقی جایگزین خودروهای قبلی شدند. رئیس مرکز ارتباطات و اموربین‌الملل شهرداری تهران ضمن اشاره به این موضوع که قیمت خودروی برقی بیشتر از خودروهای پیشنهادی قبل است، گفت: با تحقق بودجه‌ای که دولت برای بهبود و راه‌اندازی خودروی برقی قرار داده است، قیمت تمام‌شده خودروی برقی معادل قیمت خودرویی می‌شود که در گذشته برای نوسازی مورد نظر بود. در این‌باره تصمیم بر این است که با همکاری سازمان تاکسیرانی و هماهنگی شرکت‌های خودروساز، با هدف تسهیلگری و حمایت از رانندگان قراردادی میان تاکسیرانان و شرکت‌های خودروساز شکل بگیرد. از سویی طبق گفته سخنگوی شهرداری تهران با همکاری شرکت مپنا تا ۳‌ماه آینده قرار است خودرو برقی سواری دیگری در ابعاد سمند و به ارزش ۸۰۰میلیون تومان نیز تامین شود. همچنین با داخلی‌سازی سایر قطعات که با خودروی بنزینی مشترک است می‌توانیم تولید داخلی را افزایش دهیم.

اولویتی به نام برقی‌سازی‌ ناوگان

برقی‌سازی‌ ناوگان حمل‌ونقل تهران یک اولویت شهری است. محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: متأسفانه سال‌هاست شهرداری‌ها در نوسازی ناوگان حمل‌و نقل عمومی دچار مشکلاتی هستند که برای حل این مشکلات بررسی‌های لازم انجام شده است. البته در شورای ششم توجه ویژه‌ای به حمل‌ونقل عمومی شده و در سال‌جاری بیش از ۵۰درصد از بودجه شهر تهران به موضوع حمل‌ونقل اختصاص یافته است و برقی‌سازی‌ ناوگان و ایجاد شبکه نظارتی هوشمند در شهر در اولویت قرار گرفته است. هرمزی درباره برقی‌سازی‌ ناوگان حمل‌ونقل شهر تهران می‌گوید: در پایتخت یکی از معضلات مهم برقی‌سازی‌ بوده است که با کمک دولت قرارداد بیش از ۶۵هزار تاکسی برقی منعقد شده که در هفته آینده برای هزار دستگاه، فراخوان متقاضیان تاکسی انجام می‌شود. ۲۵۰۰دستگاه اتوبوس برقی و ۱۵۰هزار موتورسیکلت برقی به ناوگان شهر تهران اضافه می‌شود تا از این طریق کاهش آلودگی هوا در نیمه دوم سال را شاهد باشیم. هرمزی می‌افزاید: در توسعه برقی‌سازی‌ تنها به انتقال تجهیزات بسنده نکرده‌ایم بلکه سازوکاری ایجاد شد که تولید خودرو و موتورسیکلت برقی را در شهر تهران داشته باشیم. معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران می‌افزاید: شهرداری تهران آمادگی دارد تجربیات خود را در برقی‌سازی‌ ناوگان در اختیار سایر کلانشهرها قرار دهد.

حکایت تأمین برق خودروها

بخش‌های اولیه مربوط به زیرساخت‌های تأمین برق این خودروها انجام شده و فعلا ۷۴نازل در سطح شهر، برق خودروهای برقی را تأمین خواهند کرد؛‌ براساس قراردادهایی که با مپنا منعقد شده نیز تعدادی ایستگاه شارژ در حال نصب است که تأمین برق آنها با مساعدت و همکاری وزارت نیرو انجام خواهد شد. از سویی با توجه به‌مدت گارانتی تعیین‌شده، این باتری‌ها تا حدود ۷سال نیاز به تعویض ندارند و این قابلیت را دارند که با یک‌بار شارژ، ۳۵۰ تا ۵۰۰ کیلومتر پیمایش داشته باشند. اما از ‌آنجا که باتری این خودروها موضوع مهمی است شهرداری خواستار تضمین عملکرد باتری‌ها از شرکت خودروساز و تولیدکننده است که البته علاوه بر شهرداری، وزارت صمت نیز نسبت به تضمین عملکرد آنها تأکید کرده است.

تهران در کلاس جهانی

به‌کارگیری تاکسی‌های برقی در تهران اگرچه اقدام جدیدی است اما بسیاری از شهرهای دنیا نیز به‌سمت استفاده از موتورهای غیراحتراقی در حرکت هستند. این اقدام گامی مؤثر برای کاهش مصرف سوخت و به تبع آن کاهش آلودگی هوای تهران است. همچنین هزینه تردد تاکسی‌ها را نیز کاهش می‌دهد. از سوی دیگر نگاه شهرداری این است که خودروهای فرسوده از رده خارج شوند. خودروهای برقی نیز به‌تدریج جایگزین خودروهای فرسوده خواهند شد؛ این در حالی است که خروج تعدادی از خودروهای فرسوده طی هر سال، جزو تکالیف تعیین‌شده از سوی شورای شهر است اما محدودیت‌هایی در تولید خودروهای مناسب تاکسی توسط خودروسازان داخلی وجود دارد.

کد خبر 845672 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها شهردارى تهران خودرو - تاکسی، اتوبوس و مینی‌بوس

دیگر خبرها

  • فعالیت ۱۰۳ اتوبوس درون‌شهری در شهر یزد
  • ضرورت راه اندازی کانون نخبگان علوم انسانی
  • تاکسی های برقی در راه تهران | آماده سازی زیرساخت های شهری برای ۴۰ هزار تاکسی برقی
  • شناسایی ۲۳ نقطه حادثه خیز درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد
  • شناسایی ۲۳ نقطه حادثه‌خیز درون شهری در کهگیلویه و بویراحمد
  • تاکسی‌های برقی در راه تهران | آماده سازی زیرساخت‌های شهری برای ۴۰ هزار تاکسی برقی
  • سنگ‌اندازی در مسیر ورود اتوبوس‌های برقی
  • «آیین‌نامه پیشگیری و مبارزه با رشوه» اصلاح و بازنویسی شود
  • ممنوعیت دریافت وجه نقد توسط ناوگان اتوبوسرانی درون شهری ارومیه
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند